/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP!!skal jeg køre recovery?
Fra : jpaludan
Vist : 1029 gange
50 point
Dato : 15-02-08 20:02

Jeg har lige opdaget at min computere laver nogle IMG.filer på steder den ikke skal. Det lyder lidt underligt, men et eksempel kan være, at jeg skulle til at installere Acer Arcade på min bærbare (Acer). Da jeg sætter skiven i sker der ikke noget - i stifinder kan jeg se, at der er 1 setup.batfil - 1 IOMP.exe fil, 1 IOMP.dat fil, og så er der 1 IMG-fil. Jeg brændte et navigationsprogram ud den anden dag til bilen, men der lavede den også en IMG-fil, så radioen kunne ikke læse den.
Det værste er altså, at jeg ikke kan indlæse skiven med Arcade programmet...er det nødvendigt at køre en recovery ?...og hvis man gør det - sletter den så alle dokmenter, billeder m.m. der ligger på harddisken ?

Håber I kan hjælpe mig-

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-08 20:05

Ville det hjælpe at køre systemgendannelse ? Prøv evt. det, det er jo ganske ufarligt.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 20:20

Det kunne jeg godt, men jeg ved ikke hvornår den skulle gendannes fra - jeg ved ikke om det er et program der er årsag til at der er koks i systemet - eller hvilket et det er.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 20:35

Citat
men jeg ved ikke hvornår den skulle gendannes fra

Prøv dig frem - det er reversibelt.....

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 21:11

Nu har jeg lige prøvet en gendannelse - men der var kun punkter fra de sidste 4 dage, og det hjalp ikke noget....så tilbage til recovery-spørgsmålet - skal man hen og brænde alle billeder, dokumenter m.m. ud inden man gør det ?....jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre....PIV..!!!

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:13

Citat
Da jeg sætter skiven i sker der ikke noget - i stifinder kan jeg se, at der er 1 setup.batfil - 1 IOMP.exe fil, 1 IOMP.dat fil, og så er der 1 IMG-fil. Jeg brændte et navigationsprogram ud den anden dag til bilen, men der lavede den også en IMG-fil, så radioen kunne ikke læse den.

Sikker på at ALLE filer LIGGER samme sted__DIN BIL

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:17

IMG filer er et ''såkaldt'' ØJEBLIKS billede af din puter/ eller
andet system, og kan IKKE BRUGES TIL NOGET.
Hvis ikke alt er opdateret_ PÅ DIN BIL
Kan du bruge den LOKALT fejler filen INTET.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 21:19

hvis du har recovery skiverne der hører til - så bare igang før du laver flere ulykker

under recover vil du blive spurgt om hvorvidt du vil køre fuld recovry eller undgå at dine dokumenter ryger med - så kan du selv vælge

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 21:22

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med om filerne ligger samme sted, men på skiven med Acer Arcade, skulle programfilerne jo ligge, men den ser ud som jeg beskrev med den ene img-fil - som i øvrigt har en størrelse på 96.391 kb. Den viste et logo fra Express Burn, men det program har jeg afinstalleret nu. Den viser stadig det logo.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:26

Citat
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med om filerne ligger samme sted, men på skiven med Acer Arcade, skulle programfilerne jo ligge, men den ser ud som jeg beskrev med den ene img-fil - som i øvrigt har en størrelse på 96.391 kb. Den viste et logo fra Express Burn, men det program har jeg afinstalleret nu. Den viser stadig det logo.

Og hvad har det med gendannelse af et systemat gøre.
FILEN er for LILLE til at det kan være Windows.

Og hvarfor så bringe en BIL HERIND,
det har JO intet med SYSTEM-gendannelse at gøre,

MEDMINDRE DU MENER PÅ DIN / I DIN BIL-PC

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:28

mEN et skideLINK TIL
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Acer+Arcade&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
kUNNE VEL ikke SÆTTE ANDRE brugere PÅ SPORET.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:32

BRUGER DU NOGET I DENNE STIL
http://www.returnilvirtualsystem.com/
http://www.horizondatasys.com/169614.ihtml
Kan jeg fatte størrelsen på filen.

Ellers må du have en fil fra en TIDLIGERE brænding liggende.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:33

Citat
Da jeg sætter skiven i sker der ikke noget

Sæt din PC til at BOOTE fra dit D: DREV

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-08 21:34
Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 21:39

merde-igen:Sikke da et FINT sprog du har!!!! Hvis du læser mit oprindelige spørgsmål står der at jeg brændte et navigationsprogram ud til bilen, og at der også på den var en img-fil, og at den ikke kunne læses!!!!
Jeg eftersøgte et svar på om det kunne være pga. et program at de img-filer blev lavet - OGSÅ på Arcade skiven, som der jo ikke plejer at være, og hvad jeg skulle gøre det.

Til miritdk - er det selve mappen "dokumenter" man kan vælge at lade blive ? Jeg har aldrig prøvet at køre en recovery før, så jeg ved ikke om jeg tør

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 21:56

stilkene - tak for linket. Jeg har desværre prøvet med deamontools og den kan ikke læse formatet. Det er bl.a. derfor jeg tror det ikke skal være en img-fil. Det har jeg heller aldrig oplevet med andre installationsskiver før.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 21:56

Citat
merde-igen:Sikke da et FINT sprog du har!!!! Hvis du læser mit oprindelige spørgsmål står der at jeg brændte et navigationsprogram ud til bilen, og at der også på den var en img-fil, og at den ikke kunne læses!!!!

FUCK DA DIG OGSÅ.
Sikkert ikke DIG jeg sendte en masse LINKS til + PR MAIL_

EN IMG FIL er noget der skal BRÆNDES -+
enten med Nero eller andet program.

Men sgu dA lidt LØST du skriver ??? GENDANNELSE
AF HVAD______brænder dyu det som det skal__ingen problemer.

ELLERS brug 1 ISO ? udpaknings program som ISO - MAKER ?
Den kan lave DIT IMG ???? FIL om til en ISO = SOM KAN LÆSES
Hvis den er brændt ORDENLIGT
Brug Nero____eller kom med en forklaring der MISSES

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 21:58

merde-igen - nu er du da for meget!!!! Det er SQU da mit spørgsmål du svarer på - hvis ikke det er mig du skriver til, så skriv for H...... et andet sted!!!!...og så skriv noget der gi'r mening i forhold til hvad der bliver spurgt og skrevet om!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-08 21:59

Hvis du kører en recovery, så forsvinder alle dine filer og dokumenter, prøv i stedet systemgendannelse som allerede er foreslået, gå tilbage til en dato før du fik problemerne, systemgendannelse er helt ufarlig

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 22:01

...og til orientering - jeg har ikke brændt den installationsskive til Acer Arcade - det er den originale. Merde-igen er blacklistet her nu.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 22:02

o.v.n - jeg har prøvet systemdendannelse, men det hjalp desværre ikke...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-08 22:05

Alternativ kan du fjerne programmet som laver disse filer og slette alle de filer som du mener er unødvendige, kør så TweakNow RegCleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html den er gratis og efter en scanning kan du rolig lade programmet slette alt der er markeret med grønt = Safe to delete

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-08 22:11

Når du skriver recovery, så går jeg ud fra at det er en recovery cd som du fik sammen med computeren ? Den lader computeren genopstå som da du købte den, så tag lige en sikkerheds kopi af dine filer og mapper før du kører den, sørg også for at vide hvor dine programmer kan hentes til geninstalltion, dem du ikke har en cd til, det er ikke pænt af dig at blackliste den måske klogeste Kandu bruger, selv om han unægtelig skriver lidt mærkelig en gang imellem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:14

o.v.n -
Citat
Hvis du kører en recovery, så forsvinder alle dine filer og dokumenter
... det er så ikke rigtigt man får valget om destruktiv eller fuld recovery (ikke destruktiv) hvis det er recovery/genindlæsnings skiver)

tweaknow regcleaner er udemærket men går ikke i dybden - så skal man i reg.basen og to til tre gange i stifinder og oven i købet søge i søg for at delete rester

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:16

synes også du skulle læse merde-igen alisa mange andre id´ s indlæg

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 22:18

o.v.n - Jeg vil prøve det du skriver...det kunne være det ville hjælpe. Mht. den klogeste kandu-bruger - så synes jeg ikke det er særligt klogt at svare på en hel masse der ikke bliver spurgt om og skrive en hel masse, der ikke har noget med det relevante at gøre, og så ovenikøbet skal læse "fuck dig" osv. fordi jeg stiller ham et spørgsmål.....i mine øjne er det ikke spor klogt, og han må da hjertens gerne genere andre - bare ikke mig, for det er der ingen grund til. Hans bedømmelser er da heller ikke så gode, kan man da se - det må der da være en grund til....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:20

Citat
EN IMG FIL er noget der skal BRÆNDES -+
enten med Nero eller andet program.

Men sgu dA lidt LØST du skriver ??? GENDANNELSE
AF HVAD______brænder dyu det som det skal__ingen problemer.

ELLERS brug 1 ISO ? udpaknings program som ISO - MAKER ?
Den kan lave DIT IMG ???? FIL om til en ISO = SOM KAN LÆSES
Hvis den er brændt ORDENLIGT
Brug Nero____eller kom med en forklaring der MISSES
... det var nu et godt bud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-08 22:22

TweakNow går dybt nok til at der ikke er rester efter diverse programmer eller filer, som kan genere ! Mulig at den ikke fjerner ALT men du vil vel ikke lade en almindelig computer bruger gå ind og slette i registrerings databasen, Miritdk ? De recovery cder jeg er stødt på, giver ikke andre muligheder end en fuld geninstallation

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:25

BTW er DVD Decrypter det bedste program ever at brænde .img filer med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:29
Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 22:29

miritdk - det var ikke mig der skrev om systemgendannelse...det var et forslag der kom, og jeg prøvede det og skrev tilbage på det. Og alt det med at brænde img-filer kender jeg godt - det var derfor jeg i mit spørgsmål skrev at der var nogle img-filer, hvor ikke der skulle være det. Spørgsmålet gik jo ikke på hvad man skulle gøre med dem - men hvad man skulle gøre med dem der ikke skal være der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-08 22:31

filer man VED ikke skal være der skal bare slettes i mine øjne

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-02-08 22:43

jo, sådan har jeg det også - men jeg kan jo ikke slette programmet Acer Arcade fra skiven....der ligger filerne jo som sådan en img-fil. Det er den originale skive der fulgte med computeren i sin tid....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 07:55

Citat
men jeg kan jo ikke slette programmet Acer Arcade fra skiven....der ligger filerne jo som sådan en img-fil. Det er den originale skive der fulgte med computeren i sin tid.

Du skal da heller ikke slette noget....

Acer arcade er mig bekendt det "vi" andre kalder recovery.....

Det er et image af din komputer som den var FRA FABRIKKEN....

Så vil du bruge skiven skal du gemme/kopiere ALT det du vil gemme - for det er væk efter brug af skiven.....

Så altså - de filer der er er de RIGTIGE - det er dig der bruger den forkert...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-08 08:21

refi ??????

Citat
Acer arcade er mig bekendt det "vi" andre kalder recovery.....

Det er et image af din komputer som den var FRA FABRIKKEN....

Acer Empowering Technology (Acer eNet, ePower, eAudio, ePresentation, eDataSecurity, eLock, eRecovery, eSettings Management)

Acer Arcade™ featuring Cinema, Video, Music, Album, Acer HomeMedia
On configurations with Vista Home Basic

Acer Arcade™ Deluxe featuring DV Wizard, VideoMagician, DVDivine, Acer HomeMedia
On configurations with Vista Home Premium

det er såvidt jeg kan se da ekstra software

summa summarum - den tid der er brugt på dette spørgsmål kunne være brugt til en recovery ( ikke destruktiv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 08:23

Citat
det er såvidt jeg kan se da ekstra software

Nemlig....

Det der lå på maskinen fra starten.... (uden styresystem..)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 08:25

PS...

Styresystemet ligger sikkert på harddisken i en seperat partition...

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 16-02-08 14:09

refi - acer arcde er et program til brug ved visning af film, billeder m.m.. Det ligger på en seperat skive - der er 2 andre recoveryskiver, der sammen med andre programmer og drivere fra Acer, også indeholder styresystemet.
Jeg fandt ud af igår at jeg kunne hente Acer Arcade inde fra deres egen hjemmeside - godt nok til en lidt nyere model end min - og installere det, og det gjorde jeg. Men jeg satte også recoveryskiverne i for at se, hvad den i grunden startede med - om jeg fik nogle valgmuligheder, men den kunne slet ikke starte op...heller ikke selv om jeg satte den til at boote fra diskdrevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 14:13

Det lyder som om den er defekt....

Da du kan hente det på hjemmesiden, så smid cden væk....

Sååååå godt er programmet næppe at der ikke findes alternativer - det lyder til at være en "gammel" version....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 14:17

Du kan jo prøve at dobbeltklikke på setup filen og se om den så starter.....

Din komp. er måske IKKE sat til at starte aut.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 14:18

Alternativt dobbeltklikke på exe-filen....