/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket grafikkort???
Fra : viskinge
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 17-02-08 17:39

Jeg har ikke meget forstand på grafikkort, og syntes ikke lige rigtigt, det jeg søger, springer i øjene på mig når jeg søger.

Det er til en special flysimulator, og der står at kortet skal være:

OpenGL ICD Competible 3D- Draphics Card min. 64 MB anbefalet 128 MB

Jeg har en PCI expressX16 sokkel.

Hvad findes der??

MVH

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 17:49

Hent dette lille program

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Det kan fortælle dig alt om hvilken hardware du har i din pc

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-02-08 18:46

ØHhhh hvad skal jeg bruge det til ????
Jeg ved, hvad jeg har, og det er et grafikkort som ovennævnte jeg mangler !!!
Men hvad er det for noget??? og hvor finder jeg det og pris.

OG OG OG LAD NU VÆRE MED AT KOMME MED ET LINK TIL EDB-PRISER.DK !!!!
(det kan jeg ikke bruge til en s...)

MVH

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-02-08 19:39

jeg plejer at smide et link til edb priser, men når du som sagt ikke gider det, så vil jeg sige at det spil forhåbentlig ikke er nyt ellers kræver det ikke det store.

Men det som Fijala nok ledede efter var hvad din pc indeholder, da det siger meget om hvad grafikkort der nok passer til din pc. Men kan sige at det spil formentlig kan køres i højeste opløsning til 400-700 kr hvis det er.

men hvad skal du ellers bruge pc'en til og hvad er dine fremtidsudsigter med din pc?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-02-08 21:15

Jeg har ingen planer om mere grafik, end lige denne simulator. Alt andet virker fint med det indbyggede kort, og de programmer jeg bruger, kræver åbentbart ikke det store af et grafikkort.

Jeg har et link til mit bundkort (m/ grafikkort) hvis det har interesse.

MVH

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-02-08 22:33

hej jeg vil gerne se bundkort, processor og ram

og så vil jeg gerne have spillets navn, da det jo vil være dumt at anskaffe sig et grafikkort der er dimensioner over det man behøver

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 17:41

Det var jo blot for at se om det grafikkort der var i i forvejen, kunne køre det spil og det måske ikke var nødvendig at købe et nyt. For de krav det spil stiller er jo ikke særlig store.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-02-08 20:09

Det er en www.fujitsu-siemens.dk Bundkortet hedder D2030 og kan findes på linket.
Der er en AMD 64 processor 3200+ 2 Ghz. 480 MB RAM

Grafikdelen (hardware) syntes jeg da ser "rimelig" ud, men billedet kører i "hakker" (ikke jævnt som det skal).
og så er det galt med skyggerne (invertet)

Spillet kører udmærket på min bærbare, men vil godt op på en lidt størrere skærm.

Det her kræves http://www.aerofly.com/www/requirements.html

Jeg bliver ikke meget klogere, håber I ved lidt.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-02-08 20:13

UPS !!!

Glemte lige, at jeg har sat memory'en til grafikdelen til 128 MB. (den var 64 MB, men det har ikke ændret noget)

MVH

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-02-08 21:56

Hej der er mange der ser på minimum requirements, men det kan godt være en fejl. Det er for at spillet kan køre, men de garantere næsten aldrig at spillet kører flydende. Du har jo ikke de bedste specifikationer, og det passer jo bedst på minimum

men som sagt hvis du vil have et grafikkort, så køb et billigt et. Du behøver ikke det største til det system, men da du ikke vil have link til edbpriser vil jeg selvfølgelig ikke komme med det.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-02-08 22:35

Kan du komme med et navn på et, som jeg kan købe i en computershop i Aalborg???

Har også læst lidt mere, de siger at onbord grafilkort som regel ikke kan bruges.

MVH

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-02-08 15:37

Når man køber grafikkort i en butik kan priserne nogle gange være meget højere end normalt.

Og internetbutikkerne kan levere meget hurtigt, men jeg vil gerne have et pris leje hvis du kan give det. Jeg kunne finde rigtig mange, men det kommer lidt an på pengene.