/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken bil
Fra : vieira
Vist : 879 gange
50 point
Dato : 15-02-08 13:24

hej

jeg går og tænker på at købe en ny/brugt bil er der nogen der kan anbefale nogen bestemte.

den skal koste højst 100.000

være til mindste 5 personer

skal være så man sidder højt oppe

ikke hyundai

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-02-08 13:32

Hvorfor nævner du lige "ikke hyundai"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 14:02

Citat
er der nogen der kan anbefale nogen bestemte

Ja - det kan vi alle, men det hjælper jo ikke på hvad DU vil have.....

Jeg sværger til Mercedes og Audi - men der holder din pris ikke

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-08 14:11

Søg og du skal finde:
http://www.bilbasen.dk/

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 15-02-08 14:19

hyundai pga sikkerhed

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-08 19:15

Citat
ikke hyundai
Citat
hyundai pga sikkerhed

Nå du er også en af dem der læser disse opreklamerede crash-test.Så prøv lige at "forske" lidt i hvordan mange bilfabrikker,laver krumsping for at opnå den sidste (femte) stjerne.Det er jo mange gange fup og fiduser.Ting der ikke har en dyt at gøre med sikkerheden på landevejen.Det kan være en smart ekstra kontrollampe de klistrer på instrumentbrættet,eller en ræle der siger pivpiv.
Selv har jeg kørt Opel siden 1983 og er nok lidt Opel "gal".Men jeg har faktisk spekuleret lidt i en
Hyundai kontra Meriva.Jeg er overbevist om at Hyundai,er nøjagtig lige så sikker i trafikken,som alle andre gængse biler.Nej,det der betyder noget er selerne og airbag`en.Kører man frontalt sammen med en anden og begge kører 100 km/t,dør man uanset bilmærke.
Jeg skal indrømme,at selv Opel efter min mening har brugt billige salgstriks.F.eks. i min Vectra 97,er der noget med at ved at ved frontal sammenstød,ryger pedalerne opad,så føreren ikke få beskadiget fødderne.Jamen,hva`med resten af kroppen? SALGSFIS.....

Køb du roligt en Hyundai,hvis du ellers kan bilen.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 15-02-08 20:25

Renault Espace. Det er familieBILEN. Den kan du få brugt for under 100.000 kr. Har set flere der har kørt over 400000 km så du skal ikke være bange for en der har gået 150000-200000 km. Da alt der er lakeret, er lavet af glasfiber (og crash-testen er ok) ruster den aldrig , og vægten er på 1300 kg frem til årgang 97 så vægtafgiften er "kun" 1880 halvårligt(benzinmodel). Der er 2 faste forsæder og 5 sæder bag i der kan klikkes i/kombineres som man vil. Uden bagsæder er gulvet helt plant og du har en hel varebil (gulvet passer forøvrigt perfekt til en 3/4 seng luftmadras) Bilen kan fås med meget udstyr alt efter model. Min er en 2,2 benzin fra 92 og har lige rundet 252000 km. Eneste minus kan være benzinøkonomien. De køre kun 9,5 - 11km pr liter men det er ikke værre end mange andre MPVer som så har betydelig højere vægtafgift.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-02-08 20:55
Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 15-02-08 22:32
Kommentar
Fra : vieira

Dato : 15-02-08 23:00

jeg er enig med dig i at renault er ok, men de er squ lige lovligt gamle skulle gerne være en model som er fra 2006 og frem som jeg søger efter.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-08 23:55

Ja Tak, også her hvis den kan fåès til 100000.
Du må vist koncentrere dig på LADA.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-02-08 00:29

Sæt en dag af, hvis muligt. Kør en tur rundt til forskellige forhandlere og se / prøv jer frem.
Når du har en ide om hvad det skal være, kan du / i så kigge de relevante stder på nettet, om der er noget at hente ved f.eks. at handle privat, og hvordan i sikrer jer mod restgæld etc.
FDM og Applus laver f.eks. brugtbils test, så i ikke ender med, at købe den berømte kat i sækken.
Og så held og lykke med jeres "nye" bil ........

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-02-08 00:31

Om bilen er fra 2006 eller 2002 betyder mindre, det afgørende er hvor mange km den har kørt.

