/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Adresse i Røvovre.
Fra : vedikkealt
Vist : 772 gange
200 point
Dato : 15-02-08 20:00

En god bekendt af mig, har boet sammen med en fyr i Rødovre, i hans lejlighed.

De er nu blevet ragende uvenner, og hun er blevet smidt ud.

Men hun vil gerne beholde sin adresse i Rødovre, og jeg vil derfor høre, om der var nogle her, hvor vi kunne finde ud af noget, så hun fortsat kunne beholde sin adresse i Rødovre.

Kan du være behjælpelig ?

Venlig hilsen

vedikkealt fra Nordjylland

PS. Husk muligheden med at kunne sende en privat mail, under profilen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-08 20:44

Mig bekendt skal alle være tilmeldt en folkeregister adresse. Og bor vedkommende sted (smidt ud ), kan jeg ikke se fordelen.
Hvorfor ønsker hun forsat den pågældende adresse?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 15-02-08 21:17

Ja--- og så tilmed i Rødovrekommune med en skatteprocent, der er en af landets største...!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 15-02-08 22:49

Citat
Men hun vil gerne beholde sin adresse i Rødovre, og jeg vil derfor høre, om der var nogle her, hvor vi kunne finde ud af noget, så hun fortsat kunne beholde sin adresse i Rødovre.

Den tidligere adresse er det jo umuligt at hjælpe med.

Kan hun ikke leje et værelse i Rødovre kommune? Det skulle da være muligt. Der er da mange værelser til leje.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 15-02-08 23:56

Er der ikke tale om blot at beholde adresse i Rødovre kommune?

(til flere): Der kan da være flere grunde:
Man har måske endelig fået læge/socialrådgiver/institutionsplads, som man gerne vil beholde.

(Altså har man glæde af at bo i en kommune hvor der er mange som betaler - skat - til et fælles formål.)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-08 00:09

Måske det bedre trængte ind, hvis du bare skrev, at hun mangler et sted at bo i Rødovre

For det er vel det der menes, da det som bekendt er ulovligt, at ha' sin adresse stående et sted og bo et andet

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-08 00:25

Det er ikke strafbart, men folkeregisterloven siger at man skal opgive en adresse.
Det er således ikke lovligt (!) at være adresseløs(!). Om man er boligløs er en anden sag i denne sammenhæng.
Jeg har engang, da jeg havde en boligløs bekendt, fra Folkeregistret fået at vide, at man i yderste tilfælde kunne opgive en bestemt bænk i en park, hvis man regelmæssigt sov på den specielle bænk. Det ville ikke være en løsning, som de ville være glade for, men de skulle først og fremmest have en adresse hvortil det offentlige kunne opsøge dem eller kunne aflevere post.
Skattevæsenet vil selvfølgelig se anderledes på sagen.
Andre væsner (og u-væsner ) kunne igen have deres vinkel på situationen...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 16-02-08 00:46

Der er skrevet om personer der havde fiktive adresser i f.eks. Hørsholm, Gentofte og andre kommuner med lave skatteprocenter, udelukkende for at udnytte skattefordelen. Det kan absolut ikke være tilfældet med denne omtalte dame.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-02-08 08:35

# krestenklit skriver...

Er der ikke tale om blot at beholde adresse i Rødovre kommune?

(til flere): Der kan da være flere grunde:
Man har måske endelig fået læge/socialrådgiver/institutionsplads, som man gerne vil beholde.

Du har ramt pointen, nærmest helt præcist

Så nu håber jeg så bare, at det også giver et resultat, så ville jeg blive

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-08 12:38

Men hvor bor din gode bekendte lige nu?

Når hun er tilmeldt en adresse i Rødovre, -som hun bliver smidt ud fra, så er det nærliggende at gå til kommunens boligkontor og høre hvad de har?

På Rødovre kommunes hjemmeside er der blanketter man kan udfylde hvis man er i akut bolignød (udenom ventelister) eller hvis man bare søger en anden bolig. Hat I prøvet at se på det? Har din bekendte været i kontakt med kommunen?
Der er jo ingen grund til fiksfakserier, hvis det kan gøres lovligt...

http://www.rk.dk/service_til_borgerne/byggeri_og_bolig.html

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-02-08 18:41

Tak for svaret krestenklit.

Du var så den der kom, med det mest indsigtsfulde indlæg, og det får du dine point for

Venlig hilsen

vedikkealt