/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjernbetjent centrallås ..?
Fra : danh
Vist : 2185 gange
20 point
Dato : 10-02-08 19:06

Vil hører hvilken centrallås sæt skal jeg have fat i, nå jeg bare vil have mit eksiterende centrallås sæt til at virke med fjernbetjning ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-02-08 19:14

Nu skriver du ikke hvad slags bil du har.Men det er mange biler der man kan købe en boks hos forhandleren og sætte den ind, så har du fjernbetjent centrallås.
alimak

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 19:24

suzuki baleno wagon 97 men jeg tænkte evt at få alarm i bilen med motorstart ville det så få centralåsene til at arbejde med alarmen nå den er fjernbetjent..?

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 19:25

og hvor besværligt er det er tilslutte for en ikke ekspert

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-02-08 19:29

De er ikke bare at montere for en amatør.Har du ikke forstand på el og diagrammer så få en der har, til at gøre det.De kan blive billigere.
alimak

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-08 20:00

Mange centrallåsesystemer, er kodet specielt til den fjernbetjening som følger med. Men de låsemotorer der sidder i dørene, er stortset ens, og drives alle af 12 volt.
Det du kan gøre er at købe et nyt sæt med styreboks og fjernbetjening.
Det behøver ikke at koste en ny bil for at ændre på det. - Jeg har selv lige købt et centrallåsesystem på QXL auktion og vandt det på et bud på kun 99 kr.
Du kunne f.eks. gøre noget lignende, og så vil du have motorer i reserve.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 20:53

Det du kan gøre er at købe et nyt sæt med styreboks og fjernbetjening. Okey men jeg har nemlig fundet en styreboks med fjernbetjning til. Men kan boksen skiftes om med den boks med fjernbetjningen eller er det 2 helt forskellige bokse (suzukis) og den universale med fjenbetjening? nogle der ved det?

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 20:55

hehe lærer aldrig det med citater

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 22:48

evt nogle der ved hvor centrallåse boksen sidder i min baleno? og evt hvor jeg kunne finde nogle diagrammer over ledningsnettet jeg har ledt efter det længe men intet fundet :(

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-02-08 23:13

Det burde være muligt at beholde det org. og så sætte det fjernbetjente extra til, evt. ved hjælp af 2 relæer. Så er du fri for en masse omforandringer.
Det er faktisk kun 2 ledninger du skal ind på i det bestående system.

Jeg skal til at lave samme nummer, og regner med at købe et sæt hos T hansen til kr. 499,00 og så lige to løse relæer til en tyver stykket.

MVH

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 23:18

Citat
Jeg skal til at lave samme nummer, og regner med at købe et sæt hos T hansen til kr. 499,00 og så lige to løse relæer til en tyver stykket.

MVH
okey har samme boks som den til 499 men kan ikke lige regne ud hvor boksen er men der er en sort boks der ligner meget en centrallåsboks bortset fra den har alt for mange kabler

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-02-08 02:06

Mener den sidder i højre fordør.
alimak

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-02-08 09:58

Boksen sidder IKKE i nogle af dørene...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-02-08 16:36

Hvad skal du finde boksen (den org.) for???
Du skal blot have fat i de 2 ledninger som kommer fra låsen i fører siden (lås + lås op).

MVH

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-02-08 21:58

Citat
Hvad skal du finde boksen (den org.) for???
Du skal blot have fat i de 2 ledninger som kommer fra låsen i fører siden (lås + lås op).

MVH

Okey jemen hvordan skal de så forbindes til den nye boks ? evt har du et diagram eller kan forklare mig det lidt i detaljer?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-02-08 22:09

Disse styrebokse kan være udført på forskellig måde. - Den jeg har, har et langt kantstik, hvor alle ledninger fra alle fire døre, er koblet på.
Men jeg vil tro, at den er placeret under instrumentbrættet. - Så hvis du ikke bruger førehund eller er i roulator, så må du ned på knæ, og tage et "look" ind under panelet. Den kan ikke sidde så langt væk fra dørene, da ledningen til advarselsdioden, sjældent er så lang.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 11-02-08 23:02

Citat
tage et "look" ind under panelet. Den kan ikke sidde så langt væk fra dørene, da ledningen til advarselsdioden, sjældent er så lang.
Jeg har været nede under instrumentbrættet men der er satme stablet godt sammen dernede så kan ikke engang se hvor kablerne fra døren går ind i..eneste bokse jeg kunne se var en sort boks med 7 store kabler fra plus n ogle kabler der gik et andet sted hen fra samme boks.. plus en brun boks med tysklandlogoet fra gammle dage.. hvis jeg skal kunne se mere så skal hele kabinettet tages af har ingen advarseldiode i bilen så det hjælper ikke..må nok finde en der vil tjene lidt på at lave det for mig for tror ikke lige jeg kommer meget længere :(