/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
der hamstres!
Fra : Sønder
Vist : 722 gange
50 point
Dato : 08-02-08 10:15

Forleden var jeg i Føtex i Albertslund, hvor der var tilbud på sukker. 10 kr for en pose.
En herre med tydelige sydeuropæiske træk (formodentlig tyrker) stod og fyldte i sin indkøbsvogn og havde vel allerede 70 poser i vognen. Hans kone og (formodentlig) fætter stod også med hver deres indkøbsvogn som vel var 1/3 fulde.
Da jeg spurgte, om han havde husket at købe sukker, kiggede han uforstående på mig, og blev ved at læsse op. Jeg fortalte ham så, at det på dansk kaldes hamstring og at jeg fandt det meget usympatisk. Det var helt tydeligt, at han ikke kendte ordet hamstring.
Jeg synes jo nok at det er en uskik med disse kioskejere, der køber ind på denne måde, så almindelige mennesker, der kommer senere fra arbejde ikke når at få noget. Og jeg forstår godt de supermarkeder, der sætter en grænse for antal enheder, man kan købe.
Er jeg nu racist?
Disse mennesker fremmer ikke den menige danskers syn på fremmedarbejderne, eller hvad synes I ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 08-02-08 10:17

Hvorfor det, hvis det var en palle øl i tyskland, så er vi dansker da ikke beder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-08 10:20

ALLE køber da hvor det er billigst...

Det har da INTET med hudfarver eller religion at gøre....

Om han køber ind til sin kiosk er vel underordnet så længe han IKKE overskrider nogen regler....

Så det "smager" da kun af misundelse....

Trods alt en "ærlig" borger der ikke bruger broderens/fætterens metrokort til at købe ind til EGEN husholdning

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-08 10:35

Jeg gætter på at fætter og Co. handler ind til videresalg uden om moms og skat.
Det er også med til at sænke min indstilling overfor de fremmede "kulturer".

Læg mærke til at jeg ikke omtaler religion / race men kun kulturer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 10:38

Altså Nu handler det ikke lige om sukker men en mentalitet Jeg kan da godt finde på at købe to rammer øl i bilka hvis der er tilbud på dem Jeg syntes at danskere der hamstre øl i Tyskland er lige så ubevidste som tyrkeren med sukker For godt nok er øllet billigt men hvad så med Transporten og dera følgende forurening både med hensyn til kørsel der bliver endnu mere bidragende til co2 udslip, nu mere vægt man kører med , samt afskaffelse af en masse dåser der ikke kører ind i genbrugsautomaterne Men ofte lander i alle andre containere end lige dem med jern og metal,eller i naturen Og apropo Tyrkere eller anden ætnisk herkomst Har jeg også sagt til et par stykker at de måske ikke behøvede at tage alle computerne og fjernsynene på vores lokale genbrugstation (før der blev klunsning forbudt _lige en bemærkning før kasketterne kommer vrimlende) og da de fandt ud af at jeg faktisk ikke syntes det var i orden ku de pluslig "mig ikke forstå hva du si" slet ikke da jeg foreslog at de da skulle komme med en Lastbil næste gang med mulighed for at fjerne det hele

Så jo kan godt forstå din harme

Mvh sunoFisk der elsker den natur der er tilbage og går derfor ind for genbrug også fra genbrugsstationer med måde

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 08-02-08 10:48

hmm hvad så med den "jyskeøkonomi" er det god moral eller dem oppe på whiskybælten der har sorte sommerhuse i udlandet m.m

Er det ikke den dansk jantelov, vi lige nu snakker om.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-02-08 11:01

- det er ikke hamstring... det er "næse" for en god forretning! Hvis Netto har tilbud på din favorit øl, kan du aftale butikschefen at du køber en palle eller to, og han skaffer dem til dig...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 11:14

Og så er der forskellige størrelser næser

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-02-08 11:43

Kors hvor i hygger jer Jeg køber da også på tilbud, men lige her er jeg glad for jeg ikke bruger sukker. Jeg vil da indrømme at vi også her kører til tyskland og henter de øl vi forbruger PRIVAT og hvor der kan spares er det da i orden.De indvandrere der er kommet herop har jo HELE familien med og det er jo ikke få. Sååå.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-02-08 11:47

Hvad de fleste danskere ikke ved om tyrkere/pakistanere;

Enhver tyrker indtager dagligt 1 kg. sukker, en kasse øl og som følge heraf - tynd mave - 8 rl. toiletpapir...så er det jo smadderheldigt, at netop disse varer ofte kan fås til tilbudspris og så slipper de jo også for at handle i døgneren, hvor priserne er meget højere.....

