/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det iorden ?
Fra : refi
Vist : 1284 gange
120 point
Dato : 13-02-08 19:15

Vi prøver med et lidt ømtåleligt emne....

Syntes I det er iorden at PET blot kan udvise folk pga. mistanke....

Mit synspunkt JA

Syntes i det er iorden at politiet får FLERE beføjelser for at stoppe den stigende grove vold/overfald

Mit synspunkt JA

Skal vi have hårdere straffe til de mest umulige bilister (ja - det var ikke helt i samme kategori)

Mit synspunkt JA

I det hele taget. Trænger vores straffelov OG GRUNDLOV ikke til en grundig sanering....

Mit synspunkt JO

Jeres bud....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-02-08 19:18

Ja

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-08 19:19

Ja

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-08 19:20

Er det i orden at man slår folk ned, der uretmæssigt befinder sig på ens grundstykke.
Især hvis man har mistanke om at det er med ondt i sinde

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-02-08 19:22

Igen JA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 19:22

Et stort ja, til dem alle......

For vi kan vel stole 100% på PET, dømmekraft

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:22

Ikke udvise blot på mistakte, der er vi delt.

Men de andre er jeg enige med :)

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 13-02-08 19:24

Ja på alle spørgsmål.

Jimmy17, du taler jo om selvtægt !!!!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-08 19:25

JA,INGEN TVIVL OM DET.

Der behøves vist ingen nærmere forklaringer.Alle har vel øjne i hovedet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:26

Jamen så bør du da lige uddybe iOliver2

Hvis ikke vi stoler på PETs dømmekraft - hvor er vi så......

Skulle en enkelt blive uskyldigt udvist (tvivler jeg på) - så hellere det - end EEN der bliver i landet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:29

I må kunne lidt bedre

Det er da dejligt at få medhold, men en begrunselse ville være bedre folks....

Egentlig er det vel ikke så underligt at der findes en del fremmedhad - dog tror jeg de fleste Danskere (med STORT D) sagtens kan skille fårene fra bukkene....

Vi har selv en del fremmede i omgangskredsen og de "ter" sig nu meget danske....

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:31

Stoler bare på at PET nok skal få sagen opklaret, det må være sjældent de blot har en mistanke uden beviser. Noget har jo ledt dem hen på mistaken ?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-08 19:32

Jep, i know

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 13-02-08 19:33

I et retssamfund med retfærdighed hører mistanker bare ikke hjemme

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-02-08 19:37

Hvis vi kan stole 100 pc på P E T s dømmekraft - tænk så alt det man kunne spare ved at nedlægge retsvæsener!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-02-08 19:38

>> Syntes I det er iorden at PET blot kan udvise folk pga. mistanke....

Ikke rigtigt, i et retssamfund bør alle stilles for en dommer inden de får en straf.

>>Syntes i det er iorden at politiet får FLERE beføjelser for at stoppe den stigende grove vold/overfald

Hvilke beføjelser?

>> Skal vi have hårdere straffe til de mest umulige bilister (ja - det var ikke helt i samme kategori)

Nej.

>> I det hele taget. Trænger vores straffelov OG GRUNDLOV ikke til en grundig sanering....

Hvilke saneringer?

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 13-02-08 19:40

- iorden at PET blot kan udvise folk pga. mistanke: NEJ!
- politiet får FLERE beføjelser for at stoppe den stigende grove vold/overfald: NEJ!
- hårdere straffe til de mest umulige bilister: Ja
- og trænger vores straffelov OG GRUNDLOV til en grundig sanering : hmmmmm ... tjaaaah ... bum bum - tænker du på kongehusets arvefølge? - eller monarkiet som helhed? - eller ....?

Mht at handle på egen hånd / bruge vold pga mistanke - så absolut NEJ NEJ NEJ!

Bemærkningen:
"Skulle en enkelt blive uskyldigt udvist (tvivler jeg på) - så hellere det - end EEN der bliver i landet " får mig til at ryste over hele kroppen af både vrede og skræk over at fundamentet for vores retssamfund bare sådan uden videre kan forkastes.
Uden et retsgrundlag er vi nede på primatniveau.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:42

Citat
tænk så alt det man kunne spare ved at nedlægge retsvæsener!

Der er du for langt ude..... Det er jo ikke AL kriminalitet der er tale om.....

Men jo - vi SKAL stole på PET også selvom der skulle snige sig en fejl ind.....

Tænk lige på hvor mange forbrydere der går fri pga. bevismangel - selvom det er ÅBENLYST for de fleste at det er dem der står bag....

Eller taler vi - forbrydelse er tilladt - blot det ikke bliver opdaget

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-02-08 19:45

Citat
Tænk lige på hvor mange forbrydere der går fri pga. bevismangel - selvom det er ÅBENLYST for de fleste at det er dem der står bag....

Hvordan kan det være åbenlyst at "det er dem der står bag" når der ikke er nogen beviser?

Gælder princippet om at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist ikke længere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:48

Citat
får mig til at ryste over hele kroppen af både vrede og skræk over at fundamentet for vores retssamfund bare sådan uden videre kan forkastes.

Ja - det siger fru Hansen også når hun skal hjem fra Bingo om aftenen...

HVAD der skulle ændres har jeg da ikke svaret på....

Det er jo en folkeafstemning (når vi taler grundlov)....

Men det der får mig i den retning er at verden så HELT anderledes ud da grundloven kom til.....
For ikke at nævne straffeloven....

Der er jo IKKE tale om at gøre nogen retsløse - vi taler om folk der SLET IKKE hører til her - de opholder sig blot her "midlertidigt"

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 19:49

Citat
Syntes i det er iorden at politiet får FLERE beføjelser for at stoppe den stigende grove vold/overfald
Mit synspunkt JA

For min skyld ? ingen problemer.

Dog syntes jeg personligt, at beviserne erhelt hen i vejret. Lig NUL
Hvilket flere Advokater og Retskyndige til tider gør os andre opmærksomme på.
Om dette har betydning for PET, skal jeg ikke kunne sige, men, grund til eftertanke.

DOG, så jeg hellere at visse andre bagmænd, gæt selv, fik en udsmidning.
Da der har foregået en ulovlighed, ikke en, der er under opbygning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:49

Og den tilladelse udløb den 12-2-2008

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:53

Citat
Gælder princippet om at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist ikke længere?

Jo da - men "visse ting" frafaldes jo netop pga. fejl/mangler osv.... Ikke fordi vedkommende er uskyldig

Men vi er lidt på afveje i forhold til det oprindelige....

Selvfølgelig skal retsvæsenet gælde for DANSKE statsborgere - men de kan jo heller ikke udvises

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:54

Citat
Hvilket flere Advokater og Retskyndige til tider gør os andre opmærksomme på.

Det er vist de samme 3-4 stykker HVER GANG - de lever af det uanset hvad de REELT tror selv...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 19:58

Selvfølgelig skal vi have retssikkerhed her i landet.
Men der skal så sandelig også være befolkningssikkerhed.
Indtil andet er bevist, så stoler jeg på vores ordensmagt.
Der bør være mere konsekvens i forhold til de lovovertrædelser som begås.
Det gøres nemt ved at hæve straframmen.
Rabiate fundamentalister i et demokratisk samfund hører ikke til i Danmark.
Havde de to overhovedet nogen legal grund til at være i Danmark.

Det bliver et næsten rent JA

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 19:59

Og mig bekendt, MÅ man gerne snakke om at overstyrte det Danske Retssystem,
uden at komme for retten, eller for den sags skyld blive overvåget.
MEN er du, ikke Dansker, UD.

Da de i sin tid, godkendte den Terrorlov pakke, tvivler jeg på de vidste
hvad de sagde JA til.
Men simpelthen bare fulgte US, syntes DU, at der sidder mennesker
på en Cubansk Lejr, i flere år, uden at være stillet for en domstol.

Den er dobbel, denne, da ingen normale Danskere går ind for bomber.

Men bare det, at se, deres koner i en burka eller hvad det hedder,
forklarer sikkert ikke meget, igen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-02-08 20:05

Der er du for langt ude..... Det er jo ikke AL kriminalitet der er tale om.....
Citat

Hvorfor ikke al keiminalitet? vel fordi du ikke stoler på deres uvildighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 20:06

Jamen så vender vi det da lidt....

EXTREMISTER har INTET at gøre i DK - uanset nationalitet....

Muslimer kan have den tro de har lyst til SÅLÆNGE den ikke er i strid med DANSK lovgivning.....

Det er DER det halter....

Det er IKKE deres tro jeg påtaler men MÅDEN de udfører den på....

Muslimer kan SAGTENS være i DK - men extremister skal YT - INDEN skaden sker....

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 20:09

Citat
Hvilket flere Advokater og Retskyndige til tider gør os andre opmærksomme på.
Det er vist de samme 3-4 stykker HVER GANG - de lever af det uanset hvad de REELT tror selv...

Trods alt nogen der muligvis kender Loven
Citat
Men vi er lidt på afveje i forhold til det oprindelige....

Jamen så har du fået svaret.
Citat
I det hele taget. Trænger vores straffelov OG GRUNDLOV ikke til en grundig sanering....
Mit synspunkt JO

Vi er alt for milde, i andre sager,
men alligevel, Retsikkerhed før Udvisning.
7 år i Dk og familie, MEN

Når PET selv kun løfter en finger af den ene Dansker,
er det så udvisnings grundlag for andre, ikke Danskere.

Kan en Dansker ikke engang straffes, SÅ syntes jeg der er helt klar grund til at se videre på det.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-02-08 20:20

Jeg mener heller ikke at hverken de nuværende retsprincipper, eller grundloven trænger til hverken saneringer eller ændringer.

Det der skal sættes ind med er skærpede straffe til de der bevidst begår grove forbrydelser.
Der skal også sættes ind med hurtigere straf, således at man ikke slipper med en betinget dom for voldshandlinger, trusselshandlinger og røverier.

Men alle straffe skal følges op af tvungen behandling / adfærdsregulering /jobtræning osv. så vi kan få de kriminelle på ret køl.

Vist er der mange der kører som bror lort i trafikken - men ærlig talt - så synes jeg det er en voldsom straf, at folk kan få en betinget frakendelse af kørekortet, prøvetid på 3 år, krav om ny køreprøve, bøde, og gebyrer for ikke at tale om udgiften til køreskoleundervisning for at overskride 160km/t på en motorvej, sammenlignet med få måneders betinget fængsel for at pande en eller anden ned i gågaden i weekenden......

Vi må heller ALDRIG kunne udvise og/eller dømme folk alene på en mistanke - der skal virkeligt stærke indicier til før det kan tillades at domfælde en person.

Jeg ved ikke hvad politiet skal med flere beføjelser - hvilke beføjelser taler du om? Idag indføres der allerede såkaldte visitationszoner i "belastede" eller "risikofyldte" områder for at dæmme op for volden. Er det ikke nok?
Ved uro på Nørrebro høvler de alle dem der står for tæt på ind i salatfadet og kører dem bort til afhøring - de fleste nysgerrige der ryger med på denne måde holder forhåbentlig snotten væk næste gang der er ballade.....ellers er de da selv ude om at de bliver slået i hartkorn med urostifterne.

Terrornetværk og mistænkte i denne sammenhæng: Ja - men de kan jo hentes ind til afhøring hvis der er mistankem og er den bestyrket, så kan der rejses tiltale... og så kører retssystemet jo sin gang derefter.

Folk der er her enten som flygtninge eller som indvandrere ER her jo, og skal derfor behandles efter de samme retsprincipper som alle andre i landet.

Nichlas slår Anders ned en aften i byen, nakker hans mobil og Scott-jakke, og der ryger en fortand = idiot - og en betinget dom for vold, samt lidt erstatning til Anders.

Omar slår Anders ned en aften i byen, nakker hans mobil og Scott-jakke, og der ryger en fortand = forpulede indvandrer. De satans indvandrere tror de kan komme her og tillade sig hvadsomhelst. Han skal fandeme ind og ruske med det samme, betale erstatning, og så ellers ud af landet på livstid.....

I begge tilfælde var det måske Anders der var provokerende i sin adfærd, og på den måde fremprovokerede overfaldet.... men den måde VI - pøbelen - dømmer på er helt forskellig.....

Ellers kan jeg kun tilslutte mig holdningen om, at hvis det er åbenlyst for enhver, at det er den og den der står bag en kriminel handling - så var vedkommende nok blevet sigtet og dømt.... så helt åbenlyst er det nok ikke!

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 20:33

Citat
Vi må heller ALDRIG kunne udvise og/eller dømme folk alene på en mistanke - der skal virkeligt stærke indicier til før det kan tillades at domfælde en person.

Ikke for afspore emnet,
men der findes mange af disse sager, hvor
Retssikkerheden er til tider totalt overskredet, om dette skyldes den LOV,
eller det bare er ganske almindeligt, at man udviser DK borgere,
Dansk gift og alt andet, bare åben TV og de kommer til tider i mange sager.
Hvor selv Politikere, beklager at Loven er som den er, men trods alt
skal gennemføres.
Men ingen sørger for at overholde disse regler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 20:43

Berbox

Du er jo selv inde på "nogen" af de beføjelser politiet har fået - men der er flere at tage af.....

Sålænge vi ikke har et "korrupt" politi som i visse andre såkaldte demokratiske lande - kan jeg ikke se det forfærdelige i at give dem bedre/flere beføjelser....

F.eks kunne man jo sagtens lade disse visitationszoner gælde HELE landet - hvor er problemet i det....

Og at folk der kører 160 på motorven skal af med kortet er da helt iorden.....
De er til livsfare for ALLE de der kører lovligt.....

Og så glemmer vi knallerter i denne omgang

Hele vorer tolerancetærskel er faldet GEVALDIGT i de sidste år pga. lovovertrædelser og de der begår dem....

I forhold til befolkningsgrundlaget ER det altså hovedsageligt "anden etnisk baggrund" der fører STORT...

Hvordan det så skal gribes an er en lidt anden snak - for det er næppe religionsbetonet men respektbetonet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 20:45

Citat
at man udviser DK borgere

De er IKKE DK-borgere - de opholder sig blot her midlertidigt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-02-08 20:52

160 på motorvejen hvor andre kører 130 ???? Livsfare ???? Helt ærligt - det fungerer egentlig fint i Tyskland..... men det der er pointen refi, er sammenligningen mellem straffen for de to kriminelle handlinger i min bevidsthed udviser en formidalbel "blødsødenhed" overfor voldsforbrydere sammenlignet med trafiksyndere der kører lidt for raskt på en motorvej.....

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 120 point
Dato : 13-02-08 20:54

Citat
Når PET selv kun løfter en finger af den ene Dansker,
er det så udvisnings grundlag for andre, ikke Danskere.

I min omgangskreds er det sådan at hvis det er et familiemedlem der laver stor ballade i huset, så bliver vedkommende irettesat, sendt på sit værelse eller man går i et andet rum og surmuler.

Hvis det er gæster der laver den store ballade, så bliver de sgu smidt ud af huset.

Bare sådan lidt sammenligning.

De 2 der bliver smidt ud, er her midlertidigt på grund af vores vurdering.
Nu har de selv sørget for at den vurdering er ændret.

Så hjem til middelalderen med dem.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-02-08 21:03

Der er, desværre, ingen tvivl om, at hyppigheden af folk af "anden etnisk herkomst end dansk" i dommervagten er væsentligt højere end de "etniske danskere" set i forhold til populationen.

Men det gør ikke alle der ikke er danske statsborgere, eller "etniske danskere" til kriminelle. Det gør heller ikke de kriminelle handlinger MERE kriminelle, end hvis det er en etnisk dansker der begår handlingen.

Lighed for loven - uanset køn, race, religion, politisk observans, seksuel orientering eller hvad vi nu kan finde på af divergenser.

Hvis en person opholder sig i Danmark - så er det også dansk lov der gælder. Er du på ferie i Thailand så er det den Thailandske lovgivning der gælder.... så slipper synderen ikke med en lille bøde, eller et kortere fængselsophold for at bære en smule narkotika på sig.....

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 21:32

Citat
De 2 der bliver smidt ud, er her midlertidigt på grund af vores vurdering.

OG HVEM SKAL SÅ LIGE BEDØMME DET

Se hvordan i DØMMER TIPS.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 21:36

Citat
OG HVEM SKAL SÅ LIGE BEDØMME DET

Z // eller dem de har VALGT, til PET.
De går vel ALLE gennem et ikke/ RACISTISK kursus.

Til tider_____ALTSÅ

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-02-08 21:53

Kan ikke se hvad dette har med racisme at gøre, selv hvis sådanne komplotmagere til mord kommer fra Island, så skal de sgu da ud.

Vores lov siger at PET sammen med regeringen kan smide dem ud og så er den sgu da ikke længere.
De har vuderet sagen og fundet dem skyldige.

Hvis vi ikke kan stole på PET, hvorfor så stole på Udlændingestyrelsen ?

Ville det ikke sige at folk der er imod indvandring kunne kræve en retsag, hvergang der var en der fik opholdstilladelse ?

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 22:17

Citat
Vores lov siger at PET sammen med regeringen kan smide dem ud og så er den sgu da ikke længere.
De har vuderet sagen og fundet dem skyldige.

jeppe PÅ BJERGET__ vågn op

Citat
Hvis vi ikke kan stole på PET, hvorfor så stole på Udlændingestyrelsen ?

Kam man DA DET__de gelmmer / smider sagerne væk

Citat
Ville det ikke sige at folk der er imod indvandring kunne kræve en retsag, hvergang der var en der fik opholdstilladelse ?

Flere sager mod dette også___

Men HVA___
Ha det værre, end andre.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-02-08 22:26

O.K. så lad os skrotte tilliden til det offentlige og lade Domstolene afgøre det hele.

Og så kan vi lige så godt skrotte folkeskolen også og bare uddanne børnene til dommere og advokater.

For der vil da blive brug for dem og de vil alligevel ikke have tid til andet.

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 13-02-08 22:34

Citat
O.K. så lad os skrotte tilliden til det offentlige og lade Domstolene afgøre det hele.
Og så kan vi lige så godt skrotte folkeskolen også og bare uddanne børnene til dommere og advokater.
For der vil da blive brug for dem og de vil alligevel ikke have tid til andet.

WHY SNOT_____
Danmark er PÅ RETUR
HØRE VÆRN MÅ IKKE BRUGES AF ? se tv
SELVOM DET ER EN anerkendt PÆDAGOG _ skade / = Auh mine ØRER

Men SGU ikke det refi ville have en DEBAT om----
Så lige_ NørreBro ? IGEN
UD MED DEM_____________
ELLER FOR FANDEN TAG EN snak med familien / + NOPE ingen penge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-08 03:33

I skolen var jeg berygtet for mine danske stile, et emne kan sagtens beskrives på fem linjer, jeg ikke god til at formulere mig, men i stedet for at skrive af denne gang, så får i min mening her: http://www.kandu.dk/spg116999.aspx#1321222

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 14-02-08 04:26

Citat
http://www.sendspace.com/file/qits6c

Dassss DOSSSSSSS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 08:05

Citat
Men det gør ikke alle der ikke er danske statsborgere, eller "etniske danskere" til kriminelle. Det gør heller ikke de kriminelle handlinger MERE kriminelle, end hvis det er en etnisk dansker der begår handlingen.

Jeg pointerer jo NETOP at det IKKE gælder alle.....

Og jo - det gør handlingen mere kriminel - DE ER GÆSTER......

PS...

Og lige til hastighedsovertrædelsen....

Det er jo ikke der du må køre 130 at 160 giver frakendelse - så den du´r ikke - OMMER....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-02-08 08:50

Jo refi...... betinget frakendelse ved at overskride 160km/t på motorvej....
http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/?WBCMODE=PresentationUn

se afsnit 2..... så det er vist dig selv der er en ommer i den sammenhæng....

Lighed for loven - Refi .... uanset om det er gæster ....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 14:13

Citat
De er IKKE DK-borgere - de opholder sig blot her midlertidigt

Det var da et underligt synspunkt. Vi snakker jo ikke om folk som er her på turistvisum. Jeg kender en del som er født og opvokset her, og som af den ene eller anden grund har valgt at beholde deres oprindelige statsborgerskab. Du kan måske synes at det er dumt, men nu er sagen jo sådan at Danmark ikke giver lov til at have dobbelt statsborgerskab, så mange vælger ikke at hive afkald på deres hjemland. Hvis du flyttede til Tyskland vil du nok stadig foretrække at være dansk statsborger, eller i det mindste have mulighed for det. Disse mennesker har skabt sig et liv her, så det skal vi ikke bare fratage dem hvis vi ikke har beviser. Vi kan jo ligeså godt tage fejl.

Ellers JA til spørgsmål 2 og 3. Det sidste om grundloven er svær at svare på da du ikke præciserer hvad du mener. Jo, verden har ændret sig meget siden grundloven blev skrevet. Men det betyder bl.a. også at Danmark ikke længere har behov for monarkiet, så hvad mener du egentlig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 14:59

Citat
Hvis du flyttede til Tyskland vil du nok stadig foretrække at være dansk statsborger, eller i det mindste have mulighed for det

Jeg bor der faktisk (vi bor BEGGE steder)

ER Dansk statsborger men det kan du ikke HELT sammenligne - da det er EU....

En EU-borger ville heller ikke kunne udvises på samme måde her i landet.....

Citat
Det var da et underligt synspunkt

Det kan jeg så ikke se - gæster skal efter MIN overbevisning til hver en tid følge reglerne "højere" end "indfødte" - men de skal selvfølgelig ALLE følge dem....

Det er lidt svært at smide en IKKE-gæst ud - hvor vil du sende dem hen....

Bortset fra det kunne det være en udmærket ide til en ny lov at man kunne "deportere" de værste til andre områder.....

Du skal såmænd ikke mere end 300 år tilbage før du er i en tid der brugte den slags....

Hvorfor skulle "vi" føde på en fremmed statsborger i måske 10-20 år ved at få dem dømt.....

EEN overtrædelse af den danske straffelov - og UT AF MIN BUTIK..... (Uanset hvilken overtrædelse det er)

Så kan de jo prise sig lykkelige for de ikke valgte et land med dødsstraf til deres lovovertrædelser.....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 15:09

Citat
Du skal såmænd ikke mere end 300 år tilbage før du er i en tid der brugte den slags....

Er det dét du vil? Sende Danmark 300 år tilbage i tiden?

Citat
Jeg bor der faktisk (vi bor BEGGE steder)

Er du så bare en gæst der eller føler du dig som en borger i det tyske samfund? Hvad hvis man også ejer hus der?

Citat
ER Dansk statsborger men det kan du ikke HELT sammenligne - da det er EU....

Hvorfor ikke? Sidst jeg tjekkede var både Danmark og Tyskland suværene stater. Hvad hvis sagen havde drejet sig om en tysk ekstremist af en art? Hvor går grænsen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 15:23

Citat
Er du så bare en gæst der eller føler du dig som en borger i det tyske samfund? Hvad hvis man også ejer hus der?

Du kan IKKE sammenligne EU-borgere med resten af verden....

Og JA - ejer ikke hus der men HUSE...

Citat
Hvad hvis sagen havde drejet sig om en tysk ekstremist af en art

Så var vedkommende IKKE blot blevet udvist....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 14-02-08 15:30

Citat
Det kan jeg så ikke se - gæster skal efter MIN overbevisning til hver en tid følge reglerne "højere" end "indfødte" - men de skal selvfølgelig ALLE følge dem....

Hørt

Citat
Er det dét du vil? Sende Danmark 300 år tilbage i tiden?

Nej! ikke generelt, men alt fortid er ikke tilbageskridt. Kunne godt tænke mig at vi revurderede nogle de sidste 30 års pædagoiske tiltag i vores lovgivning.

Citat
Er du så bare en gæst der eller føler du dig som en borger i det tyske samfund? Hvad hvis man også ejer hus der?

Om man så ejer et slot, så tror jeg man ville blive ekspederet ud af alle lande i en vis fart, hvis man gik i mordplaner.
Og det manglede sgu da også bare, skal de vente til mordet er begået ?

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 15:38

Citat
Om man så ejer et slot, så tror jeg man ville blive ekspederet ud af alle lande i en vis fart, hvis man gik i mordplaner.
Og det manglede sgu da også bare, skal de vente til mordet er begået ?

