/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Abort i alle stater?
Fra : Hoddy
Vist : 835 gange
15 point
Dato : 11-02-08 16:16

Kan man få abort i hele USA egentlig?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-02-08 16:28

Nej

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 25 point
Dato : 11-02-08 16:32

- rettelse, der er regler der skal overholdes og de er meget forskellige fra stat til stat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-02-08 16:34

Nej - kæs den her lille sang!
http://knudolesen.adr.dk/2003/solen.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-02-08 16:36

Lovgivning mod prævention og abort
Staten Mississippi, Arkansas, Georgia og South Dakota har vedtaget lovgivning, der tillader alt sundhedspersonale at nægte at udføre en hvilken som helst service, der strider imod deres personlige overbevisning.
18 øvrige stater er i øjeblikket i gang med at behandle lignende lovforslag.
Staterne South Dakota, North Caroline og Louisiana har forbudt stort set alle former for abort, selv i tilfælde hvor kvinder har været udsat for incest og voldtægt.
På en række hospitaler i USA findes der en lovgivning, der betyder, at lægen kan nægte at tilbyde voldtægtsofre nødprævention.
Den amerikanske kongres har stemt 145 gange de seneste 10 år for at vedtage love, der sætter restriktioner på kvindernes adgang til prævention og abort.
Kun i Washington samt 6 øvrige stater er det en del af statens permanente lovgivning, at kvinder har ret til at vælge abort.

Fra http://politiken.dk/udland/article193690.ece

Kommentar
Fra : miritdk