/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adgang til filer på stationær?
Fra : Breunski
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 13-02-08 09:50

JEg har lavet et hjemmenetværk mellem min stationære og den bæbare.

På den stationære kan jeg få adgang til de delte filer på den bærbare, men jeg kan ikke få adgang til den stationære på den bærbare. Ikonet for den stationære er vist i netværket, men jeg kan ikke få adgang til filerne. Der står: "you might not have permission to use this network source. The Network path was not found"

Jeg gætter på det skyldes en firewall eller noget på den stationære, men hvordan får jeg åbnet op, så jeg blandt andet kan bruge den printer, der er tilsluttet den stationære og overføre filer computerne imellem?

På den stationære har jeg Norton System Works og på den bærbare bruger jeg Avast Antivirus.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-02-08 10:02

har du prøvet at slå symantec fra??

Ellers prøv og kigge på sikkerhed på den mappe du har delt på den stationære se om alle har rettigheder til at komme ind på den.

Ellers kan du måske lave en ny bruger som har fuld rettigheder som passer med den bruger du bruger på den bærbare

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 10:33

Også tjek om du har aktiveret Fil og udskriftdeling på den stationære. Egenskaber på din LAN forbindelse.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 13-02-08 15:19

Jeg har givet adgang og nu kan jeg se printer og mappen med filer på den bærbare, men jeg kan ikke åbne mappen. Jeg får samme meddelelse og jeg kan heller ikke få lov til at printe, selvom jeg har valgt printeren fra den stationære.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-02-08 16:51

Du kan også kigge på protokol tildelingen under egenskaber for netværk.
Jeg kan ikke gennemskue - hvilke fejlmeldinger du får hvis du mangler en på den ene maskine.
mvh ben

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 16:57

Gå ned i START/klik på Hjælp og support/klik på indeks/skriv hjemmenetværk i feltet, så får du alt det du skal bruge om hjemmenetværk.