/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kan MIDI-filer konverteres?
Fra : Franksp
Vist : 323 gange
20 point
Dato : 19-02-03 20:52

Kan MIDI-filer konverteres til f.eks. Wav-filer så de kan brændes over på en CD?

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-03 21:26

ja ,men nej jeg glemte det var wav til midi ,øv søge søge ...men her har jeg så fundet noget...
http://www.indezine.com/products/sound/mid2wav.html

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-02-03 21:31

Hej Xou

Du er eller inde på noget af det rigtige, men det link du har sendt, får jeg kun ret til at downloade en demoversion, som kun tillader at gemme de første 10 sec.

Med venlig hilsen
Frank

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 30 point
Dato : 19-02-03 21:58

hej igen !
dette er et svar ,men da der sikkert er andre der måske kan finde en >>>rigtig converter<<<,for
denne her er lidt træls:
http://tdconline.tucows.com/adnload/194683_74784.html
optag lyden på din computer,f.eks som afspillings liste af mid(i) i media player;
optag det helle eller en efter en,convert det til wav.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-02-03 10:25

hej frank,

tja... jeg vil nu også forslå dig at afspille dine midifiler og så optage dem... så for du den bedste lyd... hvis du vil bruge et program ska' du nok ha' pengene op af lommen... for jeg mener ikke lige der er nogle gratis programmer der ka' gøre det...

dette her nummer er midi afspillet fra computeren og optaget på en båndoptager, og så fra båndoptageren til computeren bagefter igen... -->
http://www.strarup.net/musik/WinterJam.mp3
lydkvaliteten er ikke den bedste... og jeg regner med at lave en opdatering af den på et tidspunkt, hvor jeg lader PC'en stå for optagelsen af den... men dengang jeg optog nummeret havde den computer jeg havde ikke krafter nok til både at afspille midi med lyd, og så samtidig optage det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 05-03-03 23:02

Tak for svaret xou.