/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
overføre cd til pc
Fra : karsten62
Vist : 2616 gange
300 point
Dato : 11-02-08 12:22

Hej.
Har det levende søkort på cd, men vil gerne have lagt det over på min bærebar, så jeg kan køre det uden cd, Hvordan gør man det.
Skal kunne åbnes med daemon

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-02-08 12:41

- kopierer det ind på din harddisk...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 12:41

Kender ikke Det levende søkort, men jeg har Det levende Danmarkskort, der valgte jeg fuld installation for at få alt fra cd over på harddisken, er der ikke samme mulighed med din ?

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 11-02-08 12:44

Nej den vil have cd i for at virke, er det et program man bruger for at kopier til harddisk

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 11-02-08 12:46

Du kan vist lave et image af CD'en.

Du kan bruge mange forskellige programmer til dette! der findes diverse brænder programmer der kan. (også gratis programmer) Mener faktisk at Daemon tools kan gøre dette!

mvh
Peder

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 11-02-08 12:49

Hvis du har et brænderprogram skal du lave en kopiering af CD'en, men fortælle den at du i stedet for at brænde til CD gerne vil gemme i en ISO fil (din CD som en fil), som bagefter kan mountes i Daemon Tools. Hvis du bruger Nero kan jeg give dig en vejledning, ellers må du selv se om du ikke kan finde hvordan du skal gøre det.
Alternativt kan du bruge et ISO program som Magic ISO eller Power ISO, men de koster begge ca 25$.

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 310 point
Dato : 11-02-08 12:49

Hej

Her er en free trail på et program der kan lave ISO filer til daemon

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

håber du kan bruge det!

Peder

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-02-08 12:51

Du skal bare kopiere filerne ind på din harddisk og så lave et CD-image af filerne, derefter kan du loade image på et virtuelt drev.

Der findes masser af programmer der kan det: Alcohol 120%, PowerISO, MagicISO og mange andre.

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 11-02-08 13:28

HejNobleK
Jeg bruger nero, så hvis du kan hjælpe ville jeg være en glad mand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-08 15:28

Citat
Men hele 8 dages molevitten kan imidlertid omgåes ret nemt. Det CD-COPS beskyttede program skriver nemlig en kun en enkelt fil på harddisken og det er den fils dato der er tælleren. Filen hedder KMDLS03.DAT og ligger i Windows biblioteket

Læs lige det her - det løser sikkert dit problem

http://www.rj85.dk/artikler/dlsk/dlsk2.htm

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 12-02-08 07:21

Tak for svaret Peder99.