/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Angressiv?
Fra : MoestrupK
Vist : 1250 gange
20 point
Dato : 18-02-08 11:39

Hej.
Jeg har verdens dejligste kat derhjemme, en rigtig lille puttefrans som elsker at lege og snakke.
Men vi har et lille problem med ham.
Bare et af mange f.eks. er at han en dag lå og sov ligeså roligt på sengen, da han pludselig sprang op og bed sig fast i mit ansigt. Et andet f.eks. er en dag han lå og puttet med min kæreste, da han igen pludselig bed sig fast i mit ansigt igen, det er altid mig han bider sig fast i , og altid i mit ansigt enten i øjenområdet eller i kinden, og nogle gange får han bidt sig så hårdt fast at jeg skal bruge hjælp til at få ham væk.
Vi kan ikke forstå hvorfor han gør sådan, da han godt ved hvem der bestemmer og i det hele taget er meget opdragen, vi bruger ikke fysisk afstraffelse mod katten.
Nogle der kan hjælpe mig?
tak.
MoestrupK

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-02-08 11:43

AV for katten,,,,,det må gøre ondt og du må se herrens ud.....
er han kastreret?????
ellers må du til dyredoktoren med ham.....mærkelig mentalitet....lyder mystisk....
aner ikke hvad du ellers skal gøre....
miss.j.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 11:48

Gør jeg også har ar over det hele snart, men dem kan jeg leve med. ja han er kastreret, og han er snart 1 år gammel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-08 11:51

Citat
vi bruger ikke fysisk afstraffelse mod katten
det er måske det der mangler, en rap over snuden, selvfølgelig ikke så hårdt at du skader eller skræmmer katten, den forstår altså ikke at du siger, det må du ikke

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-08 11:53

Det er jo en kedelig situation. Prøv at læse her hvad en dyrlæge skriver om agressive katte og behandling
http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw1305.asp

Held og lykke

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 11:55

Til O.v.n.

Er direkte imod man slår sine dyr, det hjælper ikke på opdragelsen og de bliver bange for en. Katten er også fuldt opdraget og gør normalt ikke noget han ikke må. det er ikke mangle på opdragelse , det er jeg næsten 100 % sikker på.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 11:58

HelleBirgitte. Mange tak, det vil jeg lige læse, (:

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 18-02-08 12:13

Det du beskriver har jeg oplevet på fuldstændig samme måde med vores ellers utrolig kælne hankat.
Det var dog ikke kun mig, men også min hustru som pludselig og uden varsel bed sig fast når den lå hos os og blev kælet for.

Vi besluttede at kasterere den og efterfølgende skete det to gange til og vi havde faktisk afskrevet den som kæledyr, men dyrlægen fortalte, at homonerne kan sidde i kroppen i 7-8 måneder efter kastration.... og nu efter 1 år gør den det aldrig ...og tilliden er genoprettet

Ziggy99

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 12:15

Ziggy99, Jaaa min søde mis er også blevet kastreret og det vil jeg huske og se om han snart holder op mange mange tak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 13:26

Hvis det var mig, så ville jeg aldrig bides mere!
Jeg har kendt masser af katte; menaldrig en der ville bide. Et sådant bekendtskab ville jeg afslutte på enstille og rolig måde- dyrlægen ved hvordan!
Jeg vil antage at den er uhelbredelig sindsyg.
Jeg har aldrig forsøgt at opdrage på en kat, det kan man vist ikke! Ja man kan vise killingen hvor kattebakken står og sådan, men opdragelse eller dressur har jeg ikke tænkt på med katte.
Få den aflivet - det er ikke til at leve med.

Kommentar
Fra : jmrasmussen

Dato : 18-02-08 14:49

Kommentar til Valde
Jeg er ikke helt enig med dig i din beskrivelse af katte. Efter at have levet med katte hele mit liv og har efter at have et registreret perser katte opdræt i Felis Danica ved jeg at katte kan opdrages på almindelig vis og de kan også trænes i enkle ting og komandoer. Træning er en nødvendighed for langhårs katte eller kan de ikke lære at få ordnet deres pels, som kan blive op til 20 cm lang. Med hensyn til MoestrupK's kat tror jeg det er et spørgsmål om tid og om dens muligheder for beskæftigelse. Er det en indekat eller en udekat, måske begge dele. Er det en indekat og kommer den aldrig ud skal den aktiveres mere end normalt, især hvis han stadig er killing eller ungkat. Er han blevet kastereret kan det være homonelle forstyrelser som kan aftage med tiden.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 15:09

Jeg vil ikke gøre mig klogere end de "rigtige" kattefolk; Men jeg tror ikke et kæledyr der angriber sin ejer, har det godt. Jeg tror da ikke den bliver misrøgtet eller mishandlet, nej jeg tror det er i kattens hovede den er gal, og jeg ville ikke prøve at opdrage eller slå mig ud af det.
Jeg ville slet ikke risikere det ene øje på min kærlighed til dyret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-08 15:36

Citat
han en dag lå og sov ligeså roligt på sengen, da han pludselig sprang op og bed sig fast i mit ansigt. Et andet f.eks. er en dag han lå og puttet med min kæreste, da han igen pludselig bed sig fast i mit ansigt igen, det er altid mig han bider sig fast i , og altid i mit ansigt enten i øjenområdet eller i kinden, og nogle gange får han bidt sig så hårdt fast at jeg skal bruge hjælp til at få ham væk.

Og tænk så lige efter........hvad foretager du dig, umiddelbart før han springer op og bider......et eller andet.......en bevægelse, en lyd, om du rører ved ham...et eller andet udløser angrebet,......noget du måske ikke umiddelbart er klar over, men som katten opfatter som signal til at angribe.....

Der er en bestemt årsag, når det kun er dig han gør det ved, og det samme sted han angriber, så hvis du kan finde årsagen kan problemet løses.......

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-02-08 16:05

det tror jegn også...min skøre kat,hun bider mig, hvis jeg kommer til at røre hende et helt bestemt sted på halen...det vil hun bare ikke accepterer...eller hendes bagpoter....av for katten...så blir hun arrig...derfor sjældent hendes bagkløer blir klippet...
og jo da..katte kan sagtens lære ting og sager...har set sjove film, hvor katte har lavet mange underlige kunster....og de kan også sagtens lære, hvad de må og ikke må....som jeg fortalte et sted...så var min fis løbet over på den anden side af vejen den anden dag og da jeg så det og kaldte på hende , så fik hun dælme travlt med at vende om og løbe tilbage...hun ved nemlig godt, at hun ikke må løbe udenfor lågen.....og hun kom strax ind med øjne der sagde undskyld.... hahaha.sådan så de ihvertfald da ud....miauuuuuuuuuuuuuuuu

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-02-08 17:22

Hej MoestrupK.

Først - jeg er katteelsker, har ALTID haft katte i mit liv, har haft killinger masser af gange og har altid fået fantastiske tilbagemeldinger fra de mennesker der har adopteret vores killinger.
Ingen tvivl om at misserne har en meget meget stor plads i mit hjerte - og altid vil have det.

Lige nu er det to dronninger der regerer her i huset, de hedder Milka og Pjevs og de bestemmer IKKE alt!!!....men næsten

Ovenstående blot for at fortælle at jeg IKKE er en ond kattehader som bare 'springer over hvor gærdet er lavest'.

