/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Køre usynligt program i baggrund?
Fra : rkl
Vist : 1144 gange
168 point
Dato : 19-02-03 13:37

Hej med jer.

Er der mulighed for at køre et program i baggrunden (usynligt) under windows xp. Det drejer sig om et ms-dos program som jo viser et "dos-vindue" Kan jeg kører dette program uden at vise vinduet, samt på menu-linien? Jeg vil gerne have det til at starte op med windows?

Jeg er ikke inde i programmering, men med en enkelt beskrivelse kan jeg vel klare det :)

Mvh rkl

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:28

Programmet har ingen bat-fil?

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 19-02-03 14:35

Hvordan starter du det ? prøv evt. at omdøbe din startfil med .bat i enden (husk .)

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:37

Det er et .exe men starter med en genvej. Skal jeg ændre genvejen til .bat?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:39

Har ændret .exe til .bat, men når jeg åbner programmet springer ms-dos vinduet stadig op?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:58

Jeg ved godt hvordan man starter e

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 15:07

- et program sammen med windows, men ville gerne have det til at køre "usynligt" i baggrunden?

Mvh Rkl

Accepteret svar
Fra : Baxx65

Modtaget 168 point
Dato : 19-02-03 16:04

Hvis jeg forstår dig ret, så ønsker du at dit dos-program bliver helt usynligt - altså heller ikke kan ses på menulinjen/tasklinjen nederst på skærmen.

Jeg undrer mig en del over, hvorfor du ønsker at have et dos-program kørende under XP, og jeg kan ikke garantere at mit løsningsforslag vil virke, da jeg aldrig har prøvet det med et dos-program før.

Den eneste måde du helt kan skjule et program på, er ved at konvertere det til en service. Til dette skal du bruge et 3. parts program. Du kan hente et her: http://www.activeplus.com/fr/products/smill/default.asp (fransk side, men gå ind under downloads, så er det på forståeligt engelsk)

Når du så har programmet konverteret, kan du styre det fra servicemanageren i din XP.

Jeg ville jo nok selv vælge blot at lave en genvej til programmet i "start/alle programmer/start" - højreklikke og bede om at programmet starter op minimeret. Så kan du ganske vist se det på din menulinje, men du er sikker på at det virker som det skal.

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 19:08

Hej Baxx65
og 1000 tak!

Præcist hvad jeg ledte efter - kører som en drøm

mvh rasmus