/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
5.1 sourround - lydkort?
Fra : tararam
Vist : 437 gange
45 point
Dato : 12-02-08 12:21

Tænker på at købe et 5.1 sourround højtaler anlæg til min PC. Men sælger siger jeg først skal undersøge om min PC kan køre 5.1 sourround, eller om det eksisterende lydkort har kanaler nok.??
Ellers skulle jeg købe et 5.1 lydkort !!
Hvor ser jeg hvad lydkort jeg har.
Åbner jeg under lydenheder står der kun "High Definition Audio Device"
(eller har jeg kigget det forkerte sted)

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 12:22

Jeg mener selvfølgelig også - hvor ser jeg hvor mange kanaler jeg har på mit lydkort. ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 12:23

I din bundkorts manual,ligger som reglen på den medfølgende driver cd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 12:27

Du kan tjekke navnet på lyd kortet og bundkortet med dette program>
http://manse9933.dk/un_sider/html/screenshot/everest_20.htm

f.eks. vis du ikke har en manual,så kan du finde den på producentens hjemmeside,ud fra navnet på bundkort/pc model o.s.v

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 45 point
Dato : 12-02-08 15:19

Du kan da bare kigge bag på din computer. Hvis du kun har (typisk) 3 lydstik har du IKKE et 5.1 lydkort. Det drejer sig altså om det grønne (højtaler udgang), røde (mikrofon indgang) og blå (line-out). Har du derimod 5 stik (orange og sort udover de tre allerede nævnte) så kan du rolig købe dine 5.1 højtalere

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 18:26

Tak for svaret NobleK.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 08:01

Det var da så lidt