/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Administratorkode
Fra : holbaek
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 13-02-08 15:04

Hejsa.

Sidder med en pc med win.2000.
Har nok fået lavet noget rod, da jeg skulle lave om på internetforbindelse.
Og evt. fået ændret profilen.

Kan nu ikke komme ind i windows. Stoppes hvergang ved at den siger at min administrator kode er forkert.
Det skal jo nok være rigtigt, men hvordan kommer jeg videre og får rettet den.

Har prøvet i fejlsikker tilstand, men desværre uden resultat.

Mvh. Holbaek

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-02-08 15:11

Har du prøvet at klikke OK uden at indtaste en kode?

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 13-02-08 15:18

Ja.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 15:34

Citat
Har nok fået lavet noget rod, da jeg skulle lave om på internetforbindelse.

Nok ikke hvad administrator angår - du var vel logget ind INDEN.....

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 13-02-08 15:37

ja for

Åhrrr, det gamle bras.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-02-08 15:48

har du en anden administrator bruger??

Hvis ikke så er der ikke rigtig noget at gøre desværre

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 13-02-08 16:38

Nej, desværre.
Når jeg skal logge ind, så står der Administrator som bruger.
Jeg kan så indsætte en adgangskode.
Den kender jeg desværre ikke.

Har prøvet med blankt felt samt begge felter blanke og trykket enter - uden held.
Leder nu efter godt tip eller et lille program som vil lade mig komme " ind bag ved " og ændre administrator koden. Så den igen bare starter op af sig selv - uden koder.

Mhv. Holbaek

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-02-08 09:25

jeg tror den eneste mulighed som jeg lige kan huske nu og her er at bruge noget linux som du kan boote fra og derfra overpass administrator koden.

Men kan ikke lige huske hvordan og hvorledes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-08 16:45

Tast Ctrl - Alt - Delete 2 gange efter hinanden så bypasser du koden

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 14-02-08 22:43

hej
prøv lige dette :
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

du kan hente det i diskette form eller en iso fil lige til at brænde
på cd.

rul ned til Download
og hent

Kommentar
Fra : helgec