Kære dig - hvis din kat har 'bidt sig fast' i dit ansigt - og endda mere end een gang, ja så ville JEG, hvis han var min kat, skynde mig til dyrlæge og få ham aflivet

Ja - jeg ved det godt...det er noget ganske forfærdeligt noget at skrive men sådan er det, det er dét JEG ville gøre.
Vi havde engang en pigemis som bare var den mildeste, dejligste, gladeste og mest legesyge mis på jorden, hun hed Chip (ja hun havde en bror der hed Chap ).
En dag, jeg husker ikke hvor gammel hun var men hun var voksen, kom hun farende frem fra sofaen og bed en i ankelen - helt umotiveret - blot for at angribe. Vi fik et chock, for faktisk havde hun aldrig nogensinde bidt eller revet NOGEN før dette. Vi talte med dyrlæger, diskuterede årsager osv. osv. vi forsøgte at ændre på småting som måske kunne have forårsaget dette, selvom det virkede utænkeligt, hun blev selvfølgelig undersøgt for om hun måske havde ondt - vi diskuterede jalousi osv. - mens alt dette stod på, så skete det fatale, for så angreb hun mig - fuldstændig umotiveret! Jeg stod i køkkenet og hun kom pludselig farende, hoppede op og bed mig i armen.
Dette afgjorde sagen, nu havde hun angrebet mig, som var den der gav hende mad. Jeg skulle være den sidste hun ville angribe og nu så vi ingen anden udvej, vores elskede, vidunderlige Chippermis måtte aflives og det blev hun. Dyrlægen var enig, hvem vidste hvornår næste gang ville blive? Måske det ville blive et barn hun bed næste gang. Den risiko kunne vi ikke løbe, derfor den meget meget sørgelige og tunge beslutning. Det var noget af det sværeste jeg nogensinde har gjort. Ikke mindst på grund af omstændighederne.

Dyrlægerne havde ingen umiddelbare ideer til hvad der var galt. Man nævnte jalousi men det mener vi ikke der var tale om, Chip var vores allesammens misser og vi, hele familien, elskede hende så højt!
Dette KUNNE måske være en årsag til DIN kats angreb?? Altså jalousi? Prøv at tænke over om din kat kan være jaloux på en af Jer, altså enten dig eller din kæreste? Bor I sammen eller kommer den ene og besøger den anden, således at katten måske føler at 'noget' går fra den, når den anden kommer?
Dyrlægerne nævnte osse at smerter kan være en årsag men dog er sjældent er det, da kattene oftest foretrækker at 'gå i enrum' når de fejler et eller andet.

Jamen jeg ved det ikke, jeg ved bare at jeg håber at jeg ALDRIG NOGENSINDE skal gå den tunge vej igen. Aflivning har vi oplevet før - men på grund af sygdom (sidst vores dejlige gamle misser som opnåede at blive hele 14 år og, til sidst fik voldsomme nyreproblemer) - men aflivning af en kat som ellers er symptomfri og i en god alder - dét er mig bare imod! Jeg gjorde det KUN på grund af risikoen for at det, en skønne dag, skulle gå ud over et barn eller for den sags skyld en voksen som ville komme alvorligere til skade - sådanne kløer er altså voldsomme, når de bliver brugt på dén måde

Når dette er sagt, så må jeg tilføje at den pågældende aflivning foregik meget humant, stille og roligt, så blidt som sådan noget vel kan foregå! Ingen tvivl om at det var os, missens mennesker, der led mest! Hun mærkede ikke den første indsprøjtning som fik hende til at falde i dyb søvn - hun spiste kakltabletter mens hun lå i mine arme og blev nusset i nakken, hun havde det dejligt og blev bare mere og mere træt for, til sidst at falde i dyb søvn. Da den dybe søvn havde varet ganske få minutter, fik hun så den endelige indsprøjtning og sov så bare, stille, roligt og værdigt, ind. Hun fik en 'god død' hvis dette begreb findes og hun havde haft en godt liv her hos os som elskede hende.

Puha - jeg duer ikke til at fortælle om det, nu vælter tårerne frem igen og det er altså flere år siden.

Men Moestrup - dette var bare min mening, det er DIN kat det drejer sig om og dig der bestemmer!

Jeg vil ønske dig al mulig lykke og held med missen!! Jeg håber virkelig at I finder en god løsning men I er jo desværre nødt til at tænke på at det ikke er sikkert at han bliver ved med at 'nøjes' med at bide i dig - der er desværre ingen garantier for at det ikke, sådan lige pludselig, går ud over en anden, måske endda et barn.

Øv altså - bare man kunne knipse med fingrene og SÅ var problemet løst
For ja - et problem, dét synes jeg det er

Mange bekymrede tanker fra Dorthe
- moar til pussenussemisserne Dronning Milka og Dronning Pjevs

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 18:22

Dova. Jeg sad såment bare og så fjernsyn med min kæreste, INDE i stuen! så jeg ved ikke lige hvad det skulle være jeg har haft gjort, eftersom jeg ikke engang var i nærheden af katten. Vi har lige haft et angreb til, denne gang gik jeg ind af døren efter at havde været ude at handle, hvorefter katten hænger i min arm. Av av.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-02-08 18:27

måske tror den at den er en hund.....der skal forsvare sit teritorie...
nej spøg til side......av for helvede.....jeg ved sku ikke had jeg ville ha gjort...skælde ud hjælper åbentbart heller ikke..hvis min fine hvæser af mig uden grund, så får hun en skideballe der siger spar to..og hun løber væk, gemmer sig og ligger og "græder" af selvmedlidenhed bag en sofa...
hun er godt klar over hun ahr lavet noget fælt....
missers mor....

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 18:49

Hej vil.du

Er rigtig ked af at høre det med din kat, og desværre opføre sin sig på nøjagtig samme måde, så jeg har besluttet at ringe til dyrlægen i morgen og snakke med hende om Paw, som min kat hedder, jeg venter med beslutningen om aflivning indtil jeg ved hvad der er galt med ham.
Er desværre bange for det er noget psykisk.
Mig og min kæreste bor samme, så tror ikke det er noget jalouxi han render rundt med, da det er ligepludseligt han angriber og ikke hvis vi laver ting sammen.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 18:50

Missjosephine, desværre hjælper det ikke at skælde ham ud, har prøvet og min kæreste (samlever) har også, og ligemeget hvor meget vi ser vrede ud og skælder på ham, har han stadig et aggresivt blik i øjende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-08 19:17

Citat
Vi har lige haft et angreb til, denne gang gik jeg ind af døren efter at havde været ude at handle, hvorefter katten hænger i min arm. Av av.

Nå, men så var det ikke ansigtet han gik efter denne gang....

Jeg tror, at du på et eller andet tidspunkt er kommet til at genere katten, så han er blevet gal på dig......enten ved at have leget for voldsomt med ham, skældt ham ud over noget, gjort ham meget forskrækket eller kommet til at træde på ham eller et eller andet,.......det behøver kun være en lille ting..

Jeg havde en kat engang, som pludselig så sig sur på en af mine bekendte,.......og hver gang han kom på besøg skulle vi passe meget på, for elllers angreb katten også ham.......katten kunne endda finde på at kravle op på taget, sidde på lur og springe ned i hovedet på min bekendte, når han skulle hjem og gik ud af døren......og det tror jeg var fordi han havde "smidt" katten ned på gulvet engang han sprang op til ham....for da blev katten både forskrækket og sur.....

