/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mappe åbner på skrivebord
Fra : Ursula
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 17-02-08 08:54

Hej

Har et problem med en mappe der åbner hvergang jeg starter PC op.
Mappen hedder CA og er lokaliseret til at være på C\Programmer\CA
i mappen er der en mappe der hedder SharedComponents - mener det har
noget med CA antivirus at gøre - men hvordan undgår jeg at mappen åbner
hvergang jeg starter PC en.

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 08:57

Der ligger åbentbart en genvej i mappen Start, som du finder her

Start - Alle Programmer - Start.

Den skal du bare slette. De genveje der ligger deri er beregnet til at starte op sammen med Windows.

Ganske snedigt i øvrigt til andre formål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 08:58

Der ligger nok en genvej i "start"......

SLET den.....

Muligt du skal i opsætningen til programmet og fjerne et flueben der får den til at starte sammen med Win (ellers hjælper det ikke at slette genvejen, den danner bare sig selv igen)

Kommentar
Fra : Ursula

Dato : 17-02-08 08:59

Hej

Beklager men den mappe er tom - har du et andet forslag ??

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 09:00

Citat
CA Anti-Virus har ikke danske skærmtekster og er ikke specielt effektivt, så hvis man ikke har helt specielle årsager til at vælge netop dette program, er der simpelthen stærkere alternativer, som det fremgår af denne test.

Men måske var det bedre at gå over til AVG eller et andet "gratis" antivirusprogram....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 09:02
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 09:04

Hvis du er sikker på du ikke skal bruge den mappe går du i

Start - Kør - Skriv msconfig - Vælg faneblad Start - Du kommer nu ind i en menu med programmer der starter sammen med windows. Fjern fluebenet ud for det pågældende program og gem ændringerne. Genstart. Ved genstart kommer der en skærm op om at du har brugt System ............. Sæt flueben nede i venstre hjørne og så videre. Nu skulle du være dit problem kvit.

PS. I msconfig kan du slå mange ting til og fra som du ønsker og det giver en mærkbar hurtigere opstart. Alle programmer anser sig selv for at være de vigtigste af alle og vil derfor gerne starte sammen med Windows.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 09:08

Er forøvrig enig med refi om effektiviteten ag programmet og vil da også gerne komme med et link.

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Vælg sprog nede i bunden af siden inden du downloader

Avast er effektivt og tilmed gratis og så tager det ikke så mange system recourser som AVG.

Kommentar
Fra : Ursula

Dato : 17-02-08 09:22

Hej

Gode forslag der desværre endnu ikke har kunnet fjerne mappen - men
håber der findes en løsning

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 09:26

Hent et af de foreslåede antivirus programmer istedet og fjern så CA via Tilføj/fjern programmer. Installer det nye antivirus program og problemet skulle være løst. Hvis der er rester tilbage at det kan de mapper/filer let fjernes.