/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Feltegenskaber: Betinget længd
Fra : winetaster
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 11-02-08 14:30

Ang. adressebog:

Hvis personen bor i DK, skal Feltegenskaben FORMAT for "telefonnr" kunne rumme 8 tegn,
hvis personen bor i Sverige, Feltegenskaben FORMAT for "telefonnr" kunne rumme 10 tegn

-hvad skal man skrive ud for Feltegenskaben FORMAT ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-08 17:05

Citat
Ang. adressebog

I hvad ????

Er det excel eller access du taler om .....

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 12-02-08 08:46

Access

Mvh. W

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 09:07

Hvorfor ikke bare talformatere dem med minimum 8 tegn..... ?

Jeg har svært ved at se hvordan du vil ændre et felts format pga. et andet felt...

Muligheden kunne være at køre med 2 felter som så formateres forskelligt....

Kommentar
Fra : Jaakko

Dato : 16-02-08 12:22

Hej,

Eksempel:

I celle A1 kan stå enten "DK" eller "S". I celle B2 kan telefonnummer indtastes. Giv celle B2 flg. betingende formatering:

Stil dig i celle B2 => vælg "Data" => "Validation" => Vælg faneblad "Settings".
I de tre felter her skal nu stå:

Allow: Vælg "whole number"
Data: "Equal to"
Value: "=IF(A1="DK";8;10)"

TIP: Du kan på de to andre faneblade under "Data"/"Validation" også indtaste en tekst, f.eks.:
"Inputmessage": "Indtast telefonummer (S som 10 cifre, DK som 8 cifre)"
"Error Alert": "Forkert nummer! - Indtast telefonummer (S som 10 cifre, DK som 8 cifre)"

Håber det er forståligt også hvis du har en DK udgave af Excel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 12:25

Det var access