/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Software updater og unlocker til 3310
Fra : Novak
Vist : 391 gange
150 point
Dato : 19-02-03 16:05

Kan jeg med et datakabel opdatere min mobil 3310 v 05.57 til nyeste version ? (3315)

Hvordan ?

Findes et program der både kan låse tlf op og opdatere software?

Har knok22 men fatter ikke helt om det kan bruges til formålet?

150 point til den med de præcise svar ... URL´er som svar er interessante MEN IKKE nok.
MVH
Novak

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 160 point
Dato : 19-02-03 16:09

Hej Novak

Hvis du ikke vil nøjes med en URL til stedet, hvor du kan finde tingene, må du sende mig en mail på stinna_siv@post.cybercity.dk, så skal jeg sende programmerne og skrive lidt hjælp dertil.

Og ja, du kan opgradere til 3315 og unlocke vha et datakabel.

Håber det var svar nok

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : Novak

Dato : 19-02-03 16:15

Jeg kan nøjes med URL hvis du har lidt hjælpende ord med på vejen ...
Gider bare ikk URL´er hvor jeg skal sidde og lede ... Har brugt nok tid på det ...
Så konkret svar med url er oki

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 16:23

Du går ind på denne side: http://www.gsmschwantz.com/page.htm og vælger 'Nokia' under 'Downloads'

Hent dette program: KNok-Phoenix build 1a (Thanks to Lead)

...og dette: Eeprom Tools v3.1 (Repair destroyed ROM3 phones by nk_calc)

Slut din telefon til PC'en og tænd den (både telefon og PC

Kør førstnævnte program og vælg korrekt telefonmodel.

Under 'Phone Settings' vælger du først 'Quick set FAID', derefter '3310 into 3315', igen 'Quick set FAID' og til slut 'Reset user interface'. Vupti, du har en 3315.

Kør sidstnævnte program og klik først på hængelås-ikonet og derefter på forstørrelsesglas-ikonet. Vupti, din telefon er låst op.

Når du kan opgradere vha et datakabel alene - altså kan undvære et flashkabel - skyldes det, at du allerede har den rigtige software i telefonen.

Mere lettilgængeligt kan det næsten ikke være

God fornøjelse

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : Novak

Dato : 19-02-03 16:38

Tak ....
Lige inden du får dine point Som du selvfølgelig allerede har fortjent
Virker de progZ ozz ved
3410 og 3510 til fx fjernelse af simlås ?

Novak

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 19-02-03 17:24

Nksdk?Hvilke NOKIA modeler udover 3310 passer omtalte datakabel til?

mvh
TEAS

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 17:27

3310, 3330, 3410 og 5510

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 17:31

Der er vist gået et af mine svar tabt - her kommer det igen:

Ja, Novak, til 3410, men ikke 3510. Selvom kablerne og telefonerne ligner hinanden, sidder kontaktpunkterne i en 3510 i anderledes orden, end de gør på 3310 osv. Du kan dog ikke gøre andet end at låse en 3410 op - der er ingen nye funktioner at hente.

Der skal således et andet kabel og andre programmer til, da der er tale om en helt anden type telefon af generationen DCT4, hvor 3310 og 3310 tilhører DCT3

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 17:34

Sorry, det er ikke let at skrive med en 2-årig vildbasse på skødet, så her kommer lige en mindre korrektion:

Der skal således et andet kabel og andre programmer til, da 3510 er en helt anden type telefon af generationen DCT4, hvor 3310 og 3410 tilhører DCT3

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 19-02-03 17:52

NKSDK.Tak er der noget særligt jeg skal passe på under opgaven?

mvh
TEAS

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 18:18

Næh, og hvis du ikke er i besiddelse af et flashkabel, kan du heller ikke tage en backup af din telefon. Det vil ellers være stort set det eneste, du kan sikre dig med.

Du skal bare sørge for at gøre tingene i den rigtige rækkefølge - selv har jeg endnu ikke oplevet, at der er sket noget med en telefon i forbindelse med en simpel unlocking, og heller ikke i forbindelse med opgradering til 3315 (forudsat den rigtige software allerede findes i 3310'eren).

Tænd telefonen, kør eeprom tools og tryk på knapperne i den rigtige rækkefølge, så skulle der ikke ske noget. Men selvfølgelig: Som alle andre er jeg nødt til at sige, at du handler helt for egen regning og på egen risiko.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 19-02-03 18:42

.

MANGE TAK
MVH
TEAS

Godkendelse af svar
Fra : Novak

Dato : 19-02-03 18:57

takker lige for dine svar NKSDK
Godt svaret med en 2 årig på skødet *GG*

Novak

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-02-03 19:03

Hej begge

Det var så lidt - hyg jer med det

Mvh

NKSDK