Men det er en god ide, at tale med dyrlægen...for teoretisk kan der jo ske at være noget galt med katten, evt. noget der gør ondt el.lign....men så ville jeg bare umiddelbart tro, at den ville være agressiv over for alt og alle.........Men er det noget han altid har gjort eller noget han lige er begyndt med for nylig....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-08 19:25

Hvor er det godt, du har valgt, at ringe til dyrlægen - selvfølgelig skal du ikke træffe beslutning om evt. aflivning, uden at Paw har fået alle chancer/dyrlægevurdering.

Lad os høre hvordan det går!

Held og lykke

Kommentar
Fra : praestmark

Dato : 18-02-08 19:27

Hej Moestrup.dk

Jeg syns lige jeg ville give mit indspark med i debatten. jeg er stærkt bekymret for alle de katte der er blevet eller vil blive aflivet pgs. denne adfærd. Vi har en fantastisk kastrat af racen Norsk skovkat. han er nu snart 2½ år gammelt. han havde de samme angribstendenser da han var yngre men han er ligesom andre beskriver det saltså vokset fra det.
Jeg plejede at kalde det hans dampanfald, og det virker enormt intenst og skræmmende når han fik disse anfald, han har ikke haft disse anfald i 3/4 år nu og jeg er overbevist om at han heller ikke får dem igen. så lad endelig være med at aflive den.
Jeg fandt ud af at det var på de tidspunkter af døgnet hvor han var mest aktiv, og konkluderede at det var ren kedskab der gjorde at han fik disse anfald. Vi byggede en voliere til ham for ca. 1 år siden, og jeg tror at det har hjulpet at udvide hans verdensbillede.
Lad være at aflive et dyr medmindre det er sygt.......

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 21:26

Dova. nægter at kommentere mere fra dig snart, da du vist ikke helt har forstået hvad jeg har sagt hundrede gange før, HAR ALDRIG GJORT KATTEN NOGET; og når vi leger er det kun med fjernpenne, hvis han skal være sur over noget, Paw altså må det være at jeg ikke vil snakke når jeg laver lektier, da de, desværre, er lidt vigtigere end katten

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 21:28

Til praestmark og Hellebirgitte, Min lille skat mis får alle de chancer han kan få.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-08 22:09

Citat
Dova. nægter at kommentere mere fra dig snart, da du vist ikke helt har forstået hvad jeg har sagt hundrede gange før, HAR ALDRIG GJORT KATTEN NOGET

Hovhov, du behøver sgu ikke stritte med piggene....jeg beskylder dig jo ikke for at ha' gjort noget ved katten med vilje..........

Men det lyder jo under alle omstændigheder, ud fra det du fortæller, som om det kun er dig at katten ser sig gal på......så uanset du mener det eller ej, så er der altså et eller andet ved din person, den forbinder med noget der vækker dens temperament og kan få den til at tænde af og angribe dig somme tider.....

Hvis den eksempelvis også var agressiv over for andre og i øvrigt viste tegn på frustrationer eller anden adfærdsforstyrrelse i det daglige , kunne man begynde at overveje muligheder som sygdom, mistrivsel over forhold i hjemmet m.m. (eks. indekat der gerne vil ud, at der måske bliver spillet høj musik som den ikke kan lide o.s.v....o.s.v...)

Og du har ikke svaret på, om det er noget han altid har gjort, eller om det er noget der er begyndt for nylig.........

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-02-08 22:23

Hej igen Moestrup.

Hvor er jeg glad for at du har besluttet at kontakte dyrlægen!

Jeg vil krydse ALT hvad krydses kan, for at du har en god og kompetent dyrlæge og at vedkommende har en ide til en løsning - det ville være det aller bedste, for Jer alle tre

Ja - man kan frygte at det er noget psykisk - men vi har lov at håbe at det er noget andet - som der kan gøres noget ved!

Rigtig meget held og lykke med det!

Jeg håber du vil skrive herinde, så vi får lov at følge med i det - og FORHÅBENTLIG kan følge at missen holder op med sine julelege og ikke går til angreb mere.
Dét håber jeg!

Venlig hilsen Dorthe.

Hmm..til praestmark og andre - NEJ selvfølgelig skal man da ikke gribe til aflivning før ALLE muligheder er udtømte! Det er der vel for pokker da, heller ingen katteejere der gør?
MEN - disse angreb kan altså være uhyggeligt farlige! Har man børn i huset, så har man dælme at holde kat og børn adskilt og naturligvis, som en selvfølge, lære sine børn hvordan man omgåes dyr- men i tilfælde af et dyr der har vist den mindste tendens til at angribe - så skal børn overhovedet ikke så meget som i nærheden af den! Sådan en arrig katteklo, den kan altså gøre ubodelig skade i et øje og andre steder og denne risiko må man ikke løbe.
Men - selvfølgelig konsulterer man da sin dyrlæge - hmm..man kan da heller ikke få aflivet sit dyr uden at have kontakt til sin dyrlæge! Det er der da vist ingen andre end dyr lægen, der gør.

Jeg håber ALT det bedste for Jeres kælemisser og hans mennesker!

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 22:49

Dova. det må du undskylde følte mig lidt angrebet, det er noget han er begyndt på fornyligt, og det er nok det der frustere mig mest, da han altid har været "min" misser, det er mig der fodre ham, renser bakken, leger med ham, snakker med ham, og det er mig han skal sove ved siden af osv. også derfor jeg er så ked af han angriber mig. Men hvad det er ved mig der gør han "bliver frustreret" eller hvad vi skal sige, kan jeg simplehen ikke komme i tanke om.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 22:52

Vil.du Det ved jeg at jeg har, bruger Hejsager Dyrehospital og de er rigtig flinke og ved hvad de har med at gøre, også der jeg skal i praktik når jeg engang er færdig med HH (: Jeg vil selvfølgelig skrive så alle kan følge med, indtil videre siden sidste angreb har han været rolig, han har sovet. også han har Været en tur med udenfor, hængt på armen selvfølgelig, men det er han nu stadig ikke glad for.
Og mange mange tak for din historie, den har givet os stof til eftertanke

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 18-02-08 22:53

Forresten Dova, det er lidt svært for en lille bitte kat at få fat i mit hoved når jeg står op, godt nok er jeg ikke speciel høj, men stadig højere end katten, sandsynligvis også derfor han gik efter armen.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 20-02-08 14:53

Hej. En lille opdate, så har jeg været nede og snakke med dyrlægen, der findes ingen medicin mod hans agresivitet og ellers kunne det være manglende aktivering, hvilket det heller ikke var.
Så kom vi til det med han var i pladsmangle som foster, (han havde ikke nok plads at udvikle sig på og derfor er min lille mis hjulbenet, har 1 død bjørneklo og den anden mangler. hvilket bare gør ham endnu mere nuttet,) det kunne måske være en grund. men om alle omstædigheder skal han et smut til dyrlægen og tjekkes i morgen. jeg håber det bedste.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-02-08 17:11

Hej MoestrupK.

Mange tak for opdate! Det er rigtig pænt af dig at skrive om det her!
Det lyder som om du har en dyrlæge der er obs. på tingene - rigtig dejligt, både for dig men så sandelig osse for den lille misser

Held og lykke i morgen!

