/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne en ekstra XP mappe
Fra : EiHaBr
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 16-02-08 20:41

Lige et spørgsmål til specialisterne her på Kandu.
Jeg har ved renoverign af vores PCér fået forkludret ved indlæsningen af XP således der ligger en mappe med XP og en med XP 2 - så er spørgsmålet kan man uden problemer fjerne den mappe der ikke blev korrekt færdigindlæst, ved at afinstallere den ene, den jeg ikke bruger.

Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 20:43

Det kommer sandelig an på HVOR LANGT i installationen den var kommet....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-08 20:53

Ligemeget hvor XP programmet lægger sig, vil der altid ligge nogle filer i roden af C:

De to XP kan godt have fælles filer, så det er ikke sikkert at det er godt.

Det kan blive noget biks..................lav et ordentligt C: drev og læg den der.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-02-08 21:16

Jeg ville også stemme for en nyinstallering på et nyformateret C-drev. Du har formodentligt ikke lagt for meget på disken endnu.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-02-08 22:11

Ja det lyder lidt svært.
De to udgaver ligge i hver sin mappe, og jeg har fortsat med at fylde på, det er fordi jeg godt kunne bruge pladsen nu.
Næste gang skal jeg have en større harddiske men det måtte jo gerne vente en rum tid, derfor.
Min backup er p jordomrejse.
Jeg ved ikke hvor langt instal. nåede for det var i forbindelse med en række andre problemer at det blev lavet sådan.

Mvh og tak til alle foreløbig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 07:55

Hvis du alligevel vil "nyinstallere" så prøv da bare at slette den du ikke mener er i brug....

Er du heldig virker det måske.....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-02-08 10:26

Jeg skal ikke have nyinstalleret.

Alt virker perfekt nu, efter ny bundkort, ny processor, ny Ram og ny grafikkort er det en super ny teknologi. Men jeg kunne godt bruge pladsen nu og dengang vi installerede lavede vi en ny mappe til xp fordi den ikke kørte som den skulle første gang. Når jeg nu lokker på maskinen bliver jeg spurgt om jeg vil starte XP eller XP mappe 2.
Kun mappe 2 er som den skal være så jeg vælger altid 2, men det er jo ingen grund til at have liggende en mappe med en næsten hel XP der bare ligger og fylder.

Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-08 13:20

Ok - det kan være at andre kan pille den ene XP ud.................jeg kan ikke.