/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
lydfil i flash
Fra : james25
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 10-02-08 13:42

Hey !

Jeg roder med maromedia flash 8 og har oploadet nogle video sekvenser som loader på selve siden i stedet for at åbne en nyt vindue. Dette kører med en medieviser som ligger i flash programmet. Men er dette også muligt med lydfiler. ? Lige nu beder hjemmesiden om at man downloader lydfilen for at hører den men hvordan får jeg lyden afspillet på selve siden. Dette skal fungere lige som denne fantastiske beskrivelse for vidoer : http://www.kandu.dk/Spg115196.aspx

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-08 14:51
Kommentar
Fra : james25

Dato : 10-02-08 16:08

Det virkede også som det skulle men det er en afspiller for sig. Jeg tænkte om man kunne bruge den afspiller der allerede ligger i flash prgrammet og som bliver brugt til visning af vidoerne ?

Accepteret svar
Fra : disken_69

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-08 21:20

Citat
Filmen vises i quicktime og programmet jeg bruger macromedia flash 8.

IKKE ALLE ///// gider den player.
Du laver/ gemmer filen som en SWF,
er lyden optaget med CODECS medtag disse i opsætningeng

eller bare får et lille program, der converterer dine
filer til SWF/ flash.

PM og du er på vejen IGEN.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 10-02-08 21:22

Kræver dog_____LOL
at der linkes til dem.

Men de kan afspilles af stort-set ALLE brugere, der har Flash 6 eller større.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-08 23:10

Citat
Jeg tænkte om man kunne bruge den afspiller der allerede ligger i flash prgrammet og som bliver brugt til visning af vidoerne ?

I teorien ja, men det vil betyde at du i stedet for at importere en mov, avi eller andet, så importeres mp3 filen og af denne creeres der så en flv - det er absolut ikke en optimal løsning da flv er flash's vidio format.

Du skal bruge den mp3 afspiller som du tidligere har fået eller en lignende der loader mp3 ind via xml.

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 20-02-08 16:55

Fedt ! takker