Hmm..ved de dyrlægebesøg, synes jeg det er sjovt at opleve hvor NØDIG misserne vil IND i transportkassen, hvor meget de HADER den - men SÅ sker underet...når de så skal IND i den igen, for at komme HJEEEEM...jamen så springer de nærmest ind i den og elsker den såååå højt

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-02-08 18:37

Tak, fordi du fortæller hvordan det går med "den lille hjulbenede"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-08 00:03

Fint med update...det mangler vi tit herinde

Okay, så det er en handicappet kat du har, med skeletfejl.....

Det jeg så vil foreslå, er at du bl.a. taler med dyrlægen om, hvor vidt katten måske også er defekt i hovedet......altså ikke direkte i hjernen, men om der kan tænkes at være et eller andet der er begyndt at trykke på hjernen, og det er derfor katten går amok somme tider.....en kranie/knoglefejl/skævhed el.lign.

Det er måske et skud i tågen og lidt svært når man ikke har set katten, dens øjne o.s.v. og vurdere om dens adfærd ellers er helt normal......

Jeg hørte om en kat engang, som pludselig var blevet skeløjet og som holdt hovedet helt skævt og havde balanceproblemer......det viste sig at være p.g.a. en knogle i mellemøret der enten var forskubbet eller for lang el.lign. så den trykkede på noget den ikke skulle...og det gav først de symptomer da katten var 8-9- måneder gammel, selv om den var født med det...

Men held og lykke hos dyrlægen....håber årsagen til problemet findes, og at der kan gøres noget ved det.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 21-02-08 07:59

Hej DOVA. Dyrlægen har fået at vide at Paw er "handikappet", så vi håber det bedste, i får en opdate senere idag

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 21-02-08 08:00

VIl.du heh ja det kender jeg godt det med kassen, bare underligt Paw elsker den, det er jo en form for hule når vi har lagt et tæppe over.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-02-08 12:14

Ja, vi synes jo osse at misserne BURDE betragte transportkassen som en hule og vi forkæler altid med godbider inde i den - men jeg tror bare de forbinder det med ubehageligt besøg hos dyrlæge

Det Dova skriver om, kan jeg sagtens følge og det var osse en tanke jeg havde men jeg vil bare mene at - hvis det er en defekt i hovedet/hjernen, så ville missen ikke 'kun' gå til angreb på dig men ville ikke kunne styre det, eller hvem det går ud over. Jeg ved det ikke - måske er det bare en dum uvane som han skal vænnes af med - det håber jeg
Sådan nogle misser er jo deres egne og lægger jeg skam vaner til og det er ikke altid missevaner harmonerer med menneskevaner.

Men vi får se - held og lykke!

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 22-02-08 16:43

Hej igen, computeren gik ned igår,så kunne ikke give jer en opdate før idag

vil du. jeg tror du har ret med Hulen, mange katte ser den ihvertfald sådan , hvilket er lidt trist (:

Men vi var jo til dyredoktoren igår, og vi bliver nød til at starte fra en ende af, så i øjeblikket får lille Paw nogle smertestillende, hvis de hjælper på hans aggressivtet, er det fordi han har ondt et sted, så skal vi bare finde ud af hvor, så vi krydser fingre for det er det, vi havde dog et lille anfald efter vi kom hjem fra dyrlægen, hvilket dog er forståeligt, er jo et ondt menneske når jeg slæber ham ned til den væmmelige dame

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 23-02-08 19:44

Opdate for idag, Paw er blevet mere aggresiv, pillerne virker ikke.
Ved ikke lige helt hvad jeg skal stille op, men giver ham ihvertfald så længe jeg skal.
Så vi er lidt nede idag, hans angreb er nu også begyndt at gå ud over min sambo (kæreste), så.
Er lidt nedtrykt over det.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-02-08 20:01

Ja jeg forstå nok du er nedtryk, når du ikke forstår hvad der sker i hovedet på dit kæledyr

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-08 00:46

Øv altså

Hvor er jeg ked af det, på dine vegne!!

Citat
vi havde dog et lille anfald efter vi kom hjem fra dyrlægen, hvilket dog er forståeligt, er jo et ondt menneske når jeg slæber ham ned til den væmmelige dame

- nej du er ej, du er en rigtig rigtig god katteejer, som GØR noget for din lille misser - der er sq nok som ikke gør noget og bare liiige 'ser tiden an' - bare i alt for lang tid. Det gør du ikke, så du skal have en masse misseros!!
Dejligt nyt ord ikke? : 'massemisseros'

Men - det smertestillende virker så åbenbart ikke, det er rigtig ærgerligt, for hvis der havde været 'bid' så havde man jo vidst hvor man skulle sætte ind

Du skal vel til dyrlægen med ham igen, når de aftalte dage er gået??

Jeg VED at jeg er modbydelig nu....undskyld undskyld undskyld....men nu ved jeg jo ikke om du betaler 'løbende' hos din dyrlæge, eller om du får en'samlet regning' ved tilendebragt behandling - hvis du har valgt nummer to betalingsform, så bliver jeg nødt til at råde dig til at holde øje med regningen. Det er SÅ forbandet uretfærdigt - men det koster jo guld at konsultere vores dyrlæger. Hold endelig øje med regningen, hvis du først skal betale efter endt behandling.

Jeg krydser ALT hvad krydses kan! - for din lille Misser (hvad hedder han mon? Hvis vi altså må få det at vde, det er helt optil DIG!).

Nu ved jeg egentlig ikke om man kan tale om en egentlig 'adfærdsekspert' ingenfor katte, som man gør indenfor hundene - men hvis sådan én fandtes, så var det måske en ide - men igen....de koster sikkert uhyggelig mange penge.

Mere lykke og held til Jer og den lille bisse.

Tanker fra Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-08 00:48

ARGH....LÆS TEKSTEN DORTHE!!

PAW hedder han jo - undskyld til både Paw og Paw's mennesker

Flove tanker fra Dorthe

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 24-02-08 01:05

hej Dorthe, hehe det helt iorden, vi betaler heldigvis vores dyrlæge hvergang vi har ikke været dernede, Det jeg mente med ondt menneske, var fra Paw's synspunkt, han hader dyrlægen og selvfølgelig skal vi til dyrlægen når de aftale dage er gået, men eftersom hans aggresivitet er gået op, ved vi ikke helt hvad vi skal gøre, kl. er næsten 10 minutter over 1 og vi har haft 5 anfald siden vi stod op i morges.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-08 02:06

Hej igen.

Jamen det er da osse voldsomt

Vi havde brug for hjælp fra dyrlægen, desværre en lørdag, her fornylig, Milka begyndte at halte på det ene forben og da det altså blev værre, besluttede jeg at vi ikke skulle vente til om mandagen. Det viste sig at hun havde en gammel skade i trædepuden, en revne efter et glasskår åbenbart, som nu var brudt op. Hun fik en pennicillinindsprøjtning hvori der osse var noget smertestillende. Hun var hos dyrlægen i ca. 10 minutter og regningen lød så på 1400 kr. - fordi det var en lørdag.
Det var dælme noget pebret men vi vidste jo godt at det ville være weekendpris. Vi fik så brug for at stille dyrlægen et spørgsmål dagen efter (om søndagen), vi havde fået at vide at vi skulle holde hende inde (hun render normalt ud og ind som hun vil) - men Milka havde det jo efterhånden helt fint (det smertestillende ) så HUN var ikke enig i at hun skulle være inde - hun hoppede op allevegne og ned igen - bump bump bumo og hver gang hun landede med et 'bumo' gjorde det sq ondt på os andre - jeg måtte spørge dyrlægen om det da ikke var mere skadeligt med alt det vilde hopperi, end at give hende lov til at komme ud. Da jeg fik fat i dyrlægen startede jeg med at fortælle at vi var der om lørdag og havde brug for at få supplerende oplysninger MEN - at jeg var nødt til først at spørge om jeg ville få en stor regning på sådan en telefonkonsultation. Det ville vi så ikke - telefonsnakken kostede ikke noget.
MEN - 1400 kr. var altså osse en slags penge - men i dette tilfælde havde missen jo smerter, så vi følte ikke rigtigt at vi havde en valgmulighed.

