/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Brother HL-1230 mangelfuld udskrift..
Fra : PowerRanger
Vist : 1080 gange
200 point
Dato : 19-02-03 17:55

Har for nylig købt en Brother HL-1230 printer, men har problemer med at få den til at fungere tilfredsstillende. Ofte laver den en hvid stribe på tværs af papiret, det er som om de pågældende data mangler. Sjældnere er der små sorte streger, lidt som en stregkode.
Har snakket med Brother support, som mente problemet lå i kommunikation. Har forsøgt anden opsætning af min parallel-port, men uden resultat, tværtimod blev det værre.
Jeg har rengjort alle kontaktflader og tromlen i printeren, men uden det har hjulpet.

Nogen som har forslag til hvad fejlen kan være????

Jeg kører Windows XP, printeren er parallel, min LPT1 port står til SPP i bios-opsætningen. Mit kabel til printeren er 1,8m langt og IEEE 1284 kompatibelt. Driveren jeg anvender er den nyeste, version 1.42.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-03 18:09

du siger du bruger den nyeste,men har du brugt andre og har printeren aldrig virkede ?

find printer i kontrol panel ,højre klik på den og vælg rensning af hoved ..har du sikkert gjort ?

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 19-02-03 18:46

Rensning af hoved?? Hvordan det på en laser-printer???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-03 19:11

Viste ikke det var en laser printer-
1.det ville være nemmere hvis du kunne prøve den i en anden...
2.har du prøvet at fjerne driver (igen undskyld)

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 19-02-03 19:31

1. Har ikke prøvet den på en anden computer, men en kammerat har samme printer, samme kabel, samme styresystem og den kører uden problemer der.
2. Jeps, det er prøvet, flere gange.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-03 19:37

download det her program til at fjerne ting fra gamle driver o.a der kan gøre pcen langsommere
og måske skabe konflikt - regclener:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
du kan skifte til dansk oversigt...
husk at tage backup enden du sletter noget under -filer -save

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 20-02-03 10:06

Jeg har lige fået printeren, så har kun haft den nyeste driver på maskinen, så jeg kan ikke se at det skulle hjælpe. For så ligger der ikke rester fra ældre drivere nogen steder.

Kommentar
Fra : thl2

Dato : 20-02-03 11:50

Halløj.
Når du har været så listig at købe en brother printer eer du faktisk så heldig at du nok osse oven i har købt en kanon gratis service med direkte ved Brother
Så ring du trykt på 43313131 og fortæl dem om fejlen så kan de garanteret afhjælpe fejlen...

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 20-02-03 12:12

Til thl2:
Det har jeg også gjort, hvilket også fremgår af mit spørgsmål, men uden at de kunne afhjælpe fejlen.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-03 18:09

nej,men det var fordi jeg hjælp en med linie udsrift per anden linie hvor det hjælp...(eller slet af usb ting -usb printer)
se om der er dobbelte ting i enehåndtering.
Det er svært selv at regne ud,så jeg ville lave et gendannelses punkt,fordi det bagefter kan fortrydes,
og vende tilbage til din computer nøjaktig som den er nu.(husk at indstallere driver til printer)
backup af registraringsdatabaseb kan vel osse fortrydes..tror jeg...men humlen er vel at de data den sender ikke
alle når frem til bestammelse stedet,nemlig udskrift..???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-02-03 18:28

lige en bi-bemærkning-måske har du sat på noget i bios -prøv til default måske...

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 20-02-03 19:32

BIOS opsætning er det ikke, har prøvet de andre muligheder, og det blev værre. Så den står rigtigt der.
Det andet er en mulighed, men jeg ved det ikke før det er prøvet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-02-03 21:07

har du osse prøvet et andet program til udskrivning,som wordpad eller notesblok under tilbehør ?

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 20-02-03 21:31

Har ikke oplevet nogen fejl under disse programmer, men fejlen optræder ikke altid regelmæssigt.

Men jeg har flere gange oplevet problemer med udskrift direkte fra internettet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-02-03 15:58

direkte fra internet,har du automatisk alle windows opdate til internet explorer,prøv osse at slette de midletidig internet filer,
er der plads nok på harddisk....
men tros alt begranser det hvad der kan være galt...kan du komme det lidt næmmere evt hvilke andre programmer der osse gir prob...