Min invending går heller ikke ud på hvorvidt kriminalitet (eller planlægning af kriminalitet) skal straffes, for det skal det uden diskussion (dog ikke uden beviser!). Jeg mener bare ikke at man kan sige at en person blot er en midlertidig gæst bare fordi vedkomne ikke har dansk statsborgerskab. Det er lidt ligesom at sige at hvis man lejer en bolig så er det ikke ens hjem, altså, man bor der bare midlertidigt.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 14-02-08 15:51

Citat
Jeg mener bare ikke at man kan sige at en person blot er en midlertidig gæst bare fordi vedkomne ikke har dansk statsborgerskab. Det er lidt ligesom at sige at hvis man lejer en bolig så er det ikke ens hjem, altså, man bor der bare midlertidigt.

Det lyder fint, jeg har en kammerat der bor sammen med sin kæreste i hendes hus, selv om han har beholdt hans lejlighed.
Skal have fortalt ham at han må have nogle krav i huset, hvis de flytter fra hinanden.

Det kan vist blive noget kringlet noget altsammen.

Men summasumarum, så må det være en tjeneste Danmark har gjort de 2 komplotmagere. Nu kan de da starte igen i deres hjemland og ikke sidde 16 år for mord her i stedet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-02-08 22:02

Prøv lige at læse hvad Eyvind skrev højere oppe i tråden:

Citat
Selvfølgelig skal vi have retssikkerhed her i landet.
Men der skal så sandelig også være befolkningssikkerhed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-03-08 23:21

din tråd er gået i stå, synes du ikke Eyvind fortjener lidt stjerner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 08:06

Tja....

Muligt du har ret - nu er "balladen" jo muligvis slut....

De KAN måske slet ikke udvises

Men politiet kan GODT få MINDRE penge at arbejde med

Vi lader os lalle i søvn af "freden" - så længe det varer....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-03-08 08:48

Gad altså ikke læse alle indlæg. Men jeg stødte på et par skræk eksempler.

At mene at vi ikke har et korrupt politi??

Når en betjent kan skyde en mand 7 gange og have affyret adskillige flere skud, men kun blive delvist dømt for at overreagere........................ det er da sygt. Anna Pihl serien tog faktisk et varmt emne op. Er det ikke på tide at en politimand bliver dømt for at skyde, specielt når vi snakker så overdrevet.

At øge overvågning og PET`s beføjelser er ikke iorden. Man er nød til at gå efter forebyggelse, istedet for at forsøge at helbrede et sygt system. Vi kan let få et roligt samfund med total overvågning, kamera i alle hjem og i alle rum. Den retorik der plejer at blive brugt er jo, JAMMEN HAR DU NOGET AT SKJULE, hvorfor er du ellers imod..............

Det samme dilemma kommer ved et totalt DNA register. Skal vi ud på den glidebane, og indføre total overvågning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 09:06

Citat
Er det ikke på tide at en politimand bliver dømt for at skyde, specielt når vi snakker så overdrevet.

Om han så havde skudt 100 gange - nej.....

Vi har et politi til at "gribe ind" ved lovovertrædelser....
De har nogle midler de må bruge...
Så længe de ikke OVERTRÆDER deres beføjelser skal der IKKE lempes - men strammes....
Så skal noget ændres må det være deres uddannelse - ingen tvivl om at der findes betjente der ALDRIG skulle have været inden for faget.....

Så start med at give dem en "ordentlig" løn - det vil give flere ansøgere - og dermed kan de "svageste" nemmere sorteres fra...

De lægger trods alt liv og lemmer til HVER DAG....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 09:08

Citat
Skal vi ud på den glidebane, og indføre total overvågning?

Det gør vi jo i forvejen i så mange andre sammenhæng

Har du "rent mel" i posen - kan jeg ikke se problemet.....

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-03-08 09:09

Det er som du siger refi et ømtåleligt og vanskeligt emne.
På den ene side forstår jeg den vrede og forbitrelse der opstår mod rabiate muslimer og humorforladte imamer. På den anden side, hvis vi reagerer som mange af jer foreslår, er vi blevet mere primitive end de, og det var vel ikke meningen? Ikke vores mening i al fald.