Jeg skal IKKE gøre mig klog eller forsøge at tage beslutninger for dig eller for den sags skyld, prøve at bestemme noget som helst - MEN du HAR været til dyrlæge med ham og jeg ville ikke bedømme Paw's situation som 'akut' længere? Jamen det er SÅ svært - altså jeg tror at vi, her hos os, ville tænke på pengene og vente til mandag med at gå til dyrlæge igen. På mandag kan du RINGE til samme dyrlæge og så BURDE det ikke koste noget - fordi din opringning er en del af dén behandling som I nu, er i gang med.

MEN men men....altså nu siger du at anfaldene er blevet hyppigere OG oven i købet osse har udviklet sig til osse at gå ud over din kæreste - hvis det yderligere ændrer sig, så må I jo prøve at snakke sammen om hvad I skal gøre.....

Åha altså, sikke dog noget L***

Du er en god katteejer - stol du trygt på din egen sunde fornuft, vurdér missen og gør som din fornuft siger dig!
Men - selvfølgelig afhængig af om du vurderer det forsvarligt når du kigger på Paw og hans opførsel, så tror jeg at du kan vente til mandag med at henvende dig til dyrlægen - men så ville jeg altså osse gøre det (og ikke vente til den aftalte dag) RING til dem og bliv rådgivet / beroliget.

Jeg håber I får en rolig nat
Godnat og sov godt, nus den lille laban fra mig

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-02-08 09:47

hej....lige et ord med på vejen..jo der findes adfærdsexperter også indenfor katteområdet..så engang en folder hos min dyrlæge å jagtrvej i københavn...saå de findes...min dyrlæge i danmark rer udover at være alm . dyrlæge og dyrehealer og kanheale på distance...måske det var en idé..hun er dygtig meget dygtig,der var for et par år sidenen artikel om hende i et af damebladene.
ved ikke lige nu hvor jeg ha rden artikel, men her er hendes telefon nr.35838472.hun hedder Lone.adressen er på jagtvej i kbh.n. ring til hende og få at vide hvad du kan gøre...
det lyder for mig ret alvorligt.
synd for misser...
god søndag...min miss.josephiens mor....

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 24-02-08 20:30

Hej Dorthe. Vi venter ihvertfald til mandag, han har faktisk været utrolig rolig idag, men vi har også sovet længe, det er jo søndag Er ked af at høre det med din misser, det må jo gøre frygtelig ondt Har også haft en tur fat i mine forældre omkring lille Paw, (Min mor er gammel opdrætter og lidt af en katteekspert, og far er hundeekspert / ihvertfald god til katte hehe ) Deres råd er, hvis dette ikke virker , at aflive katten. Og mens jeg skriver har Paw bidt sig fast i min kærestes ben, okai det ser godt nok lidt sjovt ud herfra Men nok om det, anfaldene idag er nu nået op på 4, og kl. er 20.34 , håber i alle har haft en god weekend, og tak for den store opmærksomhed omkring lille Paw.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 24-02-08 20:44

Hej igen. Her er lidt billeder af Paw, hvis nogle er intresseret i at se mit lille vidunder

http://PawMisMiavington.MyPicGallery.com

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-02-08 21:37

Ja den ser sød nok ud. Men der skal da først og fremmest være plads til menneskerne.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-08 22:09

Hej Moestrup.

Dét du skriver om dine forældres reaktion / kommentarer omkring lille Paw, er jo desværre osse min meget meget triste mening

Selvfølgelig skal I tage til dyrlægen den aftalte dag og selvfølgelig skal I høre hvad dyrlægens evt. forslag kan være! MEN...hvis ikke dyrlægen har et godt bud på en behandling - eller i det hele taget...en diagnose, så ville jeg, hvis det var mig der skulle afgøre det, nok tage hjem og få snakket det hele godt igennem....og da dine forældre lyder til at være mennesker med en god viden omkring både katte og dyr i almindelighed, ja så ville jeg nok have deres ord i baghovedet

Hvis det er psykiske problemer der får lille Paw til at have denne adfærd, så er det da nok ikke særlig rart at være Paw, ind imellem. Jeg ved det ikke, nogle gange ville man sådan ønske at misserne kunne tale og forklare. Det kan de så ikke, så derfor må vi, deres mennesker, engang imellem forsøge at træffe de rigtige beslutninger ud fra vort kendskab til dyrene og deres adfærd.
Det er bare så svært nogle gange.

Paw ser selvfølgelig bare dejlig ud, på billederne

Ja - du skriver at det ser lidt sjovt ud at Paw har bidt sig fast i din kærestes ben - men men men...uha det kan altså gå voldsomt galt!

Jeg håber du fortsat vil skrive om Paw, her i tråden, nu føler man jo næsten at man kender ham lidt

Jeg har ondt af Jer, at I er i denne situation! Samtidig er det rart at opleve at I er gode og ansvarlige katteejere som udelukkende vil Jeres lille missers bedste.

Hvor længe skulle I prøve det smertestillende? Det har tilsyneladende ingen virkning, så måske har dyrlægen et andet forslag? Jeg synes det er meget svært at vurdere dette - i mine øjne ligner det en absolut jalousireaktion men det kan det jo næppe være i den situation som du beskriver. Mit næste bud ville så osse være at han har ondt et eller andet sted men dette kan det så heller ikke være, når smertestillende midler ikke afhjælper det.

Jeg synes ikke det lyder ret godt ØV.

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-02-08 22:27

ikke enig i valdes vurdering....har ma valgt at ha husdyr, så SKAL der også være plads til dem.
hvis ikke der er det, så ingen husdyr.
jeg har haft missekat i mange år, og der har altid været plads til dem....og hvis de kommer til at ødelægge noget så er det bare ærgerligt, kan man ikke tåle det, så er man ikke den rigtige til at ha husdyr.
min finemisser fik kradset min dengang nye sofa...men det var jo selvfølgelig når ikke jeg så det og om natten..men det var der så bare ikke noget at gøre ved...
hej og god nat..missers mor....

