/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
solafskærmning lovligt?
Fra : danh
Vist : 1879 gange
10 point
Dato : 10-02-08 15:18

Hej hvordan er det med reglerne and solafskærmning på frontruden? er det virkelig ulovligt at have en solafskærmning i toppen af ruden som der er på nogle ruder ?

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 15:19

nemer selfølgelig hvis man laver en solafskærning af feks solfilm..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-08 15:25

Citat
Vær opmærksom på at uanset hvilken filmtype du vælger, er det ulovligt at køre med solfilm i de forreste sideruder samt frontrude.

herfra http://www.solfilm.dk/default.asp?kategori1=7g

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-02-08 15:30

Du kan også læse mere her fra Færdselsstyrelsen

http://www.fstyr.dk/sw23090.asp

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 20 point
Dato : 10-02-08 15:47

For 20 år siden eller deromkring var det moderne med en solfilm øverst på forruden, mange kørte med det men det blev så forbudt.
Den kan alligevel ikke tage den mest skarpe sol der ligger i horisonten morgen og aften.

Solbriller....

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 16:13

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-08 16:55

Ja det er underligt nok, for min Astra har det indlagt i ruden, og så er det lovligt nok.
Det er også lovligt at slå solskærmene ned for at tage det værste. Og det selv om de ikke er gennemsigtige.
Men sætter man selv solfilm i, for at afskærme for solen, så er det ulovligt.

Verdenen er SGU da underlig! IK?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-08 17:08

Noget der er lige så underligt, er

Du må ikke sætte en stremer på bagrunden i din varevogn, men du må godt blænde hele ruden

Kommentar
Fra : danh

Dato : 10-02-08 17:56

Ja som severino skriver så er venden sq underlig nu er jeg en høj person så nå jeg smækker solskærmen ned så kan jeg sku ikke se vejen men ja det giver ingen mening. men tak for svarene gutter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-08 21:37

Jeg er en gutinde