Ziggy99

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-02-08 11:54

Nu vil jeg kører i Fakta og se hvad de har af tilbud

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 11:58

Og i dyrehandlen og købe en Hamster

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-02-08 12:02

NEMLIG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-08 12:04

Tag to - for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-02-08 12:15

MEN mon han husker, at føre det med i sit momsregnskab ?
Det skal han nemlig, hvis han sælger det i sin kiosk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-08 12:55

Mon danskerne HUSKER at betale den skat de skal

ALLE snyder hvor de kan - men ALLE tør IKKE indrømme det

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-02-08 14:09

Citat
Mon danskerne HUSKER at betale den skat de skal

Denne dansker gør - med (behersket) glæde

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 08-02-08 14:39

Kan godt irritere mig når jeg kommer i en forretning ilge efter fyraften... l efter en vare på tilbud......
kan ikke finde den....
finder en ekspedient....
øøh nej, den er udsolgt....
jamen...I har da først haft den på tilbud fra i dag...
ja, men den er udsolgt!

Så bliver jeg irriteret, fordi nogle har rippet det hele! Men hvorfor skulle de ikke gøre det, hvis de skal bruge det. Går du fx. i superbest en mandag formiddag, så se dig godt for!! Ellers bliver du jordet af rolatorer!! Alle pensionister styrter der ned for at hente kød og andre kølevarer på tilbud!

Nej, jeg synes ikke at du er racistisk... for jeg tror såmænd du vil blive lige så irriteret hvis du så en dansker gøre det samme.
....... Men havde jeg nu et pizzaria og skulle betale 12,- for 500 gr. revet ost hos grossisten, men kunne få den til 10,- i bilka og brugte 30 poser om dagen......... så tror jeg da også nok jeg ville handle i bilka! ...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-08 15:00

Ja, , der er nemlig forskel på om man skal bruge det, eller bare tjene på at sælge det videre.

Tak for jeres indlæg alle sammen. der lader til at være overvejende stemning for at det er i orden at den kloge narrer den, der kommer sent fra arbejde, og ja, jeg ved da godt, han ikke gør spor ulovligt. jeg synes blot, han er lige lovlig smart...
Hvem skal jeg nu give points ? Lad mig nu se, hvem der er mest enig med mig ....

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 08-02-08 15:06

Det blev dig, Eyvind. Du var den første, der var enig med mig

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-02-08 15:27

Se hvor Hamstrerne Rotter sig sammen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-08 16:44

Selv tak - nemlig.

Ps. Er der nogen som vil købe billigt sukker..................................

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-02-08 23:12

det er ikke værre end danske restauratører som handler øl i Bilka,når der er tilbud. De kan tømme butikken for billige øl på en formiddag. Ved vores lokale Bilka,er det ikke unormalt at se diverse værtshusejers kammersjukker holde udenfor i deres store firehjulstrækkere og køre derfra med 40 rammer øl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-08 10:08

Ja Knete - de er af samme skuffe............... hverken værre eller bedre.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-02-08 11:35

Du har helt ret, Knete. Netop derfor handlede min overskrift mere om hamstring end om racefordomme.

For øvrigt er det noget sludder at Tyrkere og pakistanere er af en anden race. De er kaukasere ligesom os, men af en andentype. Inden for den kaukasiske race taler man om fx. middelhavstype, nordisk type osv. Negere er af en anden race. Og kinesere. Marokkanere er det ikke, blot af en (helt) anden kultur.