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 24-02-08 23:35

Missjosephine, hvordan kan du sammenligne et menneske, godt nok kun arme, bind , kinder og øjne med en SOFA, prøv at forestil dig det var f.eks. dit barn din kat ligepludselig bed sig fast i øjet på, ville du være ligeså glad med dette som med din nye sofa ? det tror jeg faktisk ikke du ville.
Paw er nok den der betyder mest her i huset, og hvis mig og kæresten snakker, og Paw vil snakke, er det sku katten er der bliver snakket med. Paw er og vil altid være 1 priotet.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 24-02-08 23:41

Hej Dorthe, ja som min kæreste siger, Hvis bare det havde været en af de ting,

Paw skulle være på pillerne i 8 dage, det vil sige til Torsdag i denne uge, også skal jeg ringe til dyrlægen (torsdag).
Selvfølgelig vil jeg skrive om Paw her i tråden, om vi så finder en løsning på hans problemer eller ej.mange tak, det er dejlig opløftende ord

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 09:58

jeg sammenligene ringen med en sofa..jeg komentere valdes in´dlæg om at han siger der først og fremmest skalvære plads tilmennesker..læs...til mennseket....men jeg mener at hvis man har valgt at have husdyr...så skal der dælme da være plads til dem også.....ellers ingen husdyr...læs lige mit svar igen....
det har intet med din paw at gøre kun det han siger om menesker og dyr..er ikke enig i hans vurdering....
intet andet...
miss.j.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 11:19

Hmm ok.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 11:24

Hej alle sammen, ved ikke hvordan man skal sige det her, men, nu er beslutningen næsten taget 99%. Vi var gået i seng igår, Da det slår fuldstændig klik for Paw, Han går direkte efter mit hoved, i et spring fra Stole(ryggen), gemmer mig så under dynen da han virkelig var skræmmende der, blev faktisk rigtig bange for ham, efter han har gjort dette flere gange, og han til sidst ender med at sidde og prøve at bide igennem dynen, hvor den dækker mit ansigt, fjerner min kæreste ham, dette skulle han ikke have gjort, Katten går amok på hans hånd og det ligner rent ud sagt en slåskamp mellem en kat og en hånd, Paw ender også med at sidde på bagbenene, hvæse og slå ud efter Steffan med en meget større kraft en han plejer. Dette var bestemt ikke leg, tilsidst sætter Steffan Paw ind i stuen, og der går 5 - 10 min før han kommer igen, ligeså normal som var der aldrig sket noget. er ked af at sige dette, Men vi kan ikke leve med det, jeg er bange for at ligge mig til at sove nu og for at være alene hjemme med katten. Ringer til dyrlægen om lidt for at høre hvad de siger

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 11:38

MissJosephine>
Jamen mon ikke ALLE er enige i dette som 'valde' skriver:

Citat
Men der skal da først og fremmest være plads til menneskerne.

- der er da vel INGEN som, seriøst, sætter sit kæledyr over sine medmennesker??

Hmm...det gør ikke engang JEG og jeg betragter altså mig selv om værende en meget meget stor dyreven! Jeg gør ALT for de dyr jeg har med at gøre og dér hvor jeg, bl.a. på grund af afstand, ikke rigtigt føler jeg kan gøre andet, der støtter jeg økonomisk og betaler troligt til ikke mindre end tre dyrevelfærdsorganisationer.

Jeg plejer at sige... Milka og Pjevs bestemmer IKKE alt herhjemme....men næsten

MEN - på min planet vil menneskene i min nærhed ALTID komme først alligevel! Jeg ville ALDRIG vælge at beholde et dyr som f.eks. mit barn udviklede allergi overfor.

DESUDEN betragter jeg det som uendelig kærlig omsorg for sit kæledyr, hvis man, som f.eks. katteejer, må træffe den modbydelige afgørelse at afslutte et sygt dyrs liv. Et dyr som lider og som ikke er behandlingsmuligt, har nemlig den fordel, fremfor os mennesker, at få lov at forlade dette jordiske liv i fred og ro og værdighed - i stedet for at være tvunget til, for sin JERES skyld, at leve et utilfredsstillende og uværdigt liv i lidelse og smerte - dette være sig både fysiske og psykiske smerter.
Det er den værste beslutning man kan komme ud fra, som dyreelsker men samtidig er det den kærligste handling man kan foretage - NÅR og HVIS situationen byder det.

Ok Moestrup, så håber vi at dagene indtil torsdag, vil blive de dage hvor det smertestillende medicin begynder at virke
Det er ikke alt smertestillende medicin som virker akut, meget af det er depotmedicin som først skal have en tid, før virkningen indtræffer. Jeg kender ikke meget til vet.medicin men jeg håber at det samme er gældende her.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 11:39

HOV - der kom et indlæg fra dig mens jeg skrev.

læser lige og vender tilbage umiddelbart efter...ville bare have at du skal vide at jeg ikke havde set dit indlæg før jeg skrev...

2 minutter...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 11:51

Så har jeg læst dit sidste indlæg (kl. 11:24).

Jeg forstår dig 110%!
Jeg ville reagere fuldstændig som dig/Jer!!

Selvfølgelig skal du tale med dyrlægen men...desværre...jeg synes situationen er uholdbar og forfærdelig trist og sørgelig!

Der er et eller andet galt, ingen tvivl om dét og det mest nærliggende er velsagtens smerter eller måske epilepsi. Epilepsi kan udarte på rigtig mange forskellige måder når det gælder mennesker OG hunde men jeg aner ikke om det samme gælder for katte.
I øvrigt synes jeg at situationen er for farlig til at jeg ville begynde at eksperimentere med at 'det kan være...' for det ER tydeligt at der ER noget helt galt med den lille missers hovede

Hvor er det synd, både for missen og for Jer!!

Jeg ville også lade 'nok være nok' - Paw må have det rigtig skidt, når han gang på gang og helt umotiveret, udviser denne adfærd.

Held og lykke til Jer alle tre!
Vend tilbage hér, når du har besluttet dig for hvad der skal ske, enten det er det ene eller det andet.
OG - tag dig nu ikke af, hvis nogen herinde skulle komme med uforstående kommentarer! Det er DIG der står midt i situationen og DIG der må, skal og kan træffe beslutninger omkring din lille misser og dét skal du gøre som DU føler for og ikke som andre synes.

Hør hvad dyrlægen siger og træf så bestemmelsen ud fra og sammen med dyrlægen.

Mange tanker fra mig.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 13:07

Hej allesammen, så er beslutningen taget i samarbejde med dyrlægen, på fredag, 14.15 bliver Paw aflivet, Dyrlægen mente også det var synd for ham han skulle have det sådan.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 13:13

det er jo overhovedet ikke det jeg mener...jeg mener at hvis man har anskaffet sig en kat må man også passe den og være der hos den...og men må finde sig at der er ting der går itu elelr blir kradset, spm jeg beskrev med min daværende nye sofa..hvis ikke man kan accepterer det, så skalman ikke ha husdyr...der vilaltid være visse ting der går istykker på en eller anden måde....og en sofa er sku da kun en død ting....
katten gjorde det jo ikke med vilje vel....
og jeg er en meget omsogsfuld og kærlig kattejer....
mit indlæg havde og har intet at gøremed den syge paw.....
jeg ha rogså haft en syg kat for ca 5 år siden , som jeg blev nødt til at få aflivet..han havde diabetes og døde næsten i mine arme 2 uger efter det var konstateret....af luftmangel...var ved at kvæles af vand i lungerne..forfærdeligt....men desværre nødvendigt...
hos mig kommer min kat i første række....da min søn var hos mig var det ham der var i1 række, men da havde jeg ikke kat...
jeg er opvokset med kat....og har altid været et velkomment element i mit barndomshjem og senere i mit fædrende hjem....og nu i mit....ingen skal gørem in josephine fortræd..så får de med mig at gøre.
har man valgt at ha husdyr, så skal der være plads til dem.....
men syge dyr skal aflives for deres egen bedste.....og for andres....
det har intet at gøre med sofaer elelr allergier...
jeg har tros alt stadig min kat selvom je ger allergisk overfor både kat og hund, men ville adrig undvære min finemis....eller an anden kat for den sags skyld....der blir vogtet om hende dag og nat.
min missers søde mor....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 13:15

Hej MoestrupK.

