/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lys i emhætte forsvundet
Fra : BAGM
Vist : 6062 gange
50 point
Dato : 19-02-03 21:15

Ja- som overskiften antyder er mit lys i emhætten forsvundet. Jeg har skiftet de to hallogenpærer, og til min overraskelse virkede det stadigvæk ikke.

Emhætten er blomberg- hvis det har nogen betydning.

Nogen forslag?

Mvh
Brian Andersen

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 60 point
Dato : 19-02-03 21:33

Du må igang med en polsøger, som f.eks. http://www.wareco.dk/katalog/products.asp?AvsID=14&KapID=11 Så må du følge ledningerne og måle hvor strømmen "forsvinder"
Det er jo umuligt at sige hvor fejlen er. Pas nu på nallerne når du går igang. Er du bange for det, så er det elektrikeren du skal have fat i.
mvh
summer

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-02-03 21:36

Hej Brian

Det tyder ikke på at det er pærerne. Det er usandsynligt at de begge går på en gang.
Hvis du har instruktionsbogen, så prøv lige at se om der inden i emhætten sidder en ekstra sikring. Det gjorde der i min datter og svigersøns emhætte. (Jeg kan ikke huske om deres var en Blomberg). Da de skiftede den ud, virkede lyset igen.
Du kan da prøve at se efter.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 20-02-03 20:40

Da du skiftede pærerne i emhætten, tog du så direkte på pærerne med fingerne.
Det kan halogenpærer ikke holde til, der skal altid bruges et stykke papir eller plastik til at holde med.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:44

Hej BAGM

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : BAGM

Dato : 11-04-03 19:44

Det var ikke for at være uhøflig, at der gik en rum tid, men ingen af svarene gav mig lys i emhætten, og jeg bestemte mig for at finde ud af, hvad det var først. En elektriker (ja til 850 kroner for en halv time) fandt, at det var tastaturet, der havde fået beskadiget et par lodninger pga en løs forbindelse. Nyt tastatur var løsningen, og nu virker skidtet så godt, at jeg i går kunne se at tælle de 50 frikadeller, jeg skulle lave.

Tak for rådene og tålmodigheden, og jeg må melde, at rådet med polsøgeren var det, der kom tættest på.

Mvh
Brian Andersen

Godkendelse af svar
Fra : BAGM

Dato : 11-04-03 19:45

Tak for svaret summer.