|
| Puch Maxi,- karburator Fra : Gucci1704 | Vist : 1585 gange 50 point Dato : 15-02-08 10:21 |
|
Hej igen.
Jeg har sat original dyserør i karburatoren på min maxi, dysen er str 58.
Var overbevist om, at så var den iorden...( det var et dyserør og dyse fra 4-kantet karburator, der var sat i den runde, -derfor skiftet). Stadig når jeg har kørt 500m begynder den at lyde, som om den er ved at løbe tør for benzin...troede det problem var løst, da jeg havde lavet ovennævnte.
Kan det passe, at den simpelhen løber tør for benzinen i skålen, og begynder at gå i stå ?
Skal jeg prøve større dyse ? ( den er hakket og boret). Karburator er renset, benzinen løber fint ned i den,- får snart grå hår af problemet. Har haft skrevet før om dette.Min sidste idé er at dysen er for lille , og derfor får suget for lidt benzin ind,-derfor problemet med at den lyder, som om den er ved at gå i stå, efter et stykke tid ?,- Hvad mener du ?
Jeg har selv blandet benzinen med olie. Det er fra en tube til knallerter, hvor der er afstreget hvor meget, du skal trykke i, i forhold til antal liter. Der skulle ikke være sket fejl her.
Hejsa
Gucci
| |
|
Jeg har skrevet før:
Så kan du bruge din 56 dyse, men nok lidt bedre en 60-62 da din knallert er boret.
Måske er den hakket for meget.
Måske er udstødningen stoppet.
Måske er ankerpladen (Den platiner/spoler sidder på), drejet forkert. Den skal stå så de 3 skruer(De løsnes så man kan dreje ankerpladen), står i midten af justeringssporene. Eller gerne dreje ankerpladen, godt modsat svinghjulets omdrejningsretning.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : WinXPeter |
Dato : 15-02-08 12:02 |
|
Du skal også være opmærksom på om benzinen kan rende hurtigt nok til.
Benzinfilteret i hanen kan være stoppet og hvis dit benzindæksel slutter 100% tæt, så vil der blive skabt et undertryk i tanken så benzinen ikke kan løbe ud .
| |
|
Ja, det er næst øverste hak på nålen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|