/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype konto
Fra : tadeo
Vist : 605 gange
500 point
Dato : 09-02-08 16:42

Som lovet kommer dette indlæg/spørgsmål, vedr.. mit tip.
http://www.kandu.dk/tip17493.aspx

Når man sætter penge ind på sin Skype konto, det er der ingen problemer i,
så registreres det i løbet af kort tid på ens Skype når man har den åbnet, der kommer også en mail,
når proceduren er gennemført, alt så godt, der går dog nogle dage før man kan se det på sin Netbank, men i denne sag, dukkede der en anden modtager op, der havde trukket yderligere 20 Euro, det var et foretagende der havde hacket sig ind ved overførselen til Skype.

Min bekendt skrev til Skype, at de kun havde trukket det på beløb 25 Euro som ønsket, det andet beløb, kendte de ikke noget til.

Så kom Danske Bank ind i sagen, de fandt så via deres London kontor, at det var et foretagende i Ireland der havde trukket dette beløb, de spærrede omgående Visa kortet, og har udstedt et nyt til min bekendt, så kommer mit spørgsmål, har andre brugere været udsat for den type svindel?

Lad mig tilføje, min bekendt har sin PC. sikret på alle måder, men da det sker via Visa kort,
og via banken, hvad gør man så?

Livrem og seler er ikke nok i dette tilfælde, eller hvad?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-02-08 16:55

jeg har aldrig oplevet der er blevet "fusket" på den måde du har skrevet eller hørt om nogen der er blevet det... tror i er en af de uheldige det lige er sket for.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-08 16:59

Desværre må vi se i øjnene, at denne slags svindel, vil forkomme mange år fremover. Disse hackere vil hele tiden finde på nye trick, for at snyde andre for et større eller mindre beløb.
Så det er hver enkel der må sikre sig bedst muligt, og bruge mulighederne med fornuft.
Der er ingen ting der er 100% sikker!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-02-08 17:00

zith, jeg har ikke oplevet dette selv, alt går normalt, ved opdatering af min konto ved Skype.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-02-08 17:06

severino, vi ved nok alle, at når man bruger internettet nu om dage,
ja, så er vi brugere på " herrens mark ", for nu at bruge et kendt udtryk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 18:03

Der vil ALTID være enkelte der bliver snydt på den ene eller anden måde....

Snyderiet skal jo lige opdages inden hullet bliver lukket...

Så UANSET hvor meget du beskytter dig på nettet kan du ALDRIG være sikker på der ikke er en der har fundet et smuthul....

Eneste sikre løsning er IKKE at gå på nettet - ellers må man leve med den promillechance (det må det være under normale omstændigheder) der er.....

Annuller spørgsmålet
Fra : tadeo

Dato : 10-02-08 16:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål