/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sims 2 til bærbar pc?
Fra : Shoegal1985
Vist : 595 gange
95 point
Dato : 16-02-08 16:36

Hejsa!

Kan jeg få en af jer til at fortælle mig og sims 2 kan køre på min bærbare? Jeg har
Intel celeron M processor 380 (1.6 GHz, 400 MHz FSB, 1 MB L2 cache)
15.4 " WXGA wide TFT LCD
60 GB HDD
DVD-dual
(support DVD+R double layer/DVD+ - RW)
512 MB DDR
802.11b/g wireless lan
Det er en acer travelmate 2434WLMi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 16:48

Det tror jeg du får STORE problemer med

Citat
EA understøtter ikke og har aldrig understøttet bærbare pc'er eller laptops. Dette skyldes at producenterne af laptops ofte lukker for nogle vigtige funktioner typisk på grafikkortet, processoren eller andre vigtige elementer.

Dette gør at vi som spil producent ikke kan regne med at de bærbare computere er pålidelige til at teste spil på og udføre dem.

Derfor beklager vi desværre at dit spil ikke kan køre på din nuværende computer, og henviser til at vi siden vi begyndte at producere spil har skrevet bag på vores EA æsker at "laptop modeller ikke understøttes"

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 16-02-08 20:26

Sludder, det kan du sagtens .Systemkravene er som følger:
PEGI

Systemkrav
256 MB RAM

3.5 GB harddiskplads

32MB Radeon eller Geforce grafikkkort

Begrænset understøttelse af Intel grafikkort

Intel Pentium III 800MHz

Windows 98/2000/Me/XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 20:29

Selvfølgelig er det sludder hvad producenten siger

Læs lige....

Det er IKKE maskinkraft der tales om....

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 16-02-08 20:38

Har godt læst EA ikke garantere problemfri afvikling med flere af deres spil, men kender personligt flere hvor det køre uden problemer.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 17-02-08 10:15

Kører Sims 2 på en bærbar med "ringere" tal end dine. og det går udenmærket

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 17-02-08 13:21

De systemkrav jeg oplyste er producentens minimumskrav. Men som sagt kender jeg flere der spiller Sims 2 på bærbar. Kender ikke deres data på maskinerne, men det er bare alm bærbare.Ved 2 af dem også har en Acer. Nogle skulle deaktivere virusprogrammet før det kørte, men det da ikke noget problem, bare husk at aktivere det igen inden man går online !! Hvis du vil have de nøjagtige data skal jeg nok undersøge det

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 17-02-08 19:55

Hej alle...
Jeg har godt læst det citat, der bliver skrevet øverst, men mener bare at jeg har prøvet at installere det på den en gang før hvor det bare gik lidt langsomt... kan nogen fortælle mig om det er ok jeg har celeron og ikke pentium?

Skal nok give mine point så:)

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 95 point
Dato : 17-02-08 22:58

Med 1,6 ghz processer er det ok uanset hvilken type det er , det er jo det dobbelte af spillets minimumskrav. Hvis det køre lidt langsomt kan du som nævnt deaktivere virusprogammet og måske andre programmer du har kørende i baggrunden der ikke er nødvændige for at spille. Du kan også slække lidt på grafikken i spillet , det giver også højere hastighed.
Held med det

Godkendelse af svar
Fra : Shoegal1985

Dato : 18-02-08 07:59

Tak for svaret amlupo.