/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Konvertering
Fra : Dieter
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 11-02-08 11:51

Hej,
jeg vil gerne minimere størrelsen af mine billeder på min hjemmeside. Således at de ikke fylder så meget og hurtigere kommer frem på hjemmesiden.
Håber man forstår, hvad jeg mener. Kender ikke de rigtig udtryk!

Hvilket gratis program kan I anbefale ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 11:55

Hvis du kan redigerer dem inden du sætter dem ind har du det likkende i et hvilket som helst billedprogram du har på din puter

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 12:01

Er det feks en hp puter ligger der et ganske godt program til redigering men det gør der vel på alle putere bare et andet program velsaktens

Hav en god dag skal ud med hundene nu SunoFisken

Accepteret svar
Fra : larshau

Modtaget 110 point
Dato : 11-02-08 12:11

Prøv det gratis program irfanwiev, som du kan hente ned fra nettet. Det ligger med danske tekster. Her kan du klare det hele.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 12:18

Konvertering er vist at omdanne til et andet format, er det kun størrelsen du vil ændre ? Både PhotoFiltre og IrfanView kan klare begge dele gratis, og til begge kan der hentes en dansk sprogpakke, personlig foretrækker IrfanView: http://www.irfanview.com/ men du får også lige et link til PhotoFiltre: http://www.pensionistedb.dk/ jeg har valgt at vise dig denne side på grund af at der er mange vejledninger til PhotoFiltre på siden, klik først på Photofiltre for at læse om og hente programmet, prøv så at klikke på Vejledninger og vælg Photofiltre i rulle menuen

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 11-02-08 12:23

Tak for svaret larshau.

Hej, tak for jeres svar.
Nu er jeg i et dilemma. Hvem skal have pointene !?
Både larshau og o.v.n. har givet mig et fyldestgørende svar.
Så jeg må vælge: og da larshau har svaret først, får han pointene.

Håber det er o.k

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 12:27

God fornøjelse med IrfanView, den er god