/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Internet butik ikke mere på ef
Fra : valdera
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 12-02-08 09:51

Jeg ville bestille en Baksensor ved WWW.Sikkerparkering.dk og betale på efterkrav, da man kun
kan overføre ved at indsætte på konto, og så skriver de at man ikke kan sende på efterkrav mere men at jeg kan indbetale på deres konto og derefter få varen tilsendt lyder det ikke lidt underligt ???

Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-02-08 09:58

Nok noget med, der er kommet nye regler inden for efterkrav.
Ikke noget jeg har sat mig videre ind i, men nok til at virksomheder ændrer terms of payment.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 10:00

Under Bestilling kan jeg da sagtens vælge "Pr. efterkrav" som Betalingsmåde. Er det en besked du får senere?

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 12-02-08 10:02

Ja det er en mail jeg har modtaget efter min bestilling

Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 10:04

Ja, så er det sgu underligt. Hvis det ikke længere er muligt at betale via efterkrav så skal de sgu fjerne valgmuligheden fra deres bestillingsformular. Også underligt at de ikke tager imod dankrot/visa. Har du mulighed for at købe varen et andet sted?

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 12-02-08 10:16

Jeg ved ikke om det findes lige sådan men han må da kunne sende mig varen så kan jeg jo
'
betale lige efter modtagelse. Det gør man da i andre sammenhænge. Jeg syntes det virker

forkert. Jeg mener ikke efterkrav er afskaffet

Hilsen Valdera

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-08 10:25

Tja - det er nok heller ikke et sted jeg ville handle uden nogen form for sikkerhed.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 10:33

Citat
Tja - det er nok heller ikke et sted jeg ville handle uden nogen form for sikkerhed.

Enig. Medmindre I kan nå frem til en løsning hvor du f.eks. overfører efter modtagelse.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 10:40

De fleste netbutikker har jo kortbetaling og skal derfor leve op til PBS krav om administration af ordrer.

Forudbetaling til et "firma"/privatperson uden cvr - ALDRIG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 11:59

Jeg har du prøvet at sælge noget over nettet og det var da en tillidssag kunden spurgte hvordan vi skulle ordne det økonomiske og jeg lovede( og overholdte selvfølgelig også ) at lige så snart jeg kunne registrerer en indbetaling fra ham ( i dette tilfælde en fra sønderjylland ) så ville jeg sende varen og gjorde det Har så senere brugt samme metode uden problemer man kan altid blive snydt om det er på den ene eller anden måde så det handler om Tillid, Det findes også en side et eller andet sted hvor svindlere er opført efterhånden som folk oplever det. Der ku du lige kigge ind men ved ikke lige hvor den er

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 12:00

Jeg har da

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 12:32

Hajdu Sun-fisk-i-vandet.

Jeg er virkeligt glad for, at du er til at stole på

Men mennesker, der handler i "blind" tillid, er som oftest dem der snydt så (fiske)vandet driver.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 12:32

bliver snydt -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 12:50

Jeg syntes også det lyder underligt at du ikke kan betale pr. efterkrav, det er jo dig der betaler for forsendelsen.

Ved bankoverførelse fra din konto til hans konto er det alene dit ansvar og du vil ikke kunne få dine penge tilbage hvis varen ikke når frem, og du kan heller ikke forlange en ny vare.

Mail til ham og bed om en forklaring på hvorfor du ikke kan købe pr. efterkrav.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 13:13

Eller ring til ham, der står et telefonnummer på forsiden nederst til venstre og få forklaringen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 13:36

brokke jeg har da så sandelig ikke lyst til at komme med på Svindler listen Og har altid lært at tro på det bedste i folk Og samtidig har jeg også en tro på at hvis man tror at alle snyder Jae så snyder de også for at det skal passe ind i ens tankebilled (måske noget med skæbnen ) Og sidst er der jo også talemåden at "tyv tror hver mand stjæler " altså ikke for at anklage nogle mistroiske ville i selv snyde hvis i ku komme til det ??

Hav en God Dag SunoFisken

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 13:50

Citat
ville i selv snyde hvis i ku komme til det ??

Næh, jeg tror såmænd på, at jeg er et rimeligt ærligt menneske.

Men aviserne er fyldt med eksempler på mennesker, der ikke er det - også på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 14:50

ALDRIG overføre penge til personer man ikke kender
ALDRIG betale forud for en vare man ikke har garanti for at modtage

YDERMERE et "firma" med en gmailadresse

Sælger er "blot" agent for et andet firma - så der er sikkert ingen svindel involveret, men jeg ville ikke gøre det.....

