/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
64 bit? Ubrugeligt?
Fra : Sygate
Vist : 493 gange
300 point
Dato : 12-02-08 10:48

Hejsa !

Jeg har købt mig en xp pro 64 bit version OEM.

Jeg kan ikke bruge messenger og jeg kan ikke installere Unreal Tournament 3.
Så er der vel også mange andre ting der ikke kan bruges med min 64bit?

Hvad kan jeg så bruge den til udover at jeg kan bruge mine 4 GB ram på maskinen i stedet for de 3,2 ca. fordi noget af det bliver brugt til PCI osv.

Er der nogen der bruger 64bit versioner af noget som helst som kan fortælle lidt om hvaf fordelen er?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-02-08 11:12

Hej jeg kan ikke fortælle dig om det tekniske men jeg kører XP home 64bit på min HP computer og jeg har absolut ikke haft nogen problemer med Messenger eller nogen af de andre programmer jeg har installeret. De kører alle perfekt. Jeg har ingen spil installeret.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-02-08 11:26

Det eneste du faktisk kan bruge en 64bit til er ganske få programmer til en alm pc kan man lige så godt installere det alm 32bit

Er kun i server miljøer du rigtig kan få noget ud af det... så vidt jeg ved

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 12-02-08 11:44

Det er måske fordi det både er en profeassional og 64 bit samtidigt at jeg ikke kan bruge den til Messenger?

Hmm..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 300 point
Dato : 12-02-08 11:53

Microsoft gider bare ikke at compile egne programmer i 64 bity versioner - altså udover Internet Explorer...

Hverken Officepakken, messenger, mediaplayer, Navision, Visio eller alle mulige andre programmer porteres/compileres til 64 bit.

Kun professionelle CAD programmer og rendering programmer kan drage fordel af 64 bit og dual core teknologien - såfremt de er skrevet til 64 bit og dual core teknologien....

Det er synd - for på den måde deltager Microsoft ikke aktivt i udbredelsen af 64 bit, 128 bit eller 256 bit, eller for den sags skyld quad core, octa-core processorteknologi....

Messenger kan nu godt køre - men kun den til XP x64 medfølgende udgave uden bip, båt, vink og meget andet tant og fjas....

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 12-02-08 23:15

Genialt indlæg. Tusind tak.

Også tak for hjælpen til jer andre selvfølglig