Det er trist og væmmeligt men en klog beslutning!
Det er en stor fordel vores elskede dyr har - at de kan få lov at få fred og ikke bliver tvunget til at leve et dårligt og uværdigt liv.
Få endelig ikke dårlig samvittighed, I traf den helt rigtige beslutning, ud fra den situation I og Paw befinder Jer i!!
Det er den kærligste beslutning I kan tage for Jeres lille misser!

Husk at det er værst for Jer - hans mennesker!! Paw selv, vil jo ikke vide hvad der skal ske og han vil ikke mærke noget, det er Jer der lider.

Der er længe til fredag??

Kærlige tanker fra mig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-02-08 13:35

Ja os der elsker dyr ved også at det kan være nødvendigt at tage den slags tunge beslutninger.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 13:45

Helt enig Valde!
Trist og meget meget svært men samtidig er man jo glad for at man har den mulighed for at hjælpe sit elskede dyr til en værdig og fin afslutning.

I det her tilfælde, med den lille Pawmis, der tror jeg det virkelig kunne være gået helt galt. Sådan nogle kattekløer er frygtelige våben, når de bliver brugt som sådan.
Jeg ville også, Moestrup - lige tjekke om Jeres stivkrampevaccination er gældende? Det lyder som om I har fået rifter der bløder, det er ikke så smart hvis ikke vaccinationen er i orden. Jeg MENER (er ikke sikker!) at den virker i 10 år, fra vaccinationsdagen?

Knus herfra

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 13:51

Hej igen alle sammen, ja der er desværre længe til fredag, men vi syntes han skal have lov til at nyde livet lidt endnu, og jeg skal lige vende mig til tanken om at skulle af med ham, også er beslutningen af den næste misser, skal være 2 små killinger fra samme kuld, så de har en legekammerat. Så hvis i kender nogle der vil af med et par nuttede, kælne og putte killinger i Haderslev området, så er vi her. Jeg kan simplehen ikke undvære at have en kat

Vi har begge næsten lige fået nye vacti (jeg kan ikke stave til det ) så der skulle ikke gerne ske noget der. ellers må vi bare en tur til menneske doktoren.

Tak for jeres intressere og alle de søde ord, dette kan ikke siges nok, i er nogle utrolig søde og hjælpsomme mennesker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 14:06
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 14:13

Jeg kender ikke til killinger lige nu MEN MEN MEN...søde dig....vent lidt med nye misser!
Nu kommer foråret - de killinger der fødes fra april, måske marts, er simpelthen så stærke og har de bedste betingelser for at blive ved med at være stærke.

Det er en rigtig god ide med et par søskende, det er vores osse - Milka og Pjevs har dog to forskellige fædre
jaja - ved godt at det lyder besynderligt men sådan er det. Den ene er lys og stor den anden er lille og mørk og deres sind er osse helt forskelligt men de ELSKER hinanden - i hvert fald et meste af tiden

Pjevs's far må være en rigtig vildkat, hun er lynhurtig og kan være reserveret overfor fremmede hvorimod Milka bedst kan 'fange' dyr som allerede er døde, såsom en gummiand, en plastikregnorm osv.

Dyrlægen fortalte at de sagtens kan have forskellige fædre selvom de er fra samme kuld.

Det er to piger og de er neutraliserede begge to. Vi ville osse vælge at neutralisere dem hvis det var drenge - på grund af at hankattePIS (dte må man gerne skrive ) er den værste stank jeg kender Meeeen...nu osse fordi drengemisser har det med at strejfe.

Men - lige nu skal I nyde Jeres lille Paw og forkæle ham!

Jeg kan godt følge din tanke om at du vil vænne dig til at han skal væk men tro mig....det kan du IKKE! Var jeg dig, så fik jeg det overstået allerede i dag - sådan er jeg men det vigtigste er at DU gør som DU føler at du har det bedst med!!

Tak fordi du har fulgt din tråd til dørs, omend afslutningen blev af den meget sørgelige slags (men altså, fra MIN side, meget forventet som du osse kan se i mit første indlæg).

Også en stor TAK fordi du har truffet denne kærlige men meget meget svære beslutning for Paw! Du er en dejlig katteejer - et godt menneske og du SKAL simpelthen have dyr i dit liv - ikke KUN for din skyld - men især for dyrenes skyld!

Hmm....hvis jeg sender dig en cybertyver, kan du så ikke købe en lille pose rejer til Paw fra mig? Det ville jeg gerne give ham - det har jeg altid forkælet mine egne misser med, når de har fortjent det
Når en kat, her i huset, har været syg eller af andre grunde har skullet forkæles, så har de altid fået to forskellige 'retter' - nemlig en underkop med lunet ymer rørt op med lidt sukker - eller hakkede rejer Disse to ting kan få en, ellers småttærende misser, til at spise en smule.

Mange kærlige hilsener fra mig.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 14:15

Hej hellebirthe. Mange tak dem vil jeg kigge nærmere på

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 25-02-08 14:17

Hehe Paw kan desværre ikke lide rejer, men han får ihvertfald en masse godt, han elsker dåse mad og alt som vi giver ham fra vores aftensmad, så det får han massere af de næste par dage.
Og selvfølgelig en masse kæl og kram.

I er simplehen så søde alle sammen kan ikke sige det nok, tak tak tak.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 14:29

vil bare tilføje, at nu om dage virker en stivkrampevaccine i 20 år...der er sørme også fremskridt indenfor det område.
ciao miss josephines mor....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 14:44

Da det ikke er helt ligegyldigt hvor længe en stivkrampevaccination gælder, slog jeg det lige op på Statens Serumsinstitut og varigheden står som op til 10 år.

Herfra:

http://www.ssi.dk/sw4185.asp

Jeg tjekkede apotekernes sider også, for at dobbelttjekke og der står det samme. Det er ikke uvæsentligt om det er 10 eller 20 år. Jeg havde dog aldrig hørt om at vaccinen er gældende i 20 år men ville da ikke udelukke det, da der, som det skrives, heldigvis sker stor udvikling på området, hele tiden.

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 15:03

det sagde de til mig sidst jeg fik eller skulle ha stivkrampevaccine...husker ikke lige situasionen...
fik at vide,at det ikke var nødvendigt med en ny, når jeg havde fået den i 1990...så ku' jeg sagtens vente...da den virkede i 20 år sagde de på rigshospitalet til mig...og jeg har da heller ikke haft mén....
missemor....

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 29-02-08 16:32

Hej allesammen. Sorry jeg har været længe undervejs med en opdate. men har ligget med influenza Paw afgik ved døden idag ca. halv 3. Det var sørgeligt men det bedste for ham .

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-02-08 18:14

Knus til dig

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 18:56

det er trist, men det var nødvendigt....har som sagt prøvet det...jeg glemmer aldrig min dejlige røde lækre hankat..har fine foto af ham som jeg ofte kigger på...men han var syg...meget syg og det gjorde så ondt at se på den aften/nat hvor jeg nærmest med babubabu drønede til dyrehospitalet efter flere opringninger og forsøg med honningvand og medicin(han havde diabetes)...
først 4 mdr efter fik jeg lille josephine 7 uger gammel og en rigtig lækkerbidsken...kunne ikke undvære at ha en missekat....nu er hun blevet italiener og en værre en....
mit råd..vent lidt med at få ny mis....
ciao og miau herfra....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-03-08 00:56

Hej igen Moestrup.