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 21-02-03 21:13

Hejsa...Det lyder ikke helt ufint hvis jeg bemærker at der er vigtige faktorer i dit problem
1) Kablet hvor gammel er det? Har du evt. Prøvet med et andet, evt. printeren på en anden pc?
2) fabr. fejl på selve den del af tromlen hvor den lige netop ikke gider skrive.
3) Det allerværste er at det er en Brother...De kan ikke altid finde ud af at de laver printere der virker brugte fra nye.
Det er efter min mening, desværre, noget værre bras de bikser sammen, og så kalder det for kvalitetsprintere.
Vi har på mit job 2 stks af dette mærke (hl 760 + hl 1660), og ingen af dem har jeg valgt da vi købte. Dem der valgte at lytte til en "god" sælger, sidder heldig vis selv ofte med masser af bøvl med lige netop disse 2. De kan ikke stoppe af sig selv når vi skriver årsregnskab ud. Når jobet er tilendebragt starter de bare forfra og plasker papir ud hele natten, hvis de får lov til det. De bliver slidt alt alt for tidligt i deres liv...Hilsen.. og undskyld min bøvs...Køb en HP.
René

Kommentar
Fra : thl2

Dato : 03-03-03 17:11

Halløj igen...
Med Chance for at gentage mig selv så er der stadig kun en vej og det bliver du ved med indtil problemmet er løst...
Ring til supporten de kan og skal hjælpe med problemløsningen...

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 04-03-03 09:27

Halløjsa. Det lyder ellers "bare" som om der er noget galt med din tromle, og det er ikke det de er mest kendt for. Man ser ikke ofte "skader" på tromler, uanset hvilken lazer der er tale om. Det tekniske omkring hvorledes man kan konstatere, om det er tromlen er jeg ikke så meget inde i , men har set en tromle, hvor lazerbeamen ikke virkede ordentligt, var i stand til at lave disse mærkelige tegn på papiret. Der kan blive tale om en halvdyr reparation. endvidere skriver du at den ikke er så gammel, så jeg vile henvende mig til sælger, og forelægge ham problemet. Husk udskriftprøver, især hvis den er en Merlinting. De er ikke altid lige vakse til at forstå hvad man taler om. Vil dog også til stadig fastholde min kritik af netop dette mærke i printere. En lille ting til sidst: Har du prøveret andet printerkabel?? Det KUNNE???? være en lille tråd i kablet der er lige ved at opgive sin funktion. Testes lettest med en gammel nåleprinter, så vil printeren skrive 5-6 tegn og køre ud til den ene side og så stoppe al videre aktivitet. Håber du får liv i dyret..Hilsen
René.

Kommentar
Fra : lars123

Dato : 17-03-03 05:18

UNDSKYLD
Nu er jeg nød til at svare...
Jeg solgt sådan nogle.
glem alt om printerkabel og computer i første omgang,
kør en test udskrift fra printer
det gør man ved.
1. at slukke den
2. holde knappen inde mens man tænder
3. når der så er lys i alle 4 lamper slipper man
og trykker hurtig igen.

ps. nogen gange skal man lige prøve en par gange

RENEKOK => HP har også deres problemer med deres printer
tømmer arkføderen for alt papir!!!!

Lars ;~)

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 17-03-03 10:52

Det har jeg prøvet, og der laver den ingen fejl (og har lige prøvet en ekstra gang).

Jeg er dog begyndt at kunne se en vis regelmæssighed. Første udskrift efter en tid, flere timer, laver den en manglende linie tværs over papiret på første side. Man kunne mene, at det var tromlen som så lavede et nummer der.. eller hvad??

Kommentar
Fra : lars123

Dato : 18-03-03 17:09

manglende linie ? er det vandret over?
er det en hel linie tekst, el. er det midt i en tekst linie?
har du prøvet at tage tromle/toner ud og rense det lille glas der er i printeren ca. 1,5 x 22 cm.
Og husk at den lille streng der er på tromlen skal være helt ude i den ene side hvor der en pil.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 18-03-03 20:35

Ja, har prøvet det du foreslår, intet resultat.

Kommentar
Fra : lars123

Dato : 18-03-03 21:39

din kammerat har samme printer, over til ham og prøv din.
ellers er det garanti, men fejler den ikke noget koster det en grundbeløb,
kan ikke huske hvor meget.

Godkendelse af svar
Fra : PowerRanger

Dato : 07-04-04 10:58

Tak for svaret xou.