/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
driv
Fra : hardy
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 11-02-08 14:22

jeg sider her hos en ven som skal ha installeret usb hd men vi kan ikke få den til at virke ? så kommer han i tanke om at han på et tidspunkt , har været inde og fjerne alle de driv bogstaver han ikke brugte på pcér, hvor er det nu lige man skal gå ind for at stille flere drev bogstaver til rådighed
mvh hardy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-08 14:47

Højreklik på denne computer vælg administrer nu vælges Diskhåndtering her skulle i gerne kunne se USB drevet, hvis det ikke er formatteret har det ingen drevbogstav - højreklik på drevet og vælg formater og følg guiden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-08 14:48

Du kan også kigge i min guide for diskhåndtering her http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-02-08 15:07

problemet er jo at han har fjernet alle ledige drevbogstaver så selv i diskhåndtering kan jeg ikke se den , men kan godt se den i system/hardware/enhedshåndtering/diskdrev
mvh hardy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-08 15:19

Hvordan har han fjernet dem ? Hvis du går i diskhåndtering og højreklikker på et af de drev du kan se og vælger skift drevbogstav og trykker på rediger - så ude til højre har du en liste med frie drevbogstaver - den kan han da ikke fjerne ???

Er du sikker på at hardisken i USB enheden er jumpet som master ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-02-08 15:30

ja nu fandt jeg med drevbogstaver men jeg kan stadig ikke se den i diskhåndtering kun i systen/hardware/enhedshåndtering/diskdrev
mvh hardy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-08 15:31

Citat
Er du sikker på at hardisken i USB enheden er jumpet som master ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-02-08 15:32

ja

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 11-02-08 15:32

Hehe, jeg har kun set det én gang før, og der havde vedkommende "skjult" drevbogstaverne med TweakUI, i forventning om at det skulle gøre maskinen hurtigere... det virkede ikke, men han brugte meget lang til at på at få sin USB stick til at virke en måned senere, da han havde glemt alt om det.

Hvis TweakUI er blevet fjernet, kan man hente og installere det igen fra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

/ MJ

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-08 15:34

Du kan prøve at slette den i enhedhåndtering og tage drevet fra og genstart og så tilslutte drevet igen, hvis det ikke hjælper har jeg ikke flere ideer.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-02-08 16:05

har prøvrt men det hjalp ikke opbiver nu prøver på min egen når jeg kommer hjem
tak for hjælpen ind til vider vender tilbage
mvh hardy