/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Er dette til at forstå?
Fra : Manse9933
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 12-02-08 09:43

Jeg vil lige hører jer om min beskrivelse
af funktionerne er forstålige,før jeg
lægger det op permanent.

http://manse9933.dk/un_sider/temp/Email_Adresse_Og_Html_Cryptering.htm

Manse skal det skæres ud i pap 9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 09:52

klart og tydeligt ja

beklager har ikke noget pap

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 09:57

Det er lidt forvirrende at du egentlig beskriver to forskellige ting samme sted. Du starter med at skrive "Krypter din mailto link (åbner klientens mail program)", og så fortsætter du med "For ikke at vise adressen på ens side så skal man ændre hvad der står i mellem "> og </A> i koden f.eks. Kontakt mig. (let at finde i koden,der er kun disse to tags der ser sådan ud)". Derefter kommer krypterings formularen. Prøv at adskille de to opgaver (kryptering og ændring af email visning).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:07

Det har jeg gjort for at det er samlet når/vis man
klikker vis kilde,det vil jeg lige overveje,tak for tip's.

Midifik=kinesisk pap and

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:09

ellers er det svært at finde under java scriptet,man skal have søge briller på

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-08 10:09

hej Manse.

Ja det er til at forstå - MEN man vil jo altid kunne se den mailadresse nede i bundlinien. Selv din krypteret står linket direkte i bundlinien - så hvis det er det du vil frem til - er det lidt misvisende fra min side af du kalder det kryptering af mailadresse - da den sagtens kan findes frem.
Selvfølgelig kan robotter ikke direkte læse den - men jeg ville jo nok omformulere det en smule!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:17

Det står da i toppen,at det handler om spam robotter,man kan ikke skjule en mail adresse fra fysiske personer,så
mister det jo hele betydningen om at have en kontakt mulighed på siden,alle kan jo klikke på et mailto link og sse adressen i sin mail klient.
Og man ændre txt mellem "> og </A>

Vis du gider så prøv lige at forklare hvad du mener.

Manse mig meget fatsvag 9933

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-08 10:21

Jeg læser det som du selv skriver oppe i toppen - at det er til beskyttelse imod robotter spam mm.

Men manglede bare den information omkring den altid kan ses alligevel! det behøver ikke at være i en mailklient. Idet du holder musen over linket - vises navnet i bundlinien og enten explorer eller mozilla.

Andet var det ikke ! Det var ikke kritik eller lign - for ideen er sgu god.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:22

Citat
Og man ændre txt mellem "> og </A>

så folk der ikke gider at klikke mailto linket ikke kan se addde dovne.

add:

&#109;&#097;&#105;&#108;&#116;&#111;:&#100;&#105;&#116;&#095;&#110;&#097;&#118;&#110;&#064;&#109;&#097;&#105;&#108;&#117;&#100;&#098;&#121;&#100;&#101;&#114;&#046;&#100;&#107;

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:29

Citat
Men manglede bare den information omkring den altid kan ses alligevel! det behøver ikke at være i en mailklient. Idet du holder musen over linket - vises navnet i bundlinien og enten explorer eller mozilla.

Det er spam bot's der skal have bank ikke de besøgende
Vis de ikke kan få fat i adressen så er det fordi de ikke gider at skrive til en
Jeg tog det ikke som kritik,jeg er interesseret i
input.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:34

Jeg vil lave nogle ændringer,beskrivelsen er for begyndere og ikke for prof,de kan finde ud af det uden beskrivelser,nogle af dem
Tak for input.

Vender tilbage senere på dagen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 10:48

( Husk at fysiske besøgende altid ville kunne se mail adressen )

http://manse9933.dk/un_sider/temp/Email_Adresse_Og_Html_Cryptering.htm

Sådan noget lignende.
Nå jeg er igang med et par andre sider,kigger ind senere.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 10:57

Det ser umiddelbart ud til at være en superidé - Manse.

Har du nogen idé om, hvor mange spam botter, der "hopper af" der ?

Eller er der også nogle botter, der kan dekryptere ?

Jeg overvejer seriøst at bruge din side.

Ellers må vi jo vende tilbage til den langsommelige metode med emailadresser som jpg (eller andet billedligt)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 11:00

ps.

For de lidt sløve, bør du nok gøre opmærksom på, at krypteringen skal stå efter <a href="mailto:

eller er der noget, jeg har misforstået ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 11:02

psps. Det var mig, der var sløv - så lige, at den havde du med som "flueben".

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 11:17

Citat
Eller er der også nogle botter, der kan dekryptere ?

Der er mange diskussioner om det på nettet men jeg
har brugt metoden meget længe og har ikke oplevet
at de har faget nogle (også andres sider )men
de bliver smartere og smatere så det finder de nok en
løsning på,denne mail formular har jeg krypteret
med html krypterings metoden inde på siden og
den har de aldrig fanget.
http://manse9933.dk/mail/mail.htm
Se kilde,man kan godt finde adressen som fysisk prson men botterne kan
åbenbart ikke,de kan heller ikke lide [ link ] i links
det har jeg testet igennem længre tid,f.eks. sat
dem ind i links til sider spambots har fundet efter
at have sat dem ind så holdt spamingen op f.eks.

9MY_r[wzG]33QjF]Se.php

i stedet for index.php

også brugt på mappe navne.

Fora/foto albums/blog o.s.v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 11:19

rettelser sker for egen regning

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 11:42

Jeg bruger den samme som dig til at kryptere mail adresse med og brugte det her i et sprg. http://www.kandu.dk/Spg116602.aspx

Vil man gøre det mere effektivt, så kan man kryptere mailadressen i en emailform så der ingen der kan se sidens email klient.

Om din anvisning for brugen er tydelig - det tror jeg.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 11:45
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 11:49

ja det kan man jo også - har du prøvet at validere den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 11:52
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 11:53

Det er kun et html doc uden doc type

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-08 11:55

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 12:00

selv w3 kan ikke tøjle den så bot's har ikke en sjanse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 18:51

Har fået fast plads>

http://manse9933.dk/un_sider/hp_tools/Cryptering/Email_Adresse_Og_Html_Cryptering.htm

Kan downloades og lægges på ens egen hjemmeside eller
bruges offline på ens pc.

Jeg vil tilføje flere værktøjer til siden hen af vejen
( opdaterer )

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 20:16

peque>vandt dagens præmie
Tak til alle.
Manse 9933

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-08 20:28

Cool Side - Cool tips - godt forklaret til mennesker der vil lære noget nyt.
Skidegodt initiativ - skal udbredes noget mere!

Tak for præmien