/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
windows opdatering
Fra : maxhankat
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 12-02-08 10:08

Når man har indstillet Windows Opdatering til automatisk opdatering, og alligevel selv går ind og ser, om der er nye opdateringer, og man kan læse følgende:

"Få opdateringer med høj prioritet(anbefalet)"
og det drejer sig om: microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (kB110806)

skal man så vælge at installere den, når man kører med Win XP Service Pack 2 ?

Mvh
joan (maxhankat)

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-08 10:15

Det er ikke en Service Pack til Windows men til .NET Frameworket som bruges til at køre .NET programmer (ligesom Java virtual machine til Java applikationer). Jeg ville i hvert fald installere den.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-08 10:16

Tja.
Under alle omstændigheder vilel jeg ihvertfald hive alle højtprioteret opdateringer ned - hvis jeg ville køre windows.
Nu kører jeg personligt linux, men derfor vilel jeg nu stadig hive de vigtige/højtprioterede opdateringer.
Dog burde den selv finde den opdatering hvis den står til automatisk opdatering - Men automatisk opdatering henter KUN de opdateringer med høj priotet.
software opdateringer og hardware er valgfrie og skal manuelt installeres på den nævnte måde ved at gå ind på windows update og derefter vælge brugerdefineret opdatering!

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 12-02-08 11:03

Tak for svaret NobleK.

Det var lige den forklaring, jeg havde brug for. Det med SP 1 og 2 er åbenbart to begreber, som jeg blandede sammen.
Det gor jeg så ikke mere nu - tak.
Tak for begge svar.

mvh
joan

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-08 11:06

Hej Joan.

For lige hurtig forklare de andre begreber:
SP1 & SP2 - står bare for ServicePack --> En samlet opdateringspakke med diverse opdateringer, for at man ikke skal hente 100 forskellige små opdateringer - samlede Microsoft dem til en stor pakke. Og dem er der så nu kommet 2 af.
De andre pakker/opdateringer er mere som NobleK forklarer til andre ting.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 11:09

Det var da så lidt. Tænkte nok at det var dét som forvirrede. Du kan jo have Service Packs til mange forskellige programmer som Windows, Office, Internet Explorer, osv. Så bare kig på hvad det er en opdatering til. Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke at Windows Update finder opdateringer til Office men kun programmer som er "en del" af Windows (som IE, Media Player, osv.). For at hente opdateringer til Office osv. skal man bruge Microsoft Update. Men det skal du ikke bekymre dig om her