/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
høvelte kaserne
Fra : bredker
Vist : 2713 gange
100 point
Dato : 15-02-08 22:59

er der en der bor eller kender til området ved Høvelte kaserne
skal finde et sted det er muligt at overnatte fra søndag til mandag
en kro , hotel eller lig , hvor de har værelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-08 23:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-08 23:09

Øv øv øv det ser ikke ud til at man kan sove der???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-08 23:10
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-08 23:11

Skal du arbejde på kasernen?? Så kan de sikkert skaffe dig et værelse der....til en yderst rimelig pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-08 23:11
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-02-08 23:21

tak , ser på det i morgen
nej skal ikke arbejde på kasernen , men stopper vareturen der , da sønnen tager med for at hjælpe , han er soldat der , men de har ikke mulighed for at have gæster med ,jeg skal videre med vare mandag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-08 23:25

Bad luck.

Jeg har haft lejlighed til glimrende overnatninger på Varde, Sønderborg og Sjælsmark kaserne. Men det nærmeste er hotellet i Birkerød. Ellers skal du til Hillerød, måske Frederiksdal eller Farum, og de ligger alle "langt" længere væk

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-02-08 23:31

ja , nu prøver jeg at ringe til dem i morgen , ellers må jeg finde et sted lidt længere inde mod byen , skal til nyhavn mandag morgen , men vil helst overnatte i nærheden af kasernen , da vi slutter der søndag , og har jo de skide køretider at tage hensyn til med lastbilen , og så holder den jo nok lidt mere sikkert deromkring end hvis man kommer for tæt på selve københavn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-08 23:44

Nejjj Bredker. Du skal ikke se syner ved højlys dag, Så slemt er det heller ikke. Du behøver jo ikke parkere på Blågårds plads hehe. Og køretiden søndag afren.... glem den. Det tager fra Høvelte til Centrum max 20 min.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-02-08 23:53

ok , trode egentlig der var længere
men nu har de fleste gange jeg har været derovre med lastbilen altid passet med at jeg kom ind i midtbyen i myldretiden , det er et mareridt , når man ikke er vant til at køre der til dagligt , de fleste københavnere har en meget dårlig trafikmoral , bare de selv kan mase sig frem , så er de ligeglade med alle andre , også selvom de sinker hele trafikken

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 00:13

Københavnere... LOOL De har INGEN trafikmoral.

Det ved jeg som gl. erhvervsbillist. Og jeg kan fortælle dig, at en tur til lufthavnen fra f.eks Hellerup kan variere fra ½ time til 1½ time afhængig af tidspunktet

Men jeg var lige frisk nok før. Jeg ved ikke rigtig om du ikke alligevel skal tage det alvorligt med de brande alligevel. Det er ganske vist småbrande det meste, men der er ikke system i noget af det på nogen måde, så de kan slå til hvor som helst, og en bil i brand....det er altså en bil i brand. Men afstanden og tiden til centrum er nul og nix på den tid af dagen....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-02-08 03:22

Bregnerød kro.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 04:40

Bregnerød kro i Farum. De har god mad, og det er ca. samme afstand til Høvelte.

Læste lige i Politikken, og må sande at man ikke er sikker nogen steder. Det er ikke kun i København de brænder biler af. Sidst i artiklen er Birkerød også nævnt med en brand - Jeg ved ikke om det var en bil.

Citat
Brandvæsenet kørte 25 gange
I alt er syv biler blevet sat i brand i København, heraf fire på Ågade på Nørrebro. To 17-årige er blevet anholdt for ildspåsættelse ved Nørrebrohallen, mens en 13-årig er tilbageholdt for ildspåsættelse på Alderosgade.

I alt har Købehavns Brandvæsen på nuværende tidspunkt rykket ud 25 gange. I et tilfælde blev brandfolkene mødt af stenkast.

Brændende container i opgang
I flere andre byer landet over, er urolighederne fortsat med umindsket styrke.

I Taastrup har der været otte brande, Glostrup har oplevet tre brande, mens Birkerød har noteret en brand.

I Arkaderne i Brønshøj blev en brændende container skubbet ind i en beboelsesopgang, men en snarrådig beboer fik den skubbet ud, inden situationen udviklede sig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 04:44

Det kan være man skulle rigge et værelse til, så det kan udlejes til gennemrejsende. Man må da nemt kunne få 500,- for det. Så kan de få en kop kaffe og en ostemad i den pris til morgenmad

Synes ofte man ser, at der er brug for noget enkelt og billigt. Synd jeg ikke har plads nu bredker, så kunne du ha overnattet her.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-02-08 07:40

har du et værelse i overskud , så er det da lovligt nok at du lejer det ud til rejsende , men som privat , kan du nok ikke få mere end 400,00 inc morgenmad , mange kroer tager 500-550 for et værelse inc morgenmad
nu er det første gang jeg skal have et værelse omkring københavn , de sidste par gange har jeg måtte sove i bilen ( det er ikke rart , når der ikke er sovekabine ) og det var kun pga at turene har taget væsentlig længere tid end beregnet netop pga trafikken

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 08:51

God morgen.

Jeg kiggede lidt på priser, og fandt ud af jeg ikke kunne få 500,- kr. Og ærlig talt... for den klatskilling jeg formentlig kan få + alt det der alligevel hører med, gider jeg ikke ha fremmede rendende.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 16-02-08 13:06

Tror den billigste jeg har kunne finde er denne. Der er kun ca 3 km til birkerød, og det tager ingen tid at komme frem til Høvelte. Håber du kan bruge det.
En overnatning koster 250 kr

http://www.cosydenmark.dk/index_ny.php?id=283&bannermode=overnatningssteder_hovedstaden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 13:09

Det er lige ved siden af Bregnerød kro, men der er nok 700,- kr i forskel på et værelse Nap du den Bredker

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-02-08 13:48

ja det er da billigt , bare ærgeligt at linket ikke virker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 14:22

Prøv igen. Det virker fint her

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-08 17:00

Pøver denne vej istedet for: http://www.cosydenmark.dk/ Og i højre side søger du Farum og så skulle den gerne komme.

Ellers er her telefon nummer m.m
Habba Egefelt

Farum Bed & Breakfast
Bregnerød Byvej 17,
3520 Farum

Tlf.: +45 4495 9509
Email: www.farumbedandbreakfast.dk
Hjemmeside: info@farumbedandbreakfast.dk

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-02-08 17:58

ja , den virker nu , men de tager desvære ikke telefonen , men prøver igen senere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-08 17:49

Fandt du så et sted at overnatte fra søndag - mandag .... ja det er jo en måned siden ... men du er måske blevet på Sjælland

God påske

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-03-08 18:22

ja undskyld , må indrømme at jeg havde glemt dette spm
ja jeg overnattede ved Farum Bed & Breakfast , ellers et udmærket sted og så rimeligt billigt

og at blive på sjælland , tror du at jeg er helt dum , det er da en fornærmelse *GH*

takker for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : bredker

Dato : 17-03-08 18:23

Tak for svaret Cirkelinedk. , et udmærket sted , jeg nok også vil bruge næste gang

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-03-08 19:47

Jammen det var da så lidt, vi er jo til for at hjælpe hinanden. Ja jeg syns også det lød rimligt billigt.
Tak for accepten