På den ene side stoler jeg ikke en skid på PET, men tror de opfinder spøgelser for at opretholde deres egen eksistensberettigelse. På den anden side, hvis det ved et lykketræf skulle lykkes dem at få ret blot en enkelt gang og få afværget en sprængning har de vel en vis berettigelse. Samme dilemma som med Ekstrabladet)

På den ene side har jeg intet imod at tvivlsomme religiøse tosser bliver smidt ud af landet. På den anden side ser jeg nødig vor retsstat begynde at smuldre og kunne "gradbøjes".

På den ene side var det skønt bare at kunne sende ekstremister hjem, men hvad gør vi så med Ruth Evensen og alle FCK og Brøndbys fans?

Nej, det er ikke nemt. Jo, det er nemt -for nemt- at stille sig ud på en fløj og skære alle over én kam.
Sønder

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-03-08 09:12

Citat
Har du "rent mel" i posen - kan jeg ikke se problemet.....

Jeg håber at det var ironi, ellers opgiver jeg.

Vi er jo enige med politiet (delvist) Det er ved roden problemet skal løses, bedre uddannelse og bedre løn, og flere nosser til at smide dem ud der ikke dur`.

Det med de 100 skud lader jeg ligge. Nogle gange skal man have forståelse for andres situation for at se logikken. Det gælder selvfølgelig begge veje.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-03-08 09:12

Lyt til P1 nu, hvis i vil høre Imam Petrsen debatere imod lyttere

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 09:27

Og nu har de fået lov at blive, det var alt for farligt for dem at komme hjem, de kunne risikerer at dø af det... hvor er det dog synd for dem, de har jo næsten ikke gjort noget.

Hvor går vores grænse, skulle de have myrdet Kurt westergaard, eller ville de stadig have fået lov at blive... hvor herre bevares hvor er vi blødsødne, og stakkels Kurt, kan leve i evig frygt resten af sit liv, for at have udført sit arbejde.

Det var da også heldigt at Peter Lundin var dansker og ikke Tuneser hva??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 09:30

Citat
Jeg håber at det var ironi, ellers opgiver jeg.

Selvfølgelig var det ironi - men meningen var god nok

Citat
På den ene side var det skønt bare at kunne sende ekstremister hjem, men hvad gør vi så med Ruth Evensen og alle FCK og Brøndbys fans?

De skal da have samme tur - det er det eneste de forstår
Men da de er danske statsborgere kan vi jo ikke smide dem ud....

Vi kunne jo lave et dansk "guantanamo" - det ville nok få en del til at tænke en extra gang

Nej - helt ærligt - vi skal ikke til at være rabiate - men de "grove" lovovertrædelser skal stoppes - med VOLD om nødvændigt...

Hvorfor spilde en masse tid og penge på "lille Peter" der vader ind på et diskotek og skyder en 3-4 stykker.....

Han bliver sgu behandlet bedre end "moster anna" der kører uden cykellygte.....

Det er da synd for ham at han "er syg i hovedet".... (det skal lige undersøges)
Men "moster" burde kende færdselsloven - der er INGEN formildende omstændigheder

Hatten af for de forretningsdrivende der selv "tør" at gribe ind når "tag selv" folket kommer....

De skulle PRÆMIERES og IKKE straffes....

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-03-08 12:08

Ja hurra for de gæve urmagere!

-men, øh . Hvad var det nu du spurgte om?

Er vi ved at være færdige her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 13:08

Færdige bliver vi nok ALDRIG

Men der ser ud til at være bred enighed om HVAD der "burde" gøres......

Spørgsmålet er så om nogen TØR få det gennemført....

Men nu er de jo ved at at være færdige med finansloven - så der er nok ikke så meget mere at gøre på nuværende tidspunkt...

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 05-03-08 14:59

Spørgsmålet er jo egentlig ligegyldigt,de kan jo ikke udvises da de kan risikere at blive udsat for terror.
Så de skal blive her i landet og terrorisere Danskerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-08 15:16

Og vores skattebillet

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 15:02

Tak for svaret WinXPeter.

Vi kan vist ikke trække mere "langhalm" på den....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-03-08 17:23

Selv tak

Det ser desværre ud til at de 2 komplotmagere kommer til at leve lykkeligt til deres dages ende her i landet.
Vi kan jo ikke udvise dem hvis de risikerer at få et rap i røven derhjemme, men var det ellers ikke hvad de bad om, de må jo have vidst hvad konsekvenser det kunne få.