/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
paintball
Fra : syvstenforever
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 13-02-08 19:57

Hej..Alle

Jeg håber der er nogen her der er frisk på at hjælpe.Vi er nogle stykker der er begyndt at arbejde på etableringen af en paintballbane / klub.

Hvem skal vi kontakte for at få lov til at lave en bane og hvilken regler er der???????

jeg håber der er nogen som er friske på at hjælpe...... på forhånd tak

mvh

T.Heden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 20:00

Hvor vil i lave den Inde Ude ?? Kontakt kommune Og reglerne Jaae prøver lige at finde frem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 20:01
Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 14-02-08 03:19

Først og fremmest er det paintball eller Hardball/airsoftguns ?

Generelt om baner

Man skal have fuld råderet over et område som på den ene eller den anden måde er afskærmet fra offentligheden, da der ikke må kunne dukke fremmede op på området.

Man skal være 18år for at bruge airsoftguns/paintball eller 16år med forældre tilladelse på en lovlig godkendt bane.

Man skal når banen er i brug have en sikkerhedsansvarlig som kan stoppe brugen øjeblikkeligt hvis der aligevel skulle dukke fremmede op eller der sker en ulykke.

Kan supplere at man først og fremmest skal have banen godkendt af det lokale politi og det er nærmest er umuligt da meget få politifolk fatter hvad det går ud på og endnu færre gider/har tid til at sætte sig ind i det.

Kontakt evt andre foreninger eller godkendte baner skulle ikke være svært at google sig frem

Som henvist ovenfor er der stadig uafklarede politiske overvejelser på området og debatten er plaget af uvidenhed og loppemarkedssælgere som sælger til små børn og deres dumme forældre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-08 08:05

Prøv at kontakte ham her http://www.rodes.dk/ han har en forretning i Humlebæk og en stor bane i Hillerød, og har haft det i mange år