/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Johanne Brøndlund, født i Vester Brønder~
Fra : lwj
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 19-02-03 21:55

Johanne Brøndlund, født 1730 Vester Brønderslev.
Er der nogen der har kendskab til hende?

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-03 19:12

Johanne Brøndlund findes her hos C. Klitgaard:

http://www.geocities.com/Heartland/Meadows/1025/selvejere.htm

Nævnt blandt skudeejer slægter på side 366,
men det ved du formodentligt allerede.

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 26-02-03 23:09

Det er jeg klar over. Også at hendes far hedder Jens Larsen (måske Nielksen) og moderen Maren Nielsdatter Brøndlund.

Men hvor stammer navnet Brøndlund fra?

:) Lise Winther Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-03 18:08

>moderen Maren Nielsdatter Brøndlund.

Det lyder jo som et typisk kaldenavn, efter det sted hun kom fra?

Mener du virkelig hvor stedet Brøndlund fandtes/findes??

Det er jo et stednavn, der kan være hvorsomhelst,
der er tusindvis af brønde og hundredvis af lunde i Danmark,
og der er sikker mere end et Brøndlund???

Drejer det sig ikke om familien Brøndlund,
men mere stedet de stammer fra,
skulle du måske spørge under lokalhistorie????

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-02-03 18:34

Ifølge dette ligger Brøndlund ikke i Thy, men ved Nustrup,
(Rødding - Vojens egnen):

http://levende.kms.dk/su/a-g.pdf

Prøv, f.eks i Goggle, at skrive: +Brøndlund +Nustrup

og du får stribevis af svar.

Her har du lidt flere Brøndlunde, som du sikkert også kender:

http://www.brejl.dk/skamt.htm

Mette Sørensdatter, død, var g.m. Claus Brøndlund i Thisted, nu i Viborg. 2 børn

søster Ida Sofie Søltoft g.m. Adrian [Lauridsen] Brøndlund, præst i Vang og Torup i Thy

Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 28-02-03 00:01

Det drejer sig om familien Brøndlund. Men da jeg ikke rigtig kan finde ud af mere omkring Johannes mor, Maren Nielsdatter Brøndlund, altså vide hvor hun havde sit brøndlund fra, tænkte jeg, at det måske kunne kaste lys over sagen at spørge på en lidt anden måde. Jeg har søgt på det navn i 2 år nu.

Og til din anden mail: disse Brøndlund siger mig p.t. ikke noget.
Til linket: http://levende.kms.dk/su/a-g.pdf: Dette kendte jeg ikke.Hvad kan jeg bruge Brøndlund, Nustrup , type B, sognekode 8954 til?

:)Lise.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-03 16:20

>Hvad kan jeg bruge Brøndlund, Nustrup , type B, sognekode 8954 til?

kun fordi du skrev: hvor stammer navnet Brøndlund fra?

Maren eller hendes forældre stammer måske herfra
og findes i kirkebøgerne fra Vojens/Nustrup??
(men har du kun Maren og faderen Niels er de jo ikke til at lokalisere).

>Jeg har søgt på det navn i 2 år nu.

Har du prøvet at kontakte de ca 22 nulevende Brøndlund familier,
mange af dem kender jo sikkert deres aner???

Her finder du de 6 af dem der har E-mail adresse hos TDC:

http://www.epost.dk/

Jeg ser der er lektorer og andre højt uddannede personer iblandt,
der sikkert har oversigter over en så sjælden familie som Brøndlund.

På denne måde fandt jeg min egen familie,
hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 28-02-03 20:07

Tak for svaret, Svend.

Jeg har accepteret dit svar, da ideen er god.

Jeg kendte ikke dette link, troede kun der var mail-katalog i Jubii. Der, findes ingen Brøndlund.

Jeg vil tage kontakt til disse seks, men hvor finder du de andre Brøndlund?

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-03 22:18

Tak fordi du igen gav mig points, Lise
(takket være dig er jeg kommet i top ti, men det er jo kun Matador points).

Der findes ikke en generel E-mail oversigt, mig bekendt,
kun Tele Danmarks, som du fik; og lidt i Jubii, uden nogen Brøndlund.

Du kan finde lidt flere ved at spørge f. eks. i google på:
+Email +brøndlund; giver bl.a. Tommy Brøndlunds E-mail.

og denne Maiborgs home page: http://home1.inet.tele.dk/fmaiborg/

her står der øverst Brøndlund med skjult tekst, hvorfor ved jeg ikke?
(du kan jo spørge ham).

lidt flere finder du ved:
+mail +brøndlund; Jens Brøndlund og et par mere.

Prøv selv andre kombinationer med +x-mail +brøndlund,
hilsen Svend

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 03-03-03 11:06

Hej Svend!
Jeg har nu kontaktet dem, jeg har kunnet finde mailadresse på. Desværre var der en del som serveren ikke kunne aflevere, sikkert fordi de har ændret mailadresse

Men det blev til 8 stk, så nu venter jeg spændt på om det skulle give resultat.

:)Lise Winther Jensen.