/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hot eller Not?
Fra : Tilde38
Vist : 703 gange
300 point
Dato : 13-02-08 18:36

Valentinesdag? er du for eller imod..? Selv mener jeg det er totalt tåbeligt at importere alle disse traditioner.. Holder mig kun til de danske som jeg er flasket op med...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-08 18:39

Imod, hvad skal vi dog med det.
Har aldrig fejret det og kommer ikke til det

Er da bedre med en overraskelse i utide ik.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 18:41

Tja... Det er jo ikke ligefrem idag

Men imorgen.
Og min mand har ingen undskyldning for at glemme. Det er nemlig hans fødselsdag hehehe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-08 18:41

NOT hot

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 18:47

Meget imod, hvorfor skal vi altid abe efter amerikanerne.

Jeg hørte lige i radioen, at blomsterhandlerene tjener stygt på denne nye tradition, men havde
så bare været de mere "frivillige" indkøb af blomster, så kan man sige, folk selv har bedt om det.

Meeen det berører også alle de mennesker der køber blomster til begravelser/bisættelser

Kommentar
Fra : spørgsmål

Dato : 13-02-08 18:48

det er da en meget sød idé, selv om det kommer fra U.S.A, eller hvor. det gør Mors og Fars dag også, f.eks. OK = kommercielt. "opfundet af blomsterhandlere og chokoladefirmaer"

"fejrer disse ting", men giver også blomster "uden for nummer"

gør hver dag til valentins dag

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-08 18:51

Er alle vores traditioner egentlig ikke efterabninger?????
Juletræ... Det var nu tyskerne der startede med det.

Julemanden der er tyk og i rød tøj var amerikanerne.

Naboen fik ny bil...

Vi efteraber såmænd hele tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 18:54

Jeg kan nu bedre li' at få gaver i "utide"

Halloween og valentinesdag

Jo jeg kan godt li' de udhulede græskar med levende lys i, men at børnene nu også skal til at gå rundt og be' om slik, udklædninger, mm det er ikke lige mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 18:54

Et godt råd til i morgen.................køb ikke blomsterne her:
http://www.justforlaughs.ca/videos/show/2081-emballeur-de-fleurs-Hidden_Camera_Pranks

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-02-08 18:58

nemlig.... gør hver dag til valentins dag ...

Jeg vil hellere gi' en super-langstilket rose, en supersød lille plysbjørn, en tidlig fridag hvor min udkårne så kommer hjem til en overraskelse, eller noget helt syvende - på en helt almindelig grå tirsdag, eller en stormfuld torsdag, eller.... vælg selv - bare det ikke er noget der er dikteret af en eller anden amerikaner/blomster/chokoladehandler tradition..... og hvor alle andre gør det samme....

Selv haloween er ved at vinde indpas - indtil videre for det meste kun med udskårne græskar og den slags, og ikke som en amerikansk ekstra-fastelavnsfest.....

Yrkx - tradition er godt nok - bare den ikke bliver påduttet. Hvad så med den kommercielle gaveræs-jul ??? Tjo.....vi giver skam også gaver - blot prøver vi stadig at fastholde julens egentlige og budskab (efter at asetroen blev "afskaffet") - samtidig med gaver, træer, konfekt, ænder, klejner, gløg og alt det andet der varmer i julen....

Rodet indlæg? Måske - men jeg fik altså lidt luft

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-02-08 19:03

Der er intet sødt romantisk eller andet fis ved den dag. Det er en mega komerciel dag som er påduttet fra USA. Vil hellere fejre tilfældige torsdage.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-08 19:03

Eyvind, ja, den så jeg tidligere i dag.
Hvad må folk dog ikke stå det og tænke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 19:05

Indtil videre er flertallet imod... Ville også hellere ha en blomst i utide...

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 310 point
Dato : 13-02-08 19:08

Citat
Ville også hellere ha en blomst i utide...
- det må da være mere romantisk end hvis manden kommer slæbende hjem med en tvangsbuket købt efter at have stået i kø med 700 andre desperate mænd som ligeledes kun gør det "fordi det gør alle andre jo"

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 19:08

Jeb3.. jo det er de vel egentligt nok.. Tror bare vi har svært ved at tage imod dem.. At sige " jeg elsker dig" kan vel gøres alle andre dage også....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 19:08

netop pve..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-08 19:09

http://www.historieonline.dk/special/valentin/legende.htm

nu ER det jo ikke ligefrem amerikanernes påhit som sådan da sankt valentin var italiens (rom)

bla i sverige bliver dagen fejret som alla hjärtans dag og det har de gjort længe

men ok - alle højtider har et mega kommercielt islæt - men er da lidt sødt med hjerter osv osv

HOT for noget

NOT for andre

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 19:09

Tvangsbuket.. Thats a good vending..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-02-08 20:04

14. februar
Valentinus
Til denne dag er knyttet flere helgener med navnet V.:
(1) biskop V. af Terni, d. ca. 270, der bl.a. helbredte en forkrøblet dreng og led martyrdøden ved halshugning;
(2) præsten V. i Rom, d. ca. 270, der søgte at overbevise kejser Claudius (268-270) om kristendommens overlegenhed, helbredte en blind pige og led martyrdøden ved halshugning;
(3) biskop V., d. ca. 470, der som missionsbiskop udbredte evangeliet i Rhætien, hvis relikvier i 751 blev overført til Passau, og hvis rigtige helgendag er den 7. januar.

Tilsyneladende en rigtig hyggelig dag

Ellers er dagen mig ligegyldig.

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 21:15

Tak for svaret pve. ordet Tvangsbuket gjorde udslaget....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-02-08 21:20

- takker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-02-08 21:26

Næ Valentins dag er heller ikke slået an hos os. Men dermed ikke sagt, at romantikken er død.

Vi har indført STORE KÆRESTEDAG som "vi to" skiftes til at arrangere

Optakt: En tilfældig dag (forberedt lidt i tankerne) siger man:

"På lørdag (eller anden dag), er det Store kærestedag!

Hver især prøver vi så, at forberede små overraskelser/ideer til en god dag sammen.
Det kan være banale ideer som at gå ud og spise, udstillingsbesøg, en lille gave,køre til bageren efter morgenbrød eller...........?

Det, det hele går ud på, er at give hinanden ekstra opmærksomhed den dag!

Vi har kendt hinanden i MANGE år, har børn og børnebørn. Men vi har stadig lyst til at være kærester

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 13-02-08 21:38

hmm.. ved ikk, jeg er sådan set lidt ligeglad.. men på en måde er jeg nok imod det, fordi at det er jo en amrican'sk tradition. jeg plejer også at se valentines dag som en amindelig dag. der er jo ikke folk der sender hinanden kort hvor der fx. står: ''vil du være min valentine?''

xD

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 22:04

Jeg har hørt et rygte om, at alle glædespigerne på Vesterbro gir en gratis svingtur, for at fejre Valentinsdagen... og samtidig deler de jo "smagsprøver" ud, så der er osse lidt markedsføring i det

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 22:19

svingtur+smagsprøve=

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 22:22

Jaaa Jeg er osse vegetar. men de kan vel flytte markedsandele LOOL

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 22:24

fis........................k er vel en slags kød????????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-08 22:26

Citat
fis........................k

Naivus her spør lige... hvad er det??? Jeg kan ikke få det til at passe på hverken fiskefilet eller andre ord???

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 22:34

det er en fisk sgu fandme da.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-02-08 00:14

LOOOL Ajii jeg troede at hver prik betød et bogstav, og det passede bare ingen steder LOOL

Jo fisk er en slags kød Men ellers kan jeg vældig godt li fisk.