/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Skide media-afgifter
Fra : merde-igen
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 13-02-08 22:27

Antipiratgruppen
Nu kom den OGSÅ på TV, dog UDEN STORE / nye nyheder.
Hvor meget skal staten/ kunstnere have i UDBYTTE.
Har masser af musik, optaget over nettet/ radio tv = Video ? LOVLIGT ?
godt ord, jeg betaler EFTERHÅNDEN MANGE AFGIFTER_
TV LICENS - MEDIALICENS + samme på cd/dvd skiver - LICENS FOR
AT være på nettet og personligt, tvivler jeg PÅ at disse kommer kunstneren
til GODE_______
-------
Visse af DISSE - grupper er endda på finans-loven___LOL
Hører GERNE en kommentar, inden JEG kommer på Finans-Loven.
Ment som VEDLIGEHOLDELSE_ af samme.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Går stadig ud fra det er lovligt at RIPPE en Radio:::: ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 22:52

Har da ellers læst at flere og flere musikere lægger deres musik ud på nettet til gratis download da de gerne ,trods alt vil have reklameværdien med og da folk jo downloader det alligevel i div fildelingssteder og så satser de på at få pengene ind på koncerter videoer og lignende arrengementer Har du ellers set den nye med Sofie Gråbøl hos autoforhandleren ??

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 22:57

Citat
lægger deres musik ud på nettet til gratis download

MIG TOooooooooo
Da de Fleste gerne vil have SPREDT deres BUDSKAB___

MEN Grå-byllen står ALTSÅ også og reklamere IMOD DET

Men tak for NU__

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 23:02

Men__at betale Licens + licens på cd-dvd ++++++
alt det andet , minder mig LIDT OM___ køb et buskort +
+++ håbe PÅ at Bussen OGSÅ kører / TIL TIDEN.......

Mener OGSÅ der er forskel på DIGI og ANALOGT,
men venter stadig - 3 år, at HØRE, hvor forskelellen
er på det, + kunstnerens GEBYR af disse afspil-ninger-

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 23:23

Nu er gråbøllen ikke så meget musiker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-08 02:12

Og ????

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 14-02-08 03:40

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Nu er gråbøllen ikke så meget musiker

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 14-02-08 04:27

Citat
http://www.sendspace.com/file/qits6c

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-08 07:33

Skal mad også sættes langt ned i pris og lønnen fjernes fra dem der laver det ?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 14-02-08 09:02

Lovgivningen er dybest set den samme som den altid har været. Det er lovligt at "rippe" fra radioen, men kun til privat brug, sådan har det altid været.
Selvfølgelig skal kunstnerne have deres. Det jeg har noget imod er at betale afgift på CD´er til brænding. Medielicensen er jo ikke kun til kunstnerne, men til primært DR for at lave radio, TV, og netradio. m.v. Og betale KODA. Det har ikke noget med kunstnerne at gøre.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 14-02-08 13:08

DR og TV2 betaler afgifter til KODA og GRAMEX for at kunne benytte beskyttet musik i deres radio- og tv-programmer, og disse penge går videre til henholdsvis komponister/forfattere og de udøvende kunstnere, som medvirker på indspilningerne. Altså brugerbetaling - i mange tilfælde disse menneskers eneste indtægt for "udført arbejde" . Når man sætter sig ned og skriver en sang , står der jo ikke en mand ved siden af med en pengekasse og udbetaler timeløn. Og ingen af os kan da leve af at arbejde gratis! I "gamle dage", da man benyttede levende musik i stedet for indspilninger, gav meget sig selv. Så fik musikere/solister deres honorar udbetalt efter udført gerning som enhver anden håndværker. Men sådan er det ikke mere, og derfor er disse afgifter så nødvendige.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 15-02-08 20:10

Citat
Selvfølgelig skal kunstnerne have deres. Det jeg har noget imod er at betale afgift på CD´er til brænding. Medielicensen er jo ikke kun til kunstnerne, men til primært DR for at lave radio, TV, og netradio. m.v. Og betale KODA. Det har ikke noget med kunstnerne at gøre.