Jeg tvivler også på at du finder en bil fra 2006 med plads til 5 hvor man sidder højt, til 100000,-

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 16-02-08 03:53

Jeg vil gerne guide dig og har erfaring som bilsælger, da jeg er indehaver af et lille værksted, hvorfra der også sælges biler.
Du er nød til at skrive lidt om forventet kørselsbehov, krav til udstyr som aircon., sikkerhedsudstyr og lignende. Er du til sportslige køreegenskaber og/eller mere interesseret i kollisionstests. Forventelig tid før udskiftning osv.
Jeg er enig i, at crashtests er lidt en pseudo-diskussion. Det er nu altså bedre at kunne bremse/styre uden om en hindring. Nogle biler har bedre køreegenskaber end andre, hvormed ulykker også kan undgås. Der er for år tilbage lavet undersøgelser i Sverige, hvor det viste sig, at Volvo Amazon og VW bobbel er de sikreste biler at køre i, hvis man kun betragter sikkerhed ud fra statestikker. Førerne kørte efter forholdende fordi bilens køreegenskaber var så lette at fornemme og man ikke mistede den umiddelbare kontakt til, hvilke kræfter en bil egentligt har ifht. de kræfter vi mennesker fra naturens side er udstyret med. Når man kan køre en stor Lancia eller BMW med én finger på rattet og 250 km/t er det langt fra det vi egentligt er skabt til at kunne. 100 km/t i en bobbel, det føles hulme voldsomt.....
Mht. størrelse så vi jo for snart mange år siden utallige Trabanter med 5 smilende voksne personer køre Europa tyndt, så lidt mere præcist. St.car, enkeltsæder, barnestole?
Hop ikke på mærkefanatikere. En 15 år gammel velholdt Hyundai kan være et bedre køb end en 3 år gammel voldbanket Mercedes-taxa.
Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 16-02-08 09:55

der skulle selvfølgelig stå 2002

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 10:10

Citat
En 15 år gammel velholdt Hyundai kan være et bedre køb end en 3 år gammel voldbanket Mercedes-taxa.

Jeg ved nu godt hvilken jeg ville købe hvis prisen var den samme

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-02-08 11:41

Her er din bil, og hvis ikke du sidder højt nok, må du sidde på en pude.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Fiat-Panda-1,2-5d.-Ciao_ID231437.htm

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 16-02-08 12:26

Du kan IKKE komme til at sidde "højt" i en komfortabel 5 personers nyere end 2002 til under 100000 kroner. Så skal du flytte ud af danmark

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 16-02-08 13:26

ja ikke en dum bil fiat ciao en men jeg vil ikke give 94900 for en bil som har kørt 15.000 km, og som koster 99.900 som ny det kan squ ikke betale sig.

Allan

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 16-02-08 13:27

ok så siger vi max 120.000 kroner, håber det kan hjælpe lidt, og jeg får nogle flere muligheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 13:57

Jamen "gå" dog ud og led......

Der er da ikke meget ide i at vi finder priser til dig - det er du da ligeså god til.....

Næste gang vil du vel give 130.000.....

Smid 80.000 oveni og køb en audi.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 14:01

Fjerner lige et flueben inden der kommer 500 forslag....

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 16-02-08 14:14

damn du er da negativ, ikke et eneste konstruktivt forslag fra din side kun mærklelige bemærkninger, så hvis du ikke har noget spændende at fortælle så lad dog være at svare på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 16-02-08 14:41
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-08 15:07

Citat
En 15 år gammel velholdt Hyundai kan være et bedre køb end en 3 år gammel voldbanket Mercedes-taxa.

Ja,nu har refi så fjernet flueben.Og han griner nok.Men der er meget ret i ovenstående antagelse.
Ta`r vi f.eks. rustproblemet,har Hyundai ingen grund til at skamme sig,i forhold til den tyske,såkaldte
luxusbil.Daglig ser vi Mercedes rustbiler,d.v.s. personbiler og varebiler,på vejene.
Der kan selv Opel ikke være med længere. (Selvironi).
Jeg har set een Hyundai, Accent,med rust.En årg. 1995,der har levet hele sit liv ved Vesterhavet.Uden nogensinde at være under tag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 16-02-08 20:20

Hvad har du forøvrigt imod en ældre Renault når nu den IKKE kan ruste ?? Jeg er bare nysgerrig da jeg selv køre Espace

Annuller spørgsmålet
Fra : vieira

Dato : 19-02-08 23:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål