/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opdatere NET .Framework
Fra : maxhankat
Vist : 1519 gange
100 point
Dato : 17-02-08 13:33

Jeg fik meddelelse fra den automatiske opdatering om, at der var nye opdateringer.
Det drejede sig blandt andet om

Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (KB110806)
Da jeg valgte den fik jeg følgende besked efter endt opdatering:

Nogle af opdateringerne kunne ikke hentes.Og næste linje sagde:

Følgende opdateringer blev ikke installeret:

I en ramme står der:

Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (KB110806)

Jeg har forsøgt adskillige gange, men det msilykkes hver gang.

Er det en vigtig opdatering, eller kan jeg bare skippe den?

mvh
joan

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 13:39

Sikkerhedsmæssigt er det ikke en vigtig opdatering, men det kan være at nogle applikationer du har eller får installeret skal bruge den til at køre.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 13:50

Tak WinXPeter for dit svar.

Kan du sige mig, hvad jeg så skal gøre for at få fat i den på en anden måde?

Citat
nogle applikationer du har eller får installeret skal bruge den til at køre.

siger du envidere. Hvad kan det evt. være?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-02-08 13:57

Gå ind i Angiv programadgang og -standarder og afinstallere de der ligger, hent så på ny..

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 14:16

Kan ikke huske nøjagtig hvordan, men du skal ind på Microsoft Update og vælge Bruger definerede opdateringer, der en iblandt som du skal have før du kan installere, mere udførlig om lidt, jeg sidder netop ved en nyinstalleret Windows XP og er i gang med op dateringer, om lidt støder jeg selv på problemet

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 14:18

Tak axelbjarne, det forsøger jeg lige.

mvh

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 14:26

Microsoft beskriver her en grund til at Servicepack ikke kan installeres, det ser ud til at alle servicepacks skal afinstalleres og der så skal køres et oprydningsværktøj.

Læs her:

http://support.microsoft.com/kb/923100

Tag dig ikke af den anden KB titel, det omhandler også servicepack 2.0 opdateringen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-02-08 14:28

Jeg ville lave en sfc /scannow på både Windows XP og Service Pack 2, for at være sikker på at styresystemfilerne er intakte...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 14:46

Jeg går ind i Tilføj/fjern og vælger Angiv Programadgang og standarder.

så skriver du:

Citat
og afinstallere de der ligger, hent så på ny..

Hvad mener ´de med "de der ligger"?
og hvor ligger de?

Det hele står til "brugerdefineret" og jeg aner ikke hvad jeg skal afinstallere og hente på ny???
Jeg tør slet ikke ændre ved nogle af alle de punkter der er markerede. Hmmmm. . .

mvh
joan

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-08 14:50

Du skal op for oven til venstre, hvor der står: Rediger eller fjern programmer, så finder du dem under Microsoft .NET Framework - så trykker du på fjern...jeg har selv haft det problem...det hjalp da jeg afinstallere dem der lå....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 15:08

Brug EasyCleaner til at afinstallere de gamle og hent så opdateringer fra Microsoft Update

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 15:09

Ok axelbjarne, det har jeg så fundet ud af men endnu ikke fjernet noget.
Men jeg kan se, at jeg har NET framework 2.0 liggende i Tilføj/fjern, bare ikke den der hedder Service pack 1 - men kan jeg så ikke bare lade det blive ved det uden at foretage mig noget mere??

Jeg er slet evner til at gå i krig med alle de forslag Microsoft Support foreslår.

mvh joan

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-02-08 15:12

Jeg ville fjerne hele skidtet, og så hente på ny...men lav da lige en sfc /scannow, for at være sikker på, at dine systemfiler er intakte, da der altid forsvinder nogle eller de bliver defekte...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 15:13

Eller jeg kunne måske nøjes med at fjerne den ene NET. framework 2.0 og så forsøge at opdatere den igen - - - ??

mvh
joan

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-02-08 15:15

der sker jo ikke noget ved at prøve sig frem...

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-08 15:24

axelbjarne, jeg kan ikke udføre en cfc / scannow, for jeg har ingen Win. cd-rom

Men jeg forsøger det andet.

mvh
joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-08 01:23

Hvordan går det Miss Joan øh maxhankat ? Jeg fik hentet og installeret alle Net Framework, både 1.1 og 2 og 3 + service pack 1, de generer tilsyneladende ikke hinanden, så jeg lader dem ligge alle 3, service packen drillede lidt, det var først da alle andre opdateringer var på plads, og den blev installeret alene at det lykkedes, computeren jeg opdaterede kører med Windows XP pro, den blev formateret lørdag aften og først langt op på søndagen, var der ikke flere opdateringer at hente, blot en situations rapport ved ikke om du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-02-08 09:02

o.v.n.
Tak fordi du spørger.

Jeg er ikke nået meget længere. Jeg har forsøgt at fjerne alt hvad der fandtes af NET.Framework i
Tilføj/fjern og derefter opdatere på ny, men hver gang installeringen når til NET .Framework 2.0
kommer der en meddelelse om, at installeringen mislykkedes, Så den er jeg på vej til at opgive.

mvh
joan jeg tror jeg må opgive at hente den

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 20-02-08 11:07

Tak for svaret axelbjarne.
Jeg trot ikke, jeg kommer meget længere lige nu, men du har givet mig mange gode råd, som jeg har haft stor nytte af i andre henseender.

Nu vil jeg nøjes med de opdateringer til Microdoft NET. Framework som jeg kan hente p.t. og så håbe at Microblød vil komme med nogle "reviderede" = forbedrede opdateringer af installationer til NET. Frameworks versioner.
Det lader til, at der er mange, der har de samme problemer med at opdatere lige netop
NET. Framework 2.0 service pack 1 ifølge det link winxpeter lagde tidligere på denne tråd.
http://support.microsoft.com/kb/923100

Tak for alle gode råd!

mvh
joan