/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Flod/kanalsejlads sydvest Eng
Fra : lham
Vist : 1286 gange
200 point
Dato : 10-02-08 07:28

Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer -gode tips ang . bådulejere for sejllads på Avon/Severn/tilstødende kanaler, helst med udgangspunkt i Tewksbury /Upton upon Severn. Varighed 1 uge 3 voksne.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-02-08 08:31

go enjoy
boating fishing cycling walking pubs & restaurants places to go holidays keep fit popular links
boaters' guidesstoppages and restrictions useful downloads boat licensing online licence renewal moorings buy boating essentials
this week ...

…plan your summer boating. Forget the cold weather this week and look ahead to the summer.

Plan your summer holidays »

http://www.waterscape.com/

En bådferie på de engelske floder og kanaler vil være en ferie fuld af kontraster ad historiens gamle fragtveje, hvor du bevæger dig af sted som sneglen med eget hus på ryg og netop heri ligger charmen.

taget fra
http://www.sun-way.dk/default.asp?page_id=11

Rigtig god ferie

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-08 09:30

Vi sejlede den tur for nogle år siden, med "Blakes" som stadig eksisterer:
http://www.blakes.co.uk/
tlf i mit gamle katalog: Wroxham (06053) 2141/5

Vor tur, som jeg varmt kan anbefale, startede nede i nærheden af Wales,
og vi sejlede på Avon op til Stratford...

I modsætning til i Frankrig og Tyskland skal man selv åbne og lukke sluserne.
En rigtig afslapper ferie; God Tur, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-08 11:07

Lige en god sluse regel:
Altid åbne den sluse hvor vandet står i samme højde...

Gælder både når i sejler op og ned ad floden, prøv at tænk på rækkefølgen:

Op: åbne forneden, sejle ind, langsomt lukke vand ind til højt niveau, åbne foroven, sejle videre...

Ned: hvis slusen er tom luk vand ind, åbne foroven, sejle ind, langsomt lukke vand ud,
(pas på sluse væggene er skrå, to både må ikke komme i klemme mod hinanden)
åbne forneden, sejle ud og videre ned ad floden...

Og så må I ikke sejle hurtigere end 5-6 miles i timen, men der er mange pubs langs floden.
Det værste er toiletterne, indholdet gemmes i blåt slam, men kun en uge går jo nok...
Have a nice trip, Svend

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 15-02-08 09:08

Tak for svaret svendgiversen.
Har du erfaringer med om man kan leje både på skæve ugedage feks tirsdag til tirsdag og hvis ja er så samme pris som lør til lør

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-08 11:35

Selv tak,
vi bestilte gennem et dansk firma, jeg husker ikke hvilket,
vi opdagede så, at det havde været billigere at kontakte dem direkte.

Jeg tror de har en ugentlig cyklus men jeg ved ikke hvornår de starter,
prøv at maile til dem... Svend