/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hund med til England
Fra : bfksorte
Vist : 2487 gange
200 point
Dato : 08-02-08 21:33

Jeg vil gerne i forsommeren en tur til England med min hund og vil spørge om der er nogen, der har efaringer med at få en hund med fly til London og hvordan det er med bed and <Breakfast og hunde og transport ed busser.
Jeg har haft svært ved at finde oplysninger om hunde i London

Accepteret svar
Fra : Tranceman

Modtaget 210 point
Dato : 08-02-08 22:02

Hejsa

Der er nogle ting der skal være i orden med hensyn til hunden inden udrejse.

Læs på: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_fra_Danmark/forside.htm

uddrag derfra.

Citat
REJSE FRA DANMARK TIL EU-LANDE
3. juli 2004 trådte fælles EU-regler for rejse med personledsagede hunde, katte og fritter i kraft. Det betyder, at indførselskravene er ens i alle EU-landene, dog med udtagelse af Irland, Malte, Sverige og Det Forenede Kongerige.

Indførselskravene til Irland - Malta - Sverige - Det Forenede Kongerige

Pas og rabiesvaccination
Foruden ID-mærkningen, skal dyret have det blå EU pas til selskabsdyr. Passet udstedes af din praktiserende dyrlæge og er kun gyldigt, hvis det fremgår, at dyret er vaccineret mod rabies (hundegalskab), og dyrlægen har underskrevet og stemplet det.

Det er vigtigt at seneste vaccinationsdato ikke er ældre end den dato, hvor dyret er blevet ID-mærket. Hvis vaccinationsdatoen er ældre end mærkningsdatoen, vil vaccination ikke entydigt kunne kædes til dyret, som så vil blive betragtes som uvaccineret, og dermed i strid med reglerne.

Flyrejser med hunde:
http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Sarlige-behov/Rejse-med-kaledyr/Kaledyr-i-kabinen/

Hund og kat med fly på SAS Cargo hjemmesiden
http://www.trustforwarding.dk/default.asp?NavID=1208

Bed and Breakfast kan jeg ikke finde så meget om
desværre, men hvis der dukker noget op skal jeg nok skrive det

Tranceman

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-08 22:09

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/UK.htm

M.h.t. bed & breakfast og hund, er det nok de færreste steder det er tilladt...nøjagtig som her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 22:11
Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 09-02-08 15:40

Jeg har tidligere selv undersøgt at få min hund med til UK - men opgav igen, da der er MANGE regler. Du skal starte næsten et halvt år i forvejen for at kunne opfylde disse...

Godkendelse af svar
Fra : bfksorte

Dato : 12-02-08 14:42

Tak for svaret Tranceman.
Tak for dit svar, som jeg har undersøgt nærmere og kommet frem til, at det bare er for besværligt at tage sin hun d med til UK