Selvfølgelig skal kunstnerne have deres.
ENIG__
MEN___
Citat
Har da ellers læst at flere og flere musikere lægger deres musik ud på nettet til gratis download da de gerne ,trods alt vil have reklameværdien med og da folk jo downloader det alligevel i div fildelingssteder og så satser de på at få pengene ind på koncerter videoer og lignende arrengementer Har du ellers set den nye med Sofie Gråbøl hos autoforhandleren ??

IKKE hvis den er over et ½ år gammel.

JO_selvfølgelig skal kunstnerne have sin ''løn''
Men som sunu er inde på, større kunstnere lægger det selv UD_ OP
for derigennem at få mere omtale.
Kvaliteten på disse er OGSÅ derefter, men rart nok at lytte til/ på LOKALT

Men jeg tænker som HELHED
der er afgifter på vhs/ cd/ dvd, som VISSE kloge mennesker
mener, at ER BETALT indtil flere gange.

Hvis man ser ind på QXL, kunne man for år siden købe billige DITTO
men dette er VIST ikke tilladt mere, mener også det har bret sig
til at omfatte andet.

Derfor overskriften.

Og når dette År render UD, kan du heller ikke se Dansk Tv mere,
uden speciel dekoder/ eller nyt TV.

Jeg betaler for DR 2 som JEG skulle kunne modtage FRIT OG KVIT
hvis bare jeg har en gyldig Licens-regning.
Men ALDRIG SET.
LATTERGAS__

Accepteret svar
Fra : js270630

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-08 23:52

Nu er jeg gammel musiker fra en tid, hvor man fik løn for udført arbejde. For mig var musikerjobbet et håndværk på lige fod med så meget andet. Jeg har aldrig spillet en tone uden at få penge for det - kontant afregning ved kasse 1 ved fyraften! CD'er til brænding bruges vel mest til at kopiere musik, som egentlig er beskyttet, og så er det vel osse rimeligt, at man giver et lille bidrag til det. Det er trods alt rørende billigt at kopiere en cd fremfor at købe den i en butik!!! "Blankbåndsafgiften" tilfalder KODA - så pengene ender det rette sted! De penge, som KODA ikke kan få anbragt hos rette vedkommende, tildeles i stedet forskellige kunstneriske projekter, som man kan søge om støtte til. De havner ikke hverken hos DR eller i statskassen!

Med hensyn til tv fremover: ja, det er rigtigt at i 2009 lukker de analoge tv-sendere, og derefter sender man kun digitalt. En teknisk udvikling - i Sverige og Tyskland er det allerede sket. Og sådan går det hele tiden. Der var osse engang, da der ikke var noget, der hed FM-radio, og hvor TV kun sendte i sort/hvid. Da måtte vi osse til lommerne og investere i nyt grej, hvis vi ville se farver og høre FM. - Og der var osse engang, hvor man kørte i hestevogn, indtil bilen blev opfundet. Den tekniske udvikling kan man ikke modsætte sig - man må sgu følge med. Det er trods alt forbedringer. Man kan allerede nu se digitalt tv (DR 1-2 & TV2) på sit gamle tv, hvis man investerer i en dekoderboks til 3-400 kr. Når man tænker på, hvad folk ellers smider ud af penge nu om dage på alt muligt ligegyldigt skrammel, skulle dette da være overkommeligt.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 16-02-08 00:40

Citat
Nu er jeg gammel musiker fra en tid, hvor man fik løn for udført arbejde. For mig var musikerjobbet et håndværk på lige fod med så meget andet. Jeg har aldrig spillet en tone uden at få penge for det - kontant afregning ved kasse 1 ved fyraften!

OG HVOR MANGE HAVDE EN dvd OPTAGER MED __DENGANG-
offentligt:: INTET med det jeg tænker på.
Alle kunne i GAMLE dage tage en BÅNDOPTAGER med til en koncert__
Om man BURDE GØRE DET___

Personligt, kender jeg mange/ der spiller på
offentlige steder, OG DISSE VILLE med GLÆDE
GERNE SMIDES PÅ NETTET_ OM DE SÅ SENERE
har tjent KASSE 1 + andet, så de næsten SELV
bliver røvrendt af Told og Skat__ SKAT ? nuomdage
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Citat
investerer i en dekoderboks til 3-400 kr.

