/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gratis smtp-server - eller gode forslag
Fra : Uffe29
Vist : 1040 gange
120 point
Dato : 19-02-03 20:24

Jeg er flyttet til sverige for at arbejde som supporter. Det hele (meste) er fedt, men jeg har et problem....

Igennem boligforeningen har jeg en 1Mbit internetforbindelse, men de har ingen smtp-server jeg kan benytte, og teledanmark hvor jeg har min email-adresse vil ikke tillade at jeg afsender herfra

Nogen med et godt forslag

***Jeg hader web-mail***

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-02-03 22:42

NeoNmaN....Jeg afviser lige dit svar.....Meeeen, hvis du kan fortælle mig hvordan jeg på min XP-proffesionel sætter en SMTP-server op, så jeg kan bruge mit mail-program til at afsende med.....så smider jeg 150 point oveni

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 20-02-03 08:24

Prøv med Argosoft mailserver, den er gratis.

http://www.argosoft.com

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-02-03 10:32

Hej Uffe,

hvis det bare er en SMTP server du mangler, og du bruger XP Pro er der en SMTP server indbygget i IIS... (IIS har dog ikke nogen POP3 funktion, så ska' der købes et plugin, hvis der da ikke er kommet et gratis et)...

hvis du også ønsker med pop3 funktion, vil jeg foreslå dig at kigge her hos Webattack i deres kategori "Mail Server Tools"... -->
http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml
det samme gør sig selvfølgelig gældende hvis du ikke gider bruge IIS...

ellers så er der også webstedet Coolnames.dk... (Webmail 10 mb, gratis) som ka' samarbejde med Outlook express, så du ka' hente dine mails ned på din computer...
http://www.coolnames.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-02-03 19:46

ævævævææv...jeg har installeret win-xp's smtp-server......men jeg kan ikke sende fra din via min mail-klient

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 22:43

Nogen som ved hvordan den/clienten skal sættes op sæ det virker

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-03-03 22:49

Du skal sætte SMTP serveren op i dit e-mail program til at pege på 127.0.0.1 så burde det virke.

Gandalf

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 120 point
Dato : 19-03-03 01:38

Hej Uffe,

du ka' prøve at kigge på denne side og se om det hjælper med problemet... "Manage Your Company's E-mail with the Windows 2000 SMTP Service"... -->
http://www.microsoft.com/mind/1299/smtp2000/smtp2000.asp
der er nogle skærmbilleder samt trin... jeg går udfra du har slået den til i IIS...

selvom denne artikel er til win2000, så sku' der ikke være den store forskel på metoderne mht. XP kontra w2k i den sammenhæng, så vidt jeg ved...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-03-03 01:47

hej igen,

jeg fik vist ikke lige læst det ordenligt...

tja... hvis du ikke ka' via din udbyder vil jeg skyde på at det er noget a la det gandalf nævner...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-05-03 20:38

jeg fik aldrig svaret tilbage her......
problemet var 127.0.0.1 som jeg forventede virkede, men det gjorde den ikke...... men jeg havde statisk ip, og brugte den undskyld det sene svar

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 22-05-03 20:39

Tak for svaret strarup.