/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista: Ultimate VS Premium.
Fra : Sygate
Vist : 406 gange
500 point
Dato : 15-02-08 17:20

Det er hastigheden jeg tænker på her.
Er det det samme eller bliver det tungere med Ultimate. Altså får man en langsommere compter med Vista?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 15-02-08 17:25

Citat
Altså får man en langsommere compter med Vista?

Ja - hvis ikke den er bygget til det - men det er vel ikke du mener......

Premium og Ultima er blot 2 forskellige versioner af Vista......

Ultima er langt den bedste, men kræver EN MEGET NY komputer med MASSER af ram og plads....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-08 17:34

Og husk at ikke alt det gamle grej kan køre under Vista's vinger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 17:37

Ultimate er det styresystem med flest features indbyggt bla. media center. Den vil dele alt der er i et netværk sevl musikfiler via mediaplayer finder den vselv på netværket. Men for at løre med det ene eller andet kræver det samme. Eller er Premium også udemærket.
Helst en rimelig ny CPU (selv om jeg har en AMD XP 2600+ ) der kører den fint. Min 2GB ram er påkrævet for at det kører smertefrit.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 17:39

Helt enig med Eyvind. Det er mange stykker hardware der ikke fungerer med Vista endnu da der ike er lavet drivere dertil. Men det bliver bedre dag for dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 17:41

Citat
der ikke fungerer med Vista endnu

Og ALDRIG kommer til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 17:42

+ en MASSE software.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 17:46

Nu er du refi jo ikke (og bliver det sikkert aldrig) tilhænger af Vista . Jeg derimod er altid villig til at prøve det nye, på godt og ondt. Jeg er af den opfattelse at hvis ikke man prøver noget nyt vil man jo aldrig komme videre i udvikling og det er vel det samme som et par skridt tilbage. Man skal altid søge nye udfordringer, det gælder faktisk i alle livets facetter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 17:47

Næh....

IKKE i tilfældet Vista - det er en tilbagegang....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 17:48

Eller hvad mener du du kan med Vista som XP IKKE kan ???????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 17:55

Jeg mener måske ikke lige nøjagtigt at Xp kan en hel masse som XP ikke kan. Der er dog flere ting i Ultimate end der er i XP Pro. Og så er det hele pakket lidt bedre ind.
Kan du huske da vi gik fra 98 til 2000 eller direkte til XP. Der var der da heller ikke grænser for, hvor dårligt XP var da det "slet" ikke var sikkert nok og bla bla. Det er da det vi alle i de sidste åringer har rost til skyerne for at være det sikreste og mest gennemarbejdede styre system til dato. Hvad tror du der sker med Vista når det kommer af med børnesygdommene.
Men det kommer jo ikke af med sine børnesygdomme hvis ikke der er nogen der vil køre og lege med det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 18:01

http://www.vistaguide.dk/nyheder/nyheder/article/3/vista-versio-1.html

her en lille guide om de forskellige versioner af Vista.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 18:02

Forøvrigt kan man til Ultimate finde forskellige sprogpakker og frit veksle imellem dem som man ønsker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 18:05

http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=101

hvis man orker kan man jo lige læse denne tråd fra nettips

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 18:22

Citat
Hvad tror du der sker med Vista når det kommer af med børnesygdommene

Det bliver skrottet til fordel for et HELT nyt....

Bare se hvad der skete med ME

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 18:24

Dell bl.a. er gået over til at levere XP igen for simpelthen at kunne sælge deres komputere....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 18:27

ja men jeg mener jo stadig ikke at Vista er fejl, men det er producenterne at de forskellige hardware der er bagefter. Jeg ved godt at Vista måske kom ud lidt for tidligt, men det gør det jo i mine øjne endnu mere "unikt".

Vi kunne jo også alle bare køre Linux og selv være med til at rette i kildekoden så gik det hele jo nok også i smadder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 18:38

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 09:58

Hvad så sygate, er du blevet klogere.

Undskyld misbrug af dit spørgsmål, men du fik jo faktisk indblik i hvor svært et spørgsmål det er at svare på pga. vores forskellige meninger om Vista.

Nu er det faktisk op til dig om du "tør" hoppe med på "moden".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 10:00

Et direkte svar på dit spørgsmål om man får en langsommere pc med Vista vil være et rungende ja. Den tager simpelthen flere kræfter end XP.

Men hvor ser det godt ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 10:03

Citat
om du "tør" hoppe med på "moden

Kandu er dit sikkerhedsnet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 10:04

PS...

Vista er IKKE mode....

Det er "trukket" ned over hovedet på ALLE nye PC-brugere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 10:10

Delvis enig refi

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-02-08 12:09

Nårh ja jeg har vist misformuleret mit spørgsmål lidt kan jeg godt se.

Det jeg mente var om Ultimate udgaven er langsommere end Home Premium udgaven. Begge to Vista versioner....

Om jeg tør hoppe med på "moden"?
Jeg har 3 bærbare.. 1 med linux, 1 med XP og 1 med Vista

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 12:19

Så skal du helt klart vælge Ultimate, der vil du ikke mærke den store forskel fra Premium, du får blot lidt mere med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 12:26

Ultima er helt klart at foretrække.....

Men du skal have en maskine med masser af kræfter - ellers får du problemer med visse ting.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 12:33

Som nævnt køre jeg med Ultimate på en AMD 2600+ m 2 GB ram og den kører fint. Ingen problemer med det.

På den samme pc har jeg faktisk

HD 1 160GB
Partition 1 C - XP Pro Sp2
Partition 2 D - Vista Ultimate
Partition 3 E - Backup m.m

HD 2 120GB
Partition 1 F - Linux (Kubuntu)

Man er vel nørdet eller hvad

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 16-02-08 12:41

Tak for hjælpen allesammen.
Jeg fandt lidt data på det her.

http://mpan3.homeip.net/?vista

Beklager at jeg misformullerede mig