Tvivler MEGET på`? at du kan finde en DIGITAL_decoder nu omdage
til DE priser.
Det HED vel ANALOGT, og har INTET med DVD at gøre____
MEN ret mig gerne, skulle bare FISE mine SKATTER af_

Men hvem ville EGENTLIG have UDGIVET 1 par FRA SKAGEN,
hvis der ikke var andre der havde sendt det VIDERE.

Tarmrenseren fra Jodle o.s.v

Min bror HAR_ indspillet masser aF plader med ham.
Så JO_ musik til MANDEN +orkestret__ men MEDIER ?

Håber DU forstår, hvor jeg også ville hen:

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-02-08 10:16

Jeg synes, at du roder rundt i begreberne og blander tingene sammen. Men bortset fra det: LIge nu kom "ugens reklamer" ind i postkassen. El-Giganten sælger en dekoder-boks til 349 kr. - og så er den endda testvinder. I Harald Nyborgs katalog findes en til 299 kr. Og billigste tilbud i denne uge er hos Bilka til 249 k.! Man sætter antennekablet i boksen og tilslutter den sit gamle tv med et scart-kabel. Og så virker det bare. Man kan så se de 3 danske public-service kanaler, som man betaler for gennem sin medie-licens (det, der før hed radio- og tv-licens). Licensen går selvfølgelig til at drive kanalerne for, med alt hvad det nu koster. At lave radio og tv er rasende dyrt.

Hvis nogen mener, at man "bare" kan tage en båndoptager eller en DVD-optager med til koncert eller fest og så lave en optagelse, der er kan bruges til noget som helst, må man være meget ukritisk. Men selvfølgelig - det er gratis, og det er jo for nogen det vigtigste, osse selv om det lyder ad helvede til.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 18-02-08 23:41

Citat
Hvis nogen mener, at man "bare" kan tage en båndoptager eller en DVD-optager med til koncert eller fest og så lave en optagelse, der er kan bruges til noget som helst, må man være meget ukritisk. Men selvfølgelig - det er gratis, og det er jo for nogen det vigtigste, osse selv om det lyder ad helvede til.

På ''tuben'' kan-du hente masser af sådanne såkaldte indlæg,
ULOVLIGT optaget + meget andet_
Men ELENDIG kvalitet.

Citat
Jeg synes, at du roder rundt i begreberne og blander tingene sammen

Ingen NYHED_ men nogle____KAN DA FATTE meningen bagved.

Men at en ''dekoder'' så er kommet SÅ MEGET ned i pris, FINT.
Havde samme spørgsmål for en måned sidem, og der var den oppe i 8/900.-
Men__

Alt andet, jeg ved man kan købe 100 DVD / for 170.- inc forsendelse
hos nierle.
Disse må dog IKKE videre-sælges til anden person i samme Land.

Så for mig, er dette NYT for mig.

Kender til Copyrights__men ?
køber du en Dansk CD / betaler du ?? en afgift, for at BRUGE dette.
+
Opgiver her, det er STOR Jungle OUT THERE.

Men en ting er at hente fra tuben, i bedste fald 120mb/s
går det over fildeling P2P er der sikkert en bitrate på over 400
Men stadigt ulovligt.

Der jeg ville hen med ANALOGE, er hvad du engang
havde på en LP...

Men afventer Retsagen, ikke at det gør det mere lovligt, men alligevel.

Om dette var til at fatte __ FATTER JEG IKKE

Godkendelse af svar
Fra : merde-igen

Dato : 18-02-08 23:45

Tak for svaret js270630.
Mangler STADIG det sidste__afventer dommen/ nene
Så ALLE ved hvad_ der egentlig, skal betales.
Håber Dommerne tager og dømmer efter DERES egen overbevisnng
Og ELLERS på den __ derud a: