/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Transmitter
Fra : hyldeborg
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 17-02-08 17:45

Jeg har for nylig købt en såkaldt "transmitter" i Merlin. Det er meningen at den skal sættes i min MP3 afspiller, og så skal den indstilles på en frekvens f.eks. 88, så skal f.eks. min bilradio indstilles på samme frekvens, og så skulle musikken fra min MP3 afspiller kunne høres i radioen. DET KAN DEN BARE IKKE Jeg har en ven som har nøjagtig den samme transmitter, men han sætter den til sin IPod, og ikke til en billig MP3 afspiller som min. Har det noget at sige? Har det noget at sige at der ikke er radio i min MP3 afspiller, og dermed ikke en radiosender? Det kan godt være jeg spør dumt, men jeg kan simplethen ikke forstå hvorfor transmitteren virker for min ven og ikke for mig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-02-08 19:46

Hvis den bar sættes til med strøm og et lille 3,5 mm jack stik skulle der vel ikke være problemer.
Kan du stille den til andre frekvenser hvor det virker ?
Det er jo lige meget hvad du stiller den på hvis det bare ikke ligger en anden station på valgte frekvens.
mvh Ben

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-02-08 23:54

At det er en billig mp3 afspiller uden radio betyder intet.
Har du prøvet med en anden radio? Helst en gammeldags transistorradio.

Det er også muligt at din transmitter er i stykker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-08 01:00

Hvorfor kalde den noget fremmedsproget, som du ikke forstår. Det er en MEGET svag fmradiosender som en god modtager kan tage på et par meters afstand, hvis der ikke er en anden radiosender på frekvensen.
Husk der slkal batteri i senderen, og der skal være signal på dens indgang fra mp3 afspillern, før den overhovedet sender noget.
Så skal den være indstillet på en ledig frekvens, og det er i mange områder et problem. Den skal også være i nærheden af din radiomodtagers antenne.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-02-08 01:20

>transor, jeg finder denne trang til at starte sit svar med at skælde ud på spørger ret besynderlig.
Jeg tror godt han og langt de fleste andre ved hvad en transmitter er, og det fremgår ret tydeligt at han godt ved hvad det er denne transmitter skulle gøre.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 19-02-08 17:30

Tak BertelBrander. Jeg er umådelig træt af folks skælden ud og bedrevidenhed i dette medie. Det er heldigvis kun nogle få brugere der gør det, de fleste er søde og rare

Alt det der er blevet foreslået indtil nu er jeg opmærksom på, og har prøvet

Andre gode ideer ????

Og så er jeg forøvrigt en "hun"

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-08 23:00

Jeg synes at du skal få din transmitter byttet, der er sandsynligvis noget galt med den, det er ikke usædvanligt at den slags små-elektronik til et par hundrede er i stykker.

Du kunne evt. prøve at låne din vens og se om du kan få den til at virke.

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-02-08 10:27

Tak for svaret BertelBrander. Jeg vil først prøve at se om jeg kan få min vens til at virke her