/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Foldedør/skydedør til opdeling
Fra : Lequack
Vist : 7373 gange
400 point
Dato : 14-02-08 16:34

Halløj

Jeg har et meget stort rum, jeg godt vil have opdelt i stue/soveværelse og tænker lidt, at det forekommer noget lettere at sætte nogle forholdsvis lydisolerede skydedøre op, end at begynde at bygge vægge og installere dør med karm og hejs. - sådan lidt i stil med type 8040 her: http://www.flexi-foldedoere.dk/Default.aspx?ID=8

Men jeg kunne godt tænke mig, at det måske var to meget brede døre, der kørte 'forbi' hinanden på to skinner, hvis det giver mening - jeg har bare ikke kunne finde det nogensteder. Og jeg kan heller ikke finde priser.

Så spørgsmålet er dels en efterlysning af bud på forskelige løsninger, samt en ide om priserne, sådan bare lidt løst sat - jeg har nemlig ingen anelse om, hvor vi er henne af der.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 16:40

Det lyder jo som klædeskabsdøre/skydelåger??

Dem skal du nok have en tømrer til at hjælpe dig med, men det kan laves.

Da vi flyttede i hus, havde vi alm. døre i klædeskabene, men ville helre have skydelåger i, da vi
på den måde kunne udnytte pladsen i værelserne bedre.

Men ellers syntes jeg det ser kanonflot ud med de foldedøre med glas i, men måske ikke så praktisk når det er ind til et soveværelse??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-08 16:42

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=147&a=2876 ikke det bedste link men du får sikkert meget ud af at søge på skydedøre - dem kan du nemt sætte op og med dbl loftskinne/panel eller mere for den sags skyld ser det faktisk rigtig pænt ud

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 16:44

Det er billede fire, jeg mener

Jeg tænkte, om man kunne få skydedøre med samme lydisolering, da jeg tror, det er mere praktisk en foldedørene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 16:46

Skydedøre lydisolerer vel på samme måde, som alm. døre, da de bliver næste helt lufttætte hele vejen rundt, der er ikke meget mellemrum, mellem de to døre i vores klædeskabe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 16:47

Jeg vil til en hver tid, heller have skydedøre end foldedøre, årsagen skrev jeg i mit første indlæg...

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 16:50

Jah, det hælder jeg også mest til, men jeg kan stadig ikke finde ud af, hvor man finder dem, og hvad de koster...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 16:55

Vi ringede rundt til div. tømrer/snedkere og fik tilbud.

Vi ville ikke selv bakse med det, det var jo både låger og skabe der skulle ændres her.

Hvis du bestemmer dig til at det kun skal være døre, der mødes på midten, kan du sagtens selv
lave det

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 16:56

Haha 'sagtens selv' - det tror jeg næppe :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 16:59

Jow jow, det er ikke så svært.

Du kan købe specielle beslag netop til det, og resten giver sig selv--- siger manden--- som har lavet to (alm skydedøre)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:04

Nu ved jeg ikke om linket også driller dig, jeg kan ikke rigtigt komme ordentligt ind på sider, men der står at her kan du "nøjes" med at købe lågerne

http://garderobe.barebilligst.dk/

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 17:11

Det drillede ikke, men problemet med almindelige skabslåger er, at de ikke er lydisolerede. Jeg ved, man kan få nogle (som dem man opdeler f.eks. konferencerum og klasseværelser med), og de er ret lydisolerede. Men hvor og til hvor meget er det, jeg ikke kan finde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:16

Prøv engang at læse dette link... pu ha for en pris

http://www.byggepladsen.com/xpertlist.cfm?id=10353

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:20

Her reklamerer de for lydisolerede døre, hvis du synets om hvad de ellers skriver, kan du prøve at ringe til dem??

http://www.skov-industri.dk/

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 17:25

ja tak, jeg har lige fået et tilbud på en isoleret folddør til 30.000. Tak for kaffe!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:29

Selv tak... vil du ikke hellere have noget stærkere efter den pris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:33
Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 17:37

heh men det er jo så altså også til frostrum

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 17:37

Med de priser, ville jeg vælge alm. skydedøre, alså dem der bare mødes på midten, eller ringe til flere tømrer/snedkere og få tilbud

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-02-08 17:52
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-02-08 17:58

hvis du skal have en rumdeling der samtidig er lyddæmpet bliver det hammerdyrt.
en foldevæg med en dæmpning på 48 db koster lidt over 6000 pr m2 + moms.
det nemmeste og langt det billigste er en god gammeldags gibsvæg med 2 lag gibs på hver side. det giver en fornuftig lyddæmpning.

tømreren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 18:00

Yes, og imellem de gipsdøre, kan du have en skydedør

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-02-08 18:04
Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 20:00

Det lyder da heller ikke som om, det er helt billigt at skulle få sat en gipsvæg op?

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 20:04

De der mobilvægge ser ret gode ud, men mon ikke priserne er lige så håbløse?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 20:12

Gipsvægge er ikke særligt dyre... dejligt at hører ik?

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 20:33

Joh, men nu tænker jeg lige med opsætning og så'rn - jeg kan ikke selv slå et søm i en væg, så jeg skal jo ha nogen til at gøre det for mig hehe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 20:38

Du må da kende en der kan hjælpe dig, du gi'r bare en frokost, men du må jo så lige inden du sætter væggen op, om du vil have en skydedør, for så sætter du i første omgang kun den ene
væg op, så beslagene til døren, og så den sidste væg

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 14-02-08 20:54

Hehe jeg skal da vist ha fat i en prof - kender ingen, der lige gør det i vægge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 21:10

Prøv du at snakke med dem i dit byggemarked, så kan de fortælle hvordan du skal gøre, og hvad du skal gøre det med..

Du ka godt

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-02-08 21:14

Du kunne prøve at kontakte bygningsnedbryderfirmaer, som findes forskellige steder, og forhøre om de måske havde anvendelige materialer. Du kunne søge på "de gule sider" eksempelvis, og begynd ved de som ligger i dit nærområde. (Nedbryderfirma)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 21:21

Selve gipspladerne sætter du op med skinner.... du kan garanteret få al den vejledning du har brug for i byggemarkedet, men ellers kan du jo spørge her på kandu