/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MP3 music på DVD
Fra : tararam
Vist : 1083 gange
100 point
Dato : 12-02-08 09:21

I iTunes / brænding, har jeg under lyd CD valget mellem at brænde en MP3 cd eller en data-cd eller data-dvd.
Men data cd/dvd kan ikke spilles på min afspiller.

Kan man ikke brænde MP3 sange på DVD. Der kan jo være mange flere sange på, også selv om de ikke brændes som data.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 09:26

Det lyder som om iTunes gør noget specielt ved brænding af en data CD/DVD. Når jeg brænder mp3 sange som data CD/DVD i Nero så bliver de afspillet fint i både min DVD afspiller og i radioen i bilen. Prøv at brænde udenom iTunes, enten med et brændeprogram eller bare med Windowses eget brændefunktion.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 12:35

Jeg fandt ud af at til at optage MP3 på DVD, at jeg skal skaffe DVDA (dvd-audio) disc. De skulle være til at optage 5.1 sourround på.
Sådanne disc vidste jeg slet ikke fandtes.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 13:24

Det vidste jeg godt nok heller ikke. Men audio er nok ikke det jeg går mest op i, og en hifi purist ville nok skrige over hvad jeg hører min musik på Men ikke destå mindre burde din afspiller kunne afspille mp3 filer fra en data CD/DVD (naturligvis forudsat at den kan afspile mp3 formatet). Har du prøvet bare at smide dine mp3 sange direkte på en DVD via andet end iTunes. Det virker som sagt fint for mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 14:35

Du brænder det bare som DATA....

Men din afspiller skal jo kunne afspille DVDer og ikke kun CDer.....

Så er det til en bil, stereoanlæg el.lign. kan det give problemer.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 18:49

Problemet er bare at jeg gerne vil høre min music i mit sourround anlæg. Altså, det jeg også bruger til film. Og her skubber afspilleren, Phillips, skiven ud med det samme med en "disc error fejl"
MP3 music på cd spiller den fin.

Jeg har vist tidligere omtalt herinde, at jeg havde problemer med også at afspille copier af dvd film, på denne alt for fintfølsomme Phillips, hvorimod mine billige Orion og Denver adspillere æder alt råt uden problemer, men de har altså bare ikke sourround. (gad vide om jeg kan smide sourround anlægget for enden af en Orion afspiller med scartstik?)

Nå, men jeg ville jo lave en langtids music dvd med MP3 indhold.

I min expert butik siger de at DVD-Audio disc (DVDA) indeholder 6 lydspor så de kan bruges til at brænde sourround music og anden music i meget høj kvalitet. Prisen vil han tjekke,- uha, det lyder allerede dyrt. Det er åbenbart ikke lagervarer.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 18:50

NobleK
Jeg har prøvet via Windows Media Player, med samme resultat.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-02-08 23:01

Måske ligger problemet i, at du ikke har afsluttet din MP3-DVD, og derfor kun kan genkendes på det anlæg, hvor den er blevet lavet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 07:57

Glem alt om disse Audio DVDer - de er IKKE beregnet til mp3-musik.....

Hvis du brænder skiven med mp3 musik på nøjagtig samme måde som du ville brænde alt andet data tror jeg ikke det er surrounden der er problemet....
Skiven skal , som severino siger, selvfølgelig være AFSLUTTET (lukket). Det skal naturligvis også være et format den kan læse (ikke alle læser f.eks. både + og - i RW-skiver.....
Er alt dette i orden ligger fejlen i måden du brænder på....

Men men men....

At du får lyden ud af alle højtalere ændrer IKKE på at det kun er stereo du hører....

Så hvis de andre afspillere kan klare det er der ingen grund til at gøre det store ud af det....

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-08 08:08

Du kan lige tjekke din skive i computeren og se hvordan filstrukturen er. Hvis alle sangene ligger i som ganske almindelige mp3 filer (sandsynligvis i roden af disken) så er den brændt som en almindelig data CD/DVD som din afspiller burde kunne klare. Da kan jeg heller ikke komme i tanke om andet end at den nok ikke lukker disken efter brændning (ligesom det allerede er blevet sagt).
Forresten siger erfaringen også mig at dyre fancy afspillere har problemer med det meste end orginale skiver. Man er meget bedre tjent med en billig discount afspiller. Har selv en Phillips til 350 kr fra Bilka, og den æder ALT.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 17-02-08 19:47

Køb en billig dvdafspiller i føtex eller andre steder, den afspiller alt hvad derer på dvden
Problemet er at mange mærkevarer kun afspiller dvd skiver når der er i VR eller video tilstand
altså til video

Dette står også i manualen til de enkelte maskiner
Men hvor at noname afsspillere bare afspiller.'
Jeg har selv en billig dkdigital afspiller der tager alt fra dvdskiver og ekstern harddisk i fat32

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 23-02-08 18:02

Tak for svaret NobleK.