Og selvfølgerlig kan den købes andre steder - det er et verdenspatent

http://video.aol.com/video-detail/proxel-parking-sensor-eps-micro/1499129902

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-02-08 16:39

Jeg syntes nok, at jeg et eller andet sted, havde læst/hørt noget om, at der var ændret noget mht.
opkrævning pr. efterkrav men kunne ikkel ige huske hvor. Så jeg gik ind på Postdanmarks hjemmeside og fandt dette:

Citat
Postopkrævning

Postopkrævningspakker er en nem og sikker løsning, når modtageren skal betale for pakken ved modtagelsen. Forsendelsen bliver ikke udleveret til modtageren, før postopkrævningsbeløbet og et gebyr for overførsel af beløbet til afsender er betalt.

Postopkrævningsbeløbet får du som afsender indsat på en girokonto.

Alle Postopkrævningspakker er uden omdeling og bliver derfor lagt direkte til afhentning på et posthus. Post Danmark sørger for at udskrive og sende "Post til Afhentning" (PtA) blanketten til modtager. Den indeholder et girokort til indbetaling af postopkrævningsbeløbet.

Hvis du benytter serviceydelsen Valgfrit Afhentningssted, kan du tilbyde dine kunder, at de selv kan vælge, på hvilket posthus/postbutik, de vil hente deres pakke. Det kan bl.a. være en god løsning for de kunder, der ikke kan nå at hente pakker efter arbejdstid, inden deres "eget" posthus lukker. Med denne løsning, kan modtager fx vælge et posthus, der ligger tæt på deres arbejdsplads.

Hvad kræver det?
For at sende Postopkrævningspakker kræver det blandt andet, at du som afsender har et forsendelsessystem, der kan sende oplysninger til Post Danmark i EDIFACT-format. Desuden skal du benytte særlige pakkestregkoder til Postopkrævningspakker.

Og du kan sende Privatpakker (fra erhverv til private) og Erhvervspakker (fra erhverv til erhverv)som Postopkrævningspakker.

Du skal selv udskrive adressesedlen til pakken via dit forsendelsessystem og kan ikke benytte de fortrykte adressesedler til Erhvervspakker og Privatpakker. Adressesedlen skal bl.a. indeholde oplysninger om afsender, modtager og det beløb, der skal opkræves hos modtager. Desuden skal den være mærket med PO-trekanten og teksten "Postopkrævningspakke". Post Danmark sørger for at udskrive og sende girokortet til indbetaling af postopkrævningsbeløbet til modtager.

Kundeservice
Har du yderligere spørgsmål vedrørende pakker på postopkrævning er du velkommen til at kontakte din lokale salgskonsulent eller ringe til kundeservice på 70 11 12 30.

Sidst opdateret: 07.02.2008

Så der er altså en grund til, at det ikke længere kan lade sig gøre, da det åbenbart kræver noget specielt udstyr.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 16:46

Det ændrer ikke på at sælger har fejl på sin side - endda en han/hun KENDER til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 16:47

Men der skal nok sælges en del sensorer før det kan svare sig at ændre det.....

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-02-08 16:50

Nej, selvfølgelig skal de ændre internetsiden, så muligheden for at vælge
efterkrav ikke er der.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 16:51

og det ændrer ikke på
Citat
Ved bankoverførelse fra din konto til hans konto er det alene dit ansvar og du vil ikke kunne få dine penge tilbage hvis varen ikke når frem, og du kan heller ikke forlange en ny vare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 16:52

Og så har de andre lande OGSÅ en dansk sælger.....

Så Peter Munck står selv for det hele

Et ÆGTE TV-shop produkt.....

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 01-03-08 09:12

Tak for svaret Eyvind.

Det viste sig at være en skiderik
Jeg overførte ikke penge og jeg har ikke modtaget hvad han lovede at sende samme dag

Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 10:15

Han har vist lavet lidt om på handelsbetingelserne..........................

Bankoverførsel : tillæg kr. 25,- i forsendelse.
Ved betaling via bank overføres til reg. nr. 5331, kontonr: 415373

Pr.efterkrav : tillæg kr. 49,- i forsendelse

Disse beløb gælder ved køb af 1 stk. EPS-system.

Men om det virker, ved jeg ikke..................

Ps. Mon Kandu er blevet en meningsfaktor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 11:57

Meeeeeeeeeeeeeeeeeen jeg har lige være på posthuset, og man kan ikke sende på efterkrav mere.