/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel dato-format
Fra : winetaster
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 12-02-08 08:50

Excel:
I celle-formattering, brugerdefineret skriver jeg:
dddd dd-m-å, som giver resultatet:
tirsdag 12-2-08

Hvordan kan "t" i "tirsdag" blive et stort bogstav, altså "Tirsdag" ?

Mvh. W

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-02-08 09:05

Prøv at højreklikke og vælge formater, og se om du kan få lov at lave det om til stort t.
Ellers evt give det hver sin kolonne.
Altså ugedage i eks kolonne a og dato i kolonne b

Så ville det blive Tirsdag (A1) 01-feb-2008 (B1)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 09:49

Jeg tror du bliver nødt til at gøre som Jimmy foreslår - vælg 2 kolonner - 1 (a) til ugedag - og 1 (b) til dato. Når du skriver Lørdag og bruger autofyld vil Excel følge ugedagene og alle med stort.
Vælg derefter formatet f.eks. dd-mm-åååå i kolonne b og lav autofyld derefter.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 12-02-08 10:06

Hej

Hvis du gemmer kolonen med dine datoer og i en anden kolonne indsætter følgende i cellerne:
=PROPER(TEXT(B3;"DDDD")) & " " & TEXT(B3;"dd-mm-åå")

Så før du den gemte kolonne vist men formateret således: Tirsdag 12-01-08

Håber du kan bruge det!

Peder

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 12-02-08 11:20

Glemte lige noget!

I eksemplet står datoen i B3. Det er så kolonne B der skal skjules. Dette kan selvfølgeligt ændres efter ønske!

Peder