Et stort kram til dig og din kæreste!
Jeg føler bare SÅ meget med Jer - intet er så svært som at miste

Jeg er enig med miss - vent lige lidt med at anskaffe nye misser!

Prøv at begynde at lede efter steder hvor man planlægger killinger. Eller fortæl til venner og familie at I er på udkig - der skal nok komme nogle killinger til Jer!

Når vi har fået misser, så har det altid (mærkeligt nok, men ALTID!) været killinger som var født i april og vi har så fået dem i 10ugers alderen.

Mange vil sige at man sagtens kan tage killingerne fra moderen før MEN - det er bedst at vente for så er man HELT sikker på at killingerne er helt fravænnet og ikke dier mere (jo altså....hyggesutteri, kan de fleste killinger sq blive ved med ) - desuden har missemoderen så haft tiden til at få lært sine børn alt det de skal kunne for at begå sig i verden De er renlige, legesyge osv osv - de er kort sagt UIMODSTÅELIGE OG VIDUNDERLIGE

Men foreløbig så tag det roligt og prøv at vænne Jer til at lille paw er gået til de evige musemarker, hvor han trives uden sygdom og bare har det rart!
Tvivl ALDRIG på at I gjorde det rigtige, for dét gjorde I!

Jeg ønsker Jer alt muligt godt fremover og vil, her til sidst, igen rose Jer for den faktastisk kærlige og ansvarlige måde I har ageret på, hér i forbindelse med Paws sygdom og død!

Tak fordi vi herinde, fik lov at følge Jer! Det er vi mange som har lært af.
Mange varme tanker fra Dorthe.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 11:08

Uha uha, jeg har altid lært killingerne skal være 12 uger før de må tages fra moderen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-03-08 11:45

Her er lidt om pasning af killinger:
http://www.rexkatten.dk/?page_id=77

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-03-08 12:41

hej
grunden til min josephine kun var 7 uger, var at hun var fra et kuld på 3 fundet ved et plejehjem....halvvilde.....de var to ´drenge og josephine....de kom i privat pleje hos en af medarbejderne på inges kattehjem i glostrup..og den ene dreng i min var de første til at kunne omgås mennesker uden skrig og skrål og hvæsen....
så hun var bare de 7 uger og klar til at komme hjem til mig...det var slet ikke meningen je gskulle ha en killing....har altid taget voksne katte tilmig fra internat da de ret ofte blir overset.min røde var 2 år da jeg fik ham.....
men det blev altså josephine....skulle egentlig ha haft en med hjem fra Rom...en lille russian blue killing som je gasltid har ønsket mig, men flyselskabet ville ikke gi tilladelse til at jeg fik hende med i flyet..øv...hun var også blevet døbt josephine og jeg var klar til at ta hende med hjem....men hun kom i stedet til australien...eller også var det sydafrika husker ikke lige...hun var bare 6 uger gammel...
i rom findes et sted inde i centrum..under ruinerne af et gammelt tempel ligger et skønt katteinternat med hundredevis af foræladte og fundne katte...visse folk lader dem bare få killinger og efterlader dem så til en uvis skæbne eller smider dem af i ruinerne...der er mange syge katte og de gør alt mellem himmel og jord for at de får det godt..man kan fjernadopterer..je ghar haft en fjernadoption for år siden til en hvis/sort misser der hed giorgia...når man fjernadopterer får man jøævnligt opdate om sin misser og man sender selvfølgelig penge til den, men pengene går ikke udelukkende til den...de går til fælles brug.....der er virkelig brug for hjælp.....pludselig en dag fik je gbrev om, at nu var hun blevet adopteret af en sød dame.....hver gang jeg er i rom, så må jeg bare derned og snakke med alle de søde misser og gi dem penge....jeg har også strikket missetæpper og sendt brugt kattelegetøj ned til dem og de er blevet glade for det alt sammen...
nu er det desværre længe siden jeg har været i rom, me bor bare 3 timer med toget derfra, så en dag i fremtiden kommer je gder igen..
her i byen donerer man også til misserne i alle supermarkeder står der en stor box hvor man kan smide missemad ned i . det er en organisation der står bag...når je ger blevet lidt bedre til italiensk har jeg tænkt mig at hjælpe med kattene....jeg har jo tid nok....elsker bare katte....
ciao og god weekend...miss josephines mor.....

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 14:35

Hej valde. jep jep alt det der ved jeg skam godt og har lige forhørt mig, Killingerne skal være mindst 12 uger inden de må forlade mormissen.

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 14:37

Missjosephine, årh stakkels lille misser. godt at høre hun har det godt nu.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-03-08 14:54

hej..moestrupk.
har det godt..hun har det fantastisk er noget så forkælet og får næsten altid sin vilje....
hun er dejlig men fandme også en smule irriterende engang imellem, men så får hun en kold skulder og går med sure miner...hvis hun får skæld ud, så lusker hun af og sidder og tuder bag sin sofa...nogen gange en hel dag....hun kan ikke li fremmede..gider ikke hilse på andre og lærer dem at kende...men hun gider pludselig godt rende ud, da vi boede i danmark ville hun aldrig ud...
hun er bare lækker og jeg blir så bange når je gikke kan finde hende..nogen gange tror jeg hun er rendt ud og er på tur, men så er hun et sted her i lejligheden hvor jeg bare ikke kan finde hende..hun gider nemlig ikke svare når jeg kalder...
hun er fræk..meget fræk.....og en tiggeprinsesse uden lige..og så elsker hun kogt skinke...og fisk.
go søndag...missers mor

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-03-08 15:07

ja ok. Tænkte nok du vidste det

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-03-08 15:17

Hej igen..

ok, det var 12 uger?

Jamen det kan kun glæde mig

Så er den lille jo endnu mere lækkerlækker og klar til at erobre verden.

Dengang en lille killing kun skulle være 8 uger før man måtte tage den fra mor, jamen det var sguda dyremishandling! Det var osse den gang man næsten tog det for en naturlig ting og en del af dét at være killing - når den lille suttede på alt og det aller bedste var når den fandt en menneskeøreflip at sutte på.
Det var bare ÅRHHHH såååå sødt..men NIX - det var dælenfløjteme SYND, ja det var så - basta!

Nå, jeg vil starte knallerten og køre ud i den irriterende støvregn, hold da op hvor kan man dog blive våd på en knallert i sådan et vejr
Men skidtpyt - man tørrer jo igen

Kan I ha' en dejlig weekend allesammen!

Mjauuuuu fra Dorthe.
Milkas og Pjevs' moar

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-03-08 15:29

i mit tilfælde va rde ringen mor..de var forladte og fundet udenfor på et plejehjem....ganske små...hun har aldrig suttet eller den slags, men var også i meget proffessionelt privat pleje før hun blev frigivet til adoption....
men derimod min forrige røde misser, han elskede at få en finger i munden helst tommelfingeren i ganen...ved jo heller om han var taget for tidlit..fik ham da han var to år fra internat..efter at han var blvet afleveret fra privat hjem....
selvfølgelig er det da synd, men i visse tilfælde nødvendigt når der ingen mor er....
en veninde jeg har fik også sin silke da hun var 8 uger, moren ville ikke ha med hende at gøre, så er det da bedre at hun kommer hen hvor man vil den...
nu har de det godt....og blir forkælet ....meget forkælet....
missersmor...