/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
isolering af røgrør. til stål
Fra : burger21
Vist : 4403 gange
100 point
Dato : 13-02-08 13:45

hej
jeg har monteret en stålskorsten udvendigt op ad gavlen .

skorstensfejeren har skrevet til mig at jeg skal isolere røgrøret hvor det kommer ud af væggen og hen til skorstenen. . ca 15 cm ..

Hvordan og med hvad skal/må man isolere med.

mvh burger21

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-02-08 13:58

Du kan få isoleringsskåle til dette formål i dit lokale byggemarked eller hos din forhandler.
eller se denne tegning fra Morsø:

http://www.morsoe.com/NR/rdonlyres/7F1D7EE3-64E0-4589-9BFA-EF569F97D27C/0/skorstensmanual.pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 13:58

Firmaet der sælger stålskorstenen har vel en isoleringskappe.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-02-08 14:22

Du kunne isolere med brandbatts, som du kan købe ved din tømmerhandel, og til beskyttelse kan du bruge hvad du bedst kan håndtere, men bedst er en rustfast stål/blikkappe.

Accepteret svar
Fra : merde-igen

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-08 20:14

Hos mig, har de intet imod en glasulds isolering, billigt.
Men kan ikke forstå, at BEDRE besked, da det trods alt er HAM, der skal godkende det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 20:20

Se godt efter på det link fra stig54 -

Isoleringen på røret er helt inde i muren.
Det er vigtigt at det rør er isoleret godt for ellers kan kulde standse røgen og din forbrænding bliver dårlig.

Godkendelse af svar
Fra : burger21

Dato : 15-02-08 16:00

Tak for svaret merde-igen.