/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Regler i Exchange
Fra : tobiaskk
Vist : 471 gange
325 point
Dato : 14-02-08 15:15

Jeg har følgende arbejdsgang:

Jeg skal modtage en krypteret mail med en datafil hver uge. Denne bliver modtaget i en indbakke, lad os bare kalde den kontor@mail.dk, med en digital signatur tilknyttet.

Da der er flere brugere som skal kunne tilgå datafilen herefter, har jeg opsat en regel i kontor@mail.dk-indbakken, som flytter al indgående e-mail med emnet "Datafil" til en offentlig mappe som de ønskede brugere så har adgang til. Så er alt fint da alle andre e-mails i kontor@mail.dk bliver liggende.

Problemet er, at denne regel er defineret på klienten/brugeren, og datafilen ligger derfor i indbakken indtil brugeren "kontor" logger på serveren og kører outlook...Og der kan godt gå længere tid imellem at det sker.

Kan man ikke opstille en server-baseret regel som flytter mailen med emnet "Datafil" til det ønskede sted uden at reglen skal igangsættes af klienten?

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 14-02-08 19:57

Det er ikke muligt at lave regler på Exchange serveren. I stedet kan du modtage mailen direkte i den offentlige mappe. Det kræver kun, at du mail enabler den på Exchange Serveren, hvis det ikke er blevet gjort i forvejen. Det gør du via "Exchange System Manager". Jeg har fundet en side med detaljeret beskrivelse af fremgangsmåden.

http://www.msexchange.org/tutorials/Public-Folder-Basics-Part2.html

Ulempen er selvfølgelig, at du skal til sende datafilen til en ny email adresse.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 15-02-08 08:50

Det er da et godt forslag at mail enable den offentlige mappe, men så skal jeg vel også installere endnu en digital signatur, da datafilen skal sendes krypteret til mailadressen...

Ideen var lidt at den oprindelige mailadresse, med "kontor"-brugeren og digital signatur, modtager og fordeler henvendelser. Og det er jo sådan set også muligt med den nuværende løsning. Det kræver bare at jeg regelmæssigt skal logge på kontorbrugeren for at de klientbaserede regler bliver kørt...... Lidt besværligt, men hvis der ikke findes en workaround så må det jo være sådan...

Er der nogen der sidder med den gode idé?