/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Sluk og tænde for LINKSYS
Fra : niss45
Vist : 658 gange
300 point
Dato : 11-02-08 15:44

Hej

Har nogen været ude for dette ? og evt har en løsning..
Min trådløse linksys WRT54G kan finde på at afbryde min internet , eneste mighed for at genetablere forbindelsen er at tage strømmen fra og straks tilslutte strømmen igen..

Jeg køre både VISTA og XP på hver sin PC, har desuden Panda antivirus med firewall .
Har reset min router og opsat den igen.. men det samme sker, har tidligere fået ombyttet linksys routeren med heller ikke dette har løst problemet.

Niss

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 11-02-08 15:48

Hvis du bruger programmer som LimeWire, eMule, eller BitTorrent klienter, kan de forårsage nedbrud i routeren p.g.a. for mange samtidige forbindelser..
- Det kan løses ved at konfigurere de forskellige p2p programmer.. prøv f.eks. at slå DHT network fra, og sæt samtidige TCP forbindelser til under 100.

/ MJ

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-02-08 20:06

Jeg bruger ingen af disse programmer eller andre af den slags, så der må være en anden årsag.
Kan det måske skyldes andre trådløs netværk i nabolaget ??

Niss

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-02-08 22:12

Er det kun den trådløse del, som går ned, eller er det også LAN forbindelsen?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 12-02-08 15:25

Jeg har ikke koblet lan på min bærbar, og køre kun over linksys routeren, sent som nu i dag da jeg tændte min pc kunne den ikke finde routeren , så jeg måtte resete den og starte op på en frisk .
Jeg har nu forsøgt at skifte kanal, for at se om den bliver mere stabil af det..

Niss

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-02-08 22:52

Hvis du ikke allerede har gjort det, så skal du få din PC til at koble op til dit AP's SSID som den fortrukne. - Du skal lade AP køre med AUTO hastighed, så forbindelsen bevares, selv om hastigheden går ned p.g.a. signal skygger.
Hvis du har andre netværker i din nærhed, kan det være at din PC vælger den stærkeste og bliver holdt ude på grund af dette netværks sikkerhed.
Ved at fortrække din egen router med SSID, vil du sikre at den bliver på dit eget netværk.
En eventuel opdatering af routerens firmware er altid en god ting!

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-02-08 21:06

Hej sevrino
Kan du evt. uddybe lidt om hvor jeg retter det, mener den kobler auto på min ssid da jeg ikke skal taste koden ind.
Autohastighed er jeg ikke sikker på.

Her forøger point for dine gode svar .

Niss

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-02-08 21:07

Glemte at skrive at mit signal er på fuld styrke mens andre er noget lavere.

Niss

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-02-08 09:19

hvor tit sker det at du skal tage strømmen fra den??

Jeg ved da hjemme ved mig og en del andre jeg kender skal strømmen osse tages fra engang imellem lige for at den kan lukke den og starte op igen...

Men det er ikke noget der sker hver uge men måske 1 gang i mdr. eller hver anden mdr måske

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-02-08 09:21

ved du om der er andre trådløse netværk i nærheden for hvis det er det og i kører på samme kanal så kan det osse godt modarbejde hinanden.

Kanalen kan du ændre inde på boksen og nogen gange kan man så sætte den til auto

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 14-02-08 17:35

Ved at du kobler op til dit eget SSID, vil de tilsluttede PC'er automatisk følge routerens kanal, selv om du skifter kanal. PC'erne vil simpelt hen scanne kanalerne for et netværk med det valgte SSID.

Hvis routeren er opsat til at du køre f.eks. med en fast hastighed på 54 Mbps, og signalet er godt; vil en enkelt PC alligevel falde ud, hvis der er noget der griber forstyrende ind i signalet. - Det kan være andre netværker der forstyre, eller bevægelse rundt om den PC, der mister forbindelsen, hvor personer kan danne skygge, og ændre signalstyrken.
Personer der bevæger sig nær antennen, vil ændre dens tilpasning, så signalet bliver kortvarigt dårligt, hvilket kan være nok til at den bliver hægtet af.
Det er derfor at routerens AP skal køre automatisk hastighedsregulering, så forbindelsen bliver stabil, om end med nedsat styrke og hastighed. Men så længe at hastigheden ikke falder under den som er på din internetopkobling, vil du ikke mærke nogen forskel, for det er altid den langsomste forbindelse der er bestemmende for hastigheden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-08 17:40

Til zith
Hvis du falder ud en gang om måneden, så er det faktisk en gang for meget.
Min router har kørt 24.7.365 i ca. 7 år, hvor det kun har været afbrudt p.g.a. et par strømafbrydelser og en enkelt gang fordi trafo-dyret gil død.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 22-02-08 11:25

Tak for svaret severino.
Ikke mere hjælp

Nå men så afslutter vi her og må så finde andre løsninger..

Niss