/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
installering af DVD/CD drew
Fra : Dieter
Vist : 881 gange
100 point
Dato : 14-02-08 19:05

Hej,
har lige fået ny harddisk.
Nu kan jeg pludselig finde ud af at installere mit DVD Drev: SONY DW-G-120A

Jeg har sat srømstikket på og det brede lysegule kabel (Ved ikk hvad det hedder. Kommer fra motherbordet)

Men drevet dukker ikke op som drev

Hvad er der gALT?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 19:34

Ja mine er så grå, men find ud af om de er sat rigtig i. Måske skift dem ud med nogle andre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 19:46

Er den NYE harddisk i stedet for den gamle - eller er den extra...

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 14-02-08 19:59

Refi,
den gamle er kasseret

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-08 20:08

Så er der noget der tyder på den nye er sat som slave..... (2 slaver)

Er ALLE kabler blot skiftet er det ikke drevene der fejler noget....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-08 20:12

Du skal kigge på den lille Jumper (lille stik der sidder over 2 stikben)der sidder ved siden af dit gule brede kabel. Den skal sidde som Master på din harddisk hvis det er den hvor styresystemet skal sidde på. For at se hvordan Master indstillingen er vil der på harddisken være et lille mærkat der viser hvordan

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 14-02-08 20:14

Hej Refi,
du har ret. Jeg flyttede til Master og nu virker det hele.
Tak for din indsats

M.v.h.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 14-02-08 20:15

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